O kakovosti izbirnih postopkov za sodnike, postopku volitev sodnikov v državnem zboru in sodnem nadzoru nad odločitvami sodnega sveta o sodniški službi.
Galerija
V pravu EU velja, da zakonodajna in izvršilna oblast lahko sodelujeta pri imenovanju sodnika. Vendar to velja pod pogojem, da ob tem nič drugega ne vzbuja dvoma o zakonitosti in neodvisnosti takšnega vzpostavljanja sodišč. FOTO: Leon Vidic/Delo
V nadaljevanju preberite:
V julijskem poročilu evropske komisije o stanju vladavine prava v Sloveniji je pri organizaciji pravosodja enako kot v poročilu za leto 2020 izpostavljen problem izbirnih postopkov za sodnike. V tem prispevku želiva opozoriti na to in še na dve drugi problematični področji organizacije pravosodja v Sloveniji, ki se vsa povezujejo z novimi evropskimi kriteriji o tem, kaj je bistveno za vladavino prava, za neodvisnost sodišč in njihovo zakonito vzpostavljanje.
Vsa tri problematična področja – kakovost izbirnih postopkov, postopek volitev sodnikov v državnem zboru in sodni nadzor nad vsemi odločitvami sodnega sveta o sodniški službi – izrazito vplivajo ne samo na prihodnje (ne)uresničevanje skupnih vrednot Evropske unije, ampak tudi na kakovostni razvoj našega pravosodja nasploh.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji