Športno usmerjene družine rabijo velik avto. Športni rekreativci rabijo še večji avto. Kje začeti izbirati, kako se je spremenil avtomobilski trg? Enoprostorci so (skoraj) izginili, SUV je kratica za angleški izraz Sports Utility Vehicle (športno namensko/terensko vozilo), vendar
v tak avto komaj spraviš kolo?
Izbrali smo kar 13 modelov avtomobilov, ki bi prav gotovo prav prišli družinam, ki so športno aktivne. Kaj od avta pričakuje taka družina? Prostor, prostor in samo prostor?
Ni nujno, ne prevažamo vsi koles, kanujev, ogromnih nahrbtnikov s sabo, nekatere družine od avta pričakujejo tudi manj, zgolj več odlagalnega prostora, manjšo porabo goriva, ker se na izlete peljejo zelo daleč?
Upamo, da vam bomo pomagali z nekaj namigi. Tudi cene smo gledali, avtomobili so še vedno pregrešno dragi, iskali smo uporabnost. Vendar, pozor, epidemija koronavirusa je dokaj sklestila cene pri nekaterih znamkah. Zdi se nam, da največ ravno pri karavanih in kombijih.
Poleg imen avtomobilov smo dodali link do člankov naših sodelavcev, ki so dotični avto že predstavili na Delo.si:
1. Renault megane grandtour
Renault megane grandtour. FOTO: Blaž Kondža
Večja dolžina pomeni tudi več prostora – tako za prtljago kot za potnike. V primerjavi s kombilimuzino sedijo potniki na zadnjih sedežih udobneje z bistveno več prostora za noge. Vožnja je udobna, ergonomija solidna. Celo luknje na slovenskih cestah je megane grandtour lepo požiral.
Preberite več o tem avtu.
2. Volkswagen. Passat. Dizel. Karavan
Volkswagen. Passat. Dizel. Karavan. FOTO: Aljaž Vrabec
Štiri magične besede za številne avtomobilske navdušence, ki iščejo najboljše ujemanje med kakovostjo, uporabnostjo in primerno ceno. Ta avtomobil poznamo že vse od leta 1973, od tedaj naprej pa se je na svetovnih cestah peljalo že preko trideset milijonov passatov. Tudi pri nas je zelo priljubljen, saj se kar dve tretjini slovenskih kupcev odločita za karavansko izvedenko, poznano pod imenom variant.
Preberite več o tem avtu.
3. BMW 330d touring
BMW 330d touring. FOTO: Gašper Boncelj
Touring trojka je imela veliko doplačljive opreme, o tem, kako to močno poveča osnovno ceno, smo že večkrat pisali. A tudi tokrat me je zelo presenetil podatek, da je osnovna cena s 57.000 evrov v testnem primeru narasla na skoraj 85 tisočakov.
Preberite več o tem avtu.
4. Ford focus karavan
Ford focus karavan. FOTO: Boštjan Okorn
Ne glede na to, ali je avtomobil prazen ali polno naložen, z dinamiko nima nobenih težav. Vedno vleče zvezno, brez nepotrebnega suvanja ob menjavi prestav. Večinoma sploh ne boste zaznali, da vozite v višji (ali nižji) prestavi, vse teče gladko.
Namesto ročice so za upravljanje samodejnega menjalnika namenili velik okrogel gumb, kar zahteva nekaj privajanja, a vsaj v parkirno prestavo se premakne samodejno ob izklopu motorja.
Preberite več o tem avtu.
5. Toyota corolla TS (karavanska izvedba)
Toyota corolla TS (karavanska izvedba). FOTO: Blaž Kondža
Naredili so jo v belgijskem oblikovalskem centru v Zaventemu in ne gre samo za podaljšano izpeljanko osnovne corolle, ampak tako rekoč povsem svoj model. Corolla TS je daljša za 28 centimetrov (skupno 465 cm), za 6 centimetrov pa je večja tudi medosna razdalja (270 cm). Prtljažnik sprejme za 598 litrov prtljage, ob podrti drugi klopi pa konkretnih 1606 litrov.
Preberite več o tem avtu.
6. Ford S-max 2.0 AWD
Ford S-max 2.0 AWD. FOTO: Gregor Pucelj
S-max ni majhen, dolg je nekaj več kot 4,8 metra, širok več kot 1,9 metra in visok skoraj 1,7 metra, kar pomeni, da ga ne morem priporočati tistim, ki se vozijo pretežno sami ali kvečjemu še s sopotnikom. Zaradi zajetnosti se tudi ne znajde najbolje na ozkih mestnih ulicah in potrebuje konkreten parkirni prostor. Zato pa je s prostorno potniško kabino idealen za štiri- ali celo petčlanske družine, ki jim vedno primanjkuje prostora.
Preberite več o tem avtu.
7. Citroën berlingo XL
Citroën berlingo XL. FOTO: Gašper Boncelj
Kakor smo zapisali že pri preizkusu osnovne različice, tudi tokrat velja, da se spredaj sedi dobro; odlagalnih površin je veliko, so pa nekatere izvedene bolje kot druge; pričujoča izvedba ni imela tako izrazito dvobarvne plastike, zato je vse skupaj delovalo precej pusto, sploh če naj bi imeli takšen avtomobil za družinsko uporabo. Tudi kak del plastike, npr. izvlečni mizici na hrbtišču sprednjih sedežev, bi bil lahko lepše obdelan. So pa vsaj sedežne prevleke večbarvne, kar razbije pretirano sivino.
Preberite več o tem avtu.
8. Peugeot rifter
Peugeot riftter. FOTO: Gašper Boncelj
To je praktičen avtomobil, ki ga kupujejo ljudje, ki se ne ukvarjajo z vozno dinamiko, ampak s tem, koliko družinskih članov lahko z njim prepeljejo in koliko kovčkov lahko vsak od njih lahko vzame na počitnice. Tu seveda takšen tip avtomobila ponudi veliko, med drugim tri samostojne (ne prav široke) sedeže v drugi vrsti.
Preberite več o tem avtu.
9. Ford grand tourneo connect 1.5 TDCi
Ford grand tourneo connect 1.5 TDCi. FOTO: Gašper Boncelj
Velikoprostorci so evropska zgodba, so nekakšno potniško poglavje vozil, ki so v veliki meri zasnovana tudiu za gospodarske namene. To se jim ob nesporni pratkičnosti marsikdaj pozna v njihovih voznih lastnostih. Fordov primerek je pač eden tistih, ki mu v tem pogledu vendarle zapišemo kako točko več.
Preberite več o tem avtu.
10. Ford tourneo courier
Ford tourneo courier. FOTO: Aljaž Vrabec
e precej dolgo so na trgu primerki, ki so manjši kot veliki kombiji, hkrati pa se vozijo kot osebni avtomobili. To so lahka gospodarska vozila, ki obstajajo tudi v potniški različici, in med boljšimi je zagotovo Fordov model tourneo courier.
Preberite več o tem avtu.
11. Mercedes razreda V
Mercedes razreda V. FOTO: Blaž Kondža
Zajetna velikost je očitna, v številkah pomeni, da je dolg 514 centimetrov, širok 193 centimetrov in visok 188 centimetrov. Potniška prostornost je tem podatkom primerna. Voznik in sovoznik sedita pokonci, zato imata precejšen pregled nad cesto, a hkrati še vedno sedita udobno in povsem primerljivo z mercedesom razreda C.
Preberite več o tem avtu.
12. Renault trafic passenger
Renault trafic passenger. FOTO: Bruno Kuzmin
Trafic tretje generacije, ki je uradno ugledal luč sveta septembra 2014, je imel do zdaj 1,6-litrski dizel. Rahlo osvežen se po novem tako kot njegova generacijo starejša brata spet postavlja z 2,0-litrskim dizlom.
Preberite več o tem avtu.
13. Ford tourneo custom sport
Ford tourneo custom sport. FOTO: Gašper Boncelj
Tudi za kombije so pri Fordu že pripravljeni hibridni pogoni, ampak v konkretnem primeru smo še vedno pri klasiki: 170-»konjski« 2-litrski dizel tourneu streže primerno; malce se ga sliši po mestu, je pa na odprti cesti suveren in miren, takšen se za relativno luksuzni potovalni kombi tudi spodobi. Povprečna poraba je po računalniku kazala 8,5-9 litra /100 km, kar je glede na konkretnost vozila pričakovano, tudi tovarniški podatek je takšen.
Preberite več o tem avtu.
Kljub kaki opazki je kar šik tale Fordov kombi, koliko prestižnosti pa mu priznajo kupci, je pač neko drugo vprašanje.
Komentarji