Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Sobotna priloga

Maksim Gaspari je ženske vedno upodabljal v povzdignjeni luči

Umetnostna zgodovinarka Bojana Rogelj Škafar o razstavi Maksima Gasparija v etnografskem muzeju v Ljubljani.
Maksim Gaspari. Blejski motiv, 1927, zasebna last. FOTO: Blaž Verbič
Maksim Gaspari. Blejski motiv, 1927, zasebna last. FOTO: Blaž Verbič
18. 1. 2025 | 05:01
25:15

V nadaljevanju preberite:

Šele ko sem hodila po Gasparijevi razstavi Ustvarjene podobe naroda v etnografskem muzeju, sem se zavedala, kako dobro že poznam njegova dela. Vedno jih povezujem s staro mamo, z vonjem po beli kavi, glasbo iz starega radia, kajti Gaspari je bil vedno tam, v tisti njeni topli kuhinji – njegova slika Medvedja svatba je bila odtisnjena na škatli piškotov, njegovi Tepežkarji so krasili prvo stran pratike, na steni je visel koledar, na katerem je bila slika mladih parov v narodnih nošah, ki veselo plešejo, za steklom na kredenci je bila zataknjena razglednica, na kateri je bila Slovenska madona …

Gasparijeve slike so idealizirane, a tako lepe, nostalgične in romantične. Prikazujejo nedolžen izginjajoči svet – in vendar so tako tesno povezane z našo identiteto. Kot mi je pripovedovala kustosinja razstave Bojana Rogelj Škafar, je bil Gaspari poseben tudi zato, ker ni nikamor spadal, ker je bil večkrat spregledan, a te njegove podobe so močnejše od kritike ali likovne zgodovine. Kot da imajo svoje lastno življenje.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine