O kakovosti izbirnih postopkov za sodnike, postopku volitev sodnikov v državnem zboru in sodnem nadzoru nad odločitvami sodnega sveta o sodniški službi.

Galerija
V pravu EU velja, da zakonodajna in izvršilna oblast lahko sodelujeta pri imenovanju sodnika. Vendar to velja pod pogojem, da ob tem nič drugega ne vzbuja dvoma o zakonitosti in neodvisnosti takšnega vzpostavljanja sodišč. FOTO: Leon Vidic/Delo
V nadaljevanju preberite:
V julijskem poročilu evropske komisije o stanju vladavine prava v Sloveniji je pri organizaciji pravosodja enako kot v poročilu za leto 2020 izpostavljen problem izbirnih postopkov za sodnike. V tem prispevku želiva opozoriti na to in še na dve drugi problematični področji organizacije pravosodja v Sloveniji, ki se vsa povezujejo z novimi evropskimi kriteriji o tem, kaj je bistveno za vladavino prava, za neodvisnost sodišč in njihovo zakonito vzpostavljanje.
Vsa tri problematična področja – kakovost izbirnih postopkov, postopek volitev sodnikov v državnem zboru in sodni nadzor nad vsemi odločitvami sodnega sveta o sodniški službi – izrazito vplivajo ne samo na prihodnje (ne)uresničevanje skupnih vrednot Evropske unije, ampak tudi na kakovostni razvoj našega pravosodja nasploh.
Komentarji