Neomejen dostop | že od 9,99€
Za uspešno vzgojo in izobraževanje visoko nadarjenih otrok in mladostnikov je potrebna celovita strategija, ki vključuje prilagojene učne načrte, razumevanje in podporo njihovih čustvenih in socialnih potreb ter sodelovanje med šolami, starši in strokovnjaki, poudarja prof. dr. Mojca Juriševič, urednica in soavtorica monografije Študentke in študenti, ki zmorejo in hočejo več: podpora med študijem, ki je izšla konec lanskega leta kot e-knjiga pri Založbi Univerze v Ljubljani.
»Učinkovita podpora, svetovanje in spodbujanje razvoja nadarjenosti niso pomembni le za nadarjene posameznike, temveč tudi za družbo v celoti,« pravi dr. Mojca Juriševič, vendar pri tem opozarja, da so »v slovenskem šolskem sistemu nadarjeni še posebej zapostavljeni«. Kot članica delovne skupine za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023–2033 si prizadeva, da bi razvili sistematičen in enoten pristop, ki bi vključeval jasno opredelitev nadarjenosti, ustrezno usposabljanje učiteljev in mentorjev ter zagotavljanje potrebnih sredstev za spodbujanje in razvoj nadarjenosti.
Prof. dr. Mojca Juriševič je ustanoviteljica in predstojnica Centra za raziskovanje in spodbujanje nadarjenosti na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani, poleg tega pa tudi predstavnica Slovenije v stalnem odboru za psihologijo v izobraževanju pri Evropski zvezi psiholoških združenj (EFPA) ter nacionalna predstavnica v Svetovnem svetu za nadarjene in talentirane otroke (WCGTC) in izvoljena članica izvršnega sveta te organizacije v mandatnem obdobju 2021–2025. Je tudi članica Evropske mreže za nadarjene (ETS) ter Mednarodnega združenja za raziskovanje ustvarjalnosti in inovativnosti (ISSCI).
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji