Galerija
Jocelyne Porcher, sociologinja in zootehničarka FOTO: osebni arhiv
V nadaljevanju preberite:
Hitro se lahko skregamo. Pri vprašanju, kakšen je odnos med človekom in živalmi, se je gotovo mogoče takoj na smrt spreti: zaradi smrti. Je prav ali narobe, da se vsejedi človek prehranjuje z mesom ubite, zaklane živali? Vprašanje je prastaro, čeprav za mnoge ga sploh ni, in prezapleteno, da bi bil danes odgovor bolj enoznačen kot kdaj prej v zgodovini. Skozi optiko človeško-živalskega partnerstva ga preučuje francoska sociologinja Jocelyne Porcher.
Da bi lahko nekaj pojasnjevali drugim, je treba najprej izkusiti na lastni koži: v Parizu rojena sociologinja in zootehničarka Jocelyne Porcher ve, kaj govori, saj je v mladih letih tudi sama kmetovala – na jugozahodu Francije je vzrejala ovce. Pozneje je v Bretanji delala v obratu prašičereje, zdaj, ko živi v stanovanju v Montpellieru, pa se kot raziskovalka na INRA, Nacionalnem inštitutu za agronomske raziskave, naprej poglablja v odnos med človekom in živalmi. Če na kratko povzamemo njen pogled na človeško-živalsko »partnerstvo«, potem lahko zapišemo, da ni, kot je razložila v pogovoru za Delo, z antropocenom nič narobe, s kapitalocenom pa domala vse. Kjer je vladar predvsem denar, tam se človeku slabo piše, in kako šele živalim.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji