Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Razno

Igrače gredo za med – predvsem na spletu

Proizvajalci igrač veselo ploskajo. Za njimi sta dve pošastno uspešni leti. Na Balkanu pa se kuha čudna juha z lego kockami.
Pixabay
Pixabay
3. 1. 2018 | 05:42
7. 1. 2018 | 09:32
11:17

Leta 2015 so Shopkins, Tačke na patrulji (Paw Patrol) in Minioni dosegli izjemno veliko prodajo. Potem je prišla še ena kokoš, ki nese zlata jajca – Vojna zvezd (Star Wars). S prvim filmom v desetletju je Walt Disney pognal kolesje v najvišje obrate. In kupci so odprli denarnice. Oboževalci so na tako imenovani Force Friday – dan, ko je franšiza pred novimi filmi poslala na trg spremljajoče prodajne izdelke – kot na črni petek čakali pred trgovino, da bi kupili nove figure. Industriji igrač se kljub nekaj padcem ne godi slabo. Skrbi jih lahko le Amazon, ki vztrajno povečuje tržni delež in moč.

NPD Group, podjetje, ki izdeluje tržne raziskave, ocenjuje, da je leta 2015 prodaja igračk Vojne zvezd prinesla 700 milijonov dolarjev, leta 2016 pa 760 milijonov. Povedano drugače: industrija igrač je bila leta 2015 in 2016 zares vroča. Četudi se zdi, da trenutno ni večjih premikov, ji ne gre slabo. Z novimi filmi, ki bodo obnoreli ljudi, se ji ni bati za obstanek. Marvel se je lotil nove zgodbe Thor: Ragnarok, ki je že na filmskih platnih, in Vojna zvezd: Poslednji Jedi, ki prav zdaj začenja svoj pohod.

Pixabay
Pixabay

Igrače s filmskega platna

V ZDA je industrija igrač v prvi polovici letošnjega leta zrasla za 3 odstotke, ocenjuje NPD Group. Glede na to, da se dve tretjini celoletne prodaje zgodi v drugi polovici leta, NPD predvideva, da bo industrija igrač na letni ravni zrasla za 4,5 odstotka. »Začetek leta 2017 je bil počasnejši kot leta 2016, vendar je za to kriva tudi filmska industrija – franšiza Vojna zvezd je zavoljo filmov prodala ogromno igrač s to tematiko. Ker zdaj prihaja nov film, se bo trend gotovo nadaljeval,« je v sporočilu za javnost dejala Juli Lennett, podpredsednica in analitičarka za ameriško industrijo igrač pri NPD Group.

50 € porabi povprečna družina za nakupe igrač.

Izmed 11 kategorij, ki jih analizirajo pri NPD, jih je šest imelo dobiček. V ZDA so najbolje prodajali igre in sestavljanke, plišaste in druge igrače. Prodaja iger in sestavljank je zrasla za 24 odstotkov in prinesla v blagajno 143 milijonov dolarjev. Med igrami je bilo največ povpraševanja po igrah za odrasle – povpraševanje je zraslo za vrtoglavih 267 odstotkov. Najbolj priljubljene so strateške igre s kartami, med katerimi je vodil Pokemon. Prav zaradi Pokemona je ta del industrije igrač zrasel za 60 odstotkov v primerjavi z lanskim letom. Prodaja plišastih izdelkov se je povečala za 13 odstotkov, na kar so nedvomno vplivali izdelki serije Hatchimals, ki jo najdete tudi na naših prodajnih policah. Zaradi standardnih igrač se je prodaja vseh drugih igrač povečala za 9 odstotkov, ocenjuje NPD.

Malce slabše so se odrezali akcijske figurice in gradilni seti, a tudi ta upad povezujejo s filmi Vojna zvezd, Batman proti Supermanu in Ninja želve. Je pa v višji prestavi sektor avtomobilčkov zaradi junijskega izida filma Avtomobili 3. Sočasno s tem filmom se je povečala prodaja avtomobilčkov na daljinsko uprav­ljanje.

Sijal je tudi sicer 819 milijonov dolarjev vreden trg zbirateljskih igrač. V prvi polovici letošnjega leta se je prodaja povečala za 21 odstotkov. »Leto 2017 bi se lahko zapisalo v zgodovino industrije igrač kot leto igrač iz filmov,« je dejala Juli Lennett in dodala: »Batman se še vedno dobro prodaja, Avtomobili, Spider-Man in Transformerji pa so se začeli. Glede na to, da bo letos izšlo še nekaj filmov, tudi težko pričakovan Vojna zvezd: Poslednji Jedi, se bo prodaja ob koncu leta še povečala.«

Pixabay
Pixabay

Bo Amazon tudi največji prodajalec igrač?

Amazon si je že odrezal dobršen del trga igrač in septembrski začetek stečaja za največjo ameriško verigo prodajaln igrač Toys R Us v ZDA in Kanadi bo Amazonu le pripomogel k še lažjemu povečevanju tržnega deleža. Lani je Amazon prodal za 4 milijarde dolarjev igrač. Analitičarka pri investicijski banki Jefferies Stephanie Wissink je opomnila, da s tem Amazon že dosega 20-odstotni tržni delež. »Več kot polovica letne prodaje igrač prek Amazona se zgodi v manj kot 60 dneh, 35 odstotkov igrač pa ljudje kupijo decembra,« je njene besede v pismu strankam povzel Business Insider. »Zelo verjetno je, da bodo praznične prodaje leta 2017 dosegle pariteto – točko, ko se kliki izenačijo s prodajo,« je zapisala.

Igrače, povezane z risanimi in filmskimi junaki, se odlično prodajajo.

Stephanie Wissink pravi, da je Amazon novembra in decembra 2016 prodal 2 milijardi igrač. To se je zgodilo še v času, ko je bil Toys R Us še povsem konkurenčen. Ker se nekdanji velikan prebija skozi rdeče številke, lahko Amazon še povečuje svoj delež. Toys R Us sicer še ni izginil s prizorišča. V zadnji četrtini leta 2017 so imeli 4,66 milijarde dolarjev prihodka, s čimer so presegli Amazonovo letno prodajo in hkrati podvojili prodajo v četrtem kvartalu 2017, je pisal Bloomberg. Ob tem so opozorili, da so v prihodek Toys R Us všteti vsi izdelki, tudi otroški. Čeprav je prihodek Toys R Us še vedno visok, upada od leta 2012, kažejo Bloombergovi podatki. Zakaj prodaja na Amazonu raste? Stephanie Wissink ocenjuje, da tehnološko podkovani milenijci, ki imajo otroke, raje kupujejo prek spleta, saj nimajo časa hoditi po trgovinah.

Tudi v Sloveniji raste spletna prodaja igrač. Pri spletnem trgovcu Mimovrste pravijo, da skokovito naraste ravno konec leta, običajno pa začne naraščati že konec oktobra. Letos si glede igrač še posebej manejo roke – v primerjavi s prednovoletnim časom lanskega leta namreč na oddelku igrače zaznavajo več kot 150-odstotno rast prodaje. Pravijo, da je nesporen prodajni hit letošnjega leta zagotovo vrtavka Finger Fidget spinner, ki se tudi v predprazničnem času še vedno odlično prodaja. Sicer pa opažajo največjo prodajo v kategorijah družabne igre, sestavljanke, miselne igre ter Lego in kompleti. Med izdelki so na Mimovrste prodajni hiti v zadnjem mesecu pametni kuža Laugh&Learn, interaktivni zemljevid Slovenije, rubikova kocka, lesene kocke v vedru, hrčji set Hamsters 2, tablični računalnik LCD Acticity Pad ter adventni koledar Lego City.

Pixabay
Pixabay

Polomije kot izziv

A vsem se ne godi tako dobro kot Amazonu. Četudi so prihodki v zadnjem kvartalu 2016 zrasli za 2 odstotka, je Mattel, največji svetovni proizvajalec igrač, julija letos povedal, da se je prodaja izdelkov Barbie, Fisher-Price in American Girl zmanjšala. Slabo jim je šlo tudi s Hot Wheels, a so jih izvlekli Avtomobili 3. Vendar pri Mattelu še vedno ne vedo, kako naj ublažijo upad dobička po tem, ko je Disney leta 2016 dal licenco za Princesses njihovemu konkurentu Hasbroju. Prodaja Barbie je sicer lani, ko so predstavili novo podobo, za kratek čas poskočila, a se ni pokazala za trajnostno. Enako velja za American Girl – Wellie Wishers mlajša dekleta niso pograbila. Izvršna direktorica Margo Georgiadis te polomije vidi kot izzive in napovedala je, da bo Mattel skušal zavzeti trge v razvoju, razvijal bo več medijske vsebine in pospešil inovacijske cikle. Ali se bo izšlo po načrtih, ne ve nihče, vsekakor pa daje Mattel s tem vedeti, da je še vedno v igri.

Za igrače največ v času krize

V Sloveniji so manj kot v velikih sistemih zadovoljni manjši, nišni prodajalci, ki so specialisti za igrače. Matjaž Jeromen iz trgovine e-igrače (BTC, Hala A, Ljubljana) na primer pravi, da je njihovo leto približno za 10 odstotkov slabše kot lansko (največja prodajna uspešnica pa vrtavka Beyblade), podobno pravijo tudi v Eurom-Denis-toys, kjer so se morali letos prilagajati zmanjšani prodaji, najbolje pa so prodajali vrtavke Beyblade in Dracco spin, lego kocke, male punčke v žogi LOL (novost in letošnja uspešnica v velikem delu sveta), Brainbox … Rok Grobelšek, komercialni direktor podjetja Eurom-Denis-toy, pravi, da so maloprodajne cene igrač pri nas nižje kot pri sosedih, predvsem pa se pozna televizijsko oglaševanje igrač; po njegovih besedah trgovci prodajo 85 odstotkov igrač, ki so podprte s TV-oglasi. Ljudje v povprečju porabijo 20 evrov za igračo, ki je namenjena za darilo. Pri tem kupujejo igrače, ki so trendovske ali didaktične. Zanimivo pa pogled na podatke statističnega urada pokaže, da smo Slovenci za igrače največ zapravili prav v času krize. Pred njo in po njej je povprečno gospodinjstvo za igrače letno zapravilo 50, med krizo pa 70 evrov.

Nekdaj so bile klasične igrače namenjene otrokom do 15. leta, zdaj le še do 9. – od 10. leta jih prevzame zabavna elektronika.

Specializiranim trgovinam za prodajo igrač ne koristi trend, da se otroci čedalje mlajši nehajo zanimati za klasične igrače. Rok Grobelšek poudarja, da so se tovrstne igrače nekdaj prodajale otrokom do 15. leta, danes pa le še do 9., nato si ti otroci namesto klasičnih igrač želijo pametni telefon, računalniške igrice, PS4 ... Od te starosti dalje jih prevzame trg zabavne elektronike.

Na Balkanu propada trg Lego?

Po besedah enega od naših sogovornikov se letos razgrajuje trg igrač Lego na celotnem Balkanu. Vzrok naj bi bil po njegovem v madžarskem regijskem distributerju teh igrač, v katerem naj bi po neobičajno nizkih cenah te izdelke prodajali svojim zasebnim podjetjem in tako pretakali denar iz Lega v svoje žepe. Zaradi takšnega nenavadnega ravnanja se dogajajo primeri, ko je na manjših spletnih prodajalnah maloprodajna cena izdelkov Lego nižja od veleprodajne slovenskega distributerja. Po njegovih besedah bo to pripeljalo do zmanjševanja Lega na trgovskih policah in preusmeritve v druge igrače.

Zaradi močnega televizijskega oglaševanja igrač in prisotnosti čedalje mlajših otrok na različnih spletnih platformah, na katerih z vrstniki delijo tudi fotografije svojih igrač, bi domnevali, da se izbor najpopularnejših igrač oži. Večina otrok si namreč želi imeti enako igračo kot njihovi vrstniki. Toda splet in hitrost današnjega življenja proizvajalcem igrač ne olajšata dela. Otroci spoznavajo risanke in različne junake po vsem spletu in hitro najdejo nove najljubše igrače. Tako se vsako leto na trgovskih policah (in še bolj na straneh spletnih prodajaln) zamenja kar tretjina asortimana igrač.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine