Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Znanoteh

Instagram proti tiktoku z njegovim orožjem

Veliki igralci na področju družbenih omrežij drug proti drugemu uporabljajo taktiko prevzemov ali kopiranja zamisli.
Tako je videti instagramov reels. FOTO: Instagram
Tako je videti instagramov reels. FOTO: Instagram
31. 7. 2020 | 20:00
31. 7. 2020 | 21:17
11:00
Instagram je s posnemanjem funkcije zgodbe najprej uspešno ustavil napad snapchata, zdaj isto potezo uporablja v spopadu s tiktokom. Funkcija reels, ki je kopija celotne tiktokove ideje, je na nekaterih trgih že dostopna, ta mesec pa bo na voljo skoraj povsod.



V svetu družbenih omrežij bo avgust prelomen. Potem ko je instagram testiral funkcijo reels najprej novembra lani v Braziliji, v zadnjem mesecu pa še v Franciji, Nemčiji in Indiji, bo ta mesec funkcija predvidoma na voljo tudi v večini drugih držav. In zakaj je pomembna? Ker gre za kopijo tiktoka in s tem neposreden instagramov napad na kitajskega »kolega«.

Tiktok je po dolgem obdobju prvo družbeno omrežje, ki je vzbudilo pozornost že uveljavljenih igralcev na tem področju. Facebook, instagram, twitter in snapchat že vrsto let vladajo na vrhu in veljalo je, da prostora za še eno veliko družbeno omrežje preprosto ni. Preboj med največje še zdaleč ni nekaj, kar lahko novincu uspe zlahka, in zgodovina nas uči, da Facebook ničesar ne prepusti naključju. Čeprav mu že vrsto let napovedujejo konec in štejejo vse uporabnike, ki so ga zapustili, je še vedno največje družbeno omrežje. In njegova taktika za preživetje je jasna: morebitno konkurenco bodisi kupi bodisi uniči oziroma oslabi.

Ponavlja se zgodovina, saj Instagram skuša odbiti napad Tiktoka na enak način, kot je obračunal s snapchatom – s posnemanjem. FOTO: Shutterstock
Ponavlja se zgodovina, saj Instagram skuša odbiti napad Tiktoka na enak način, kot je obračunal s snapchatom – s posnemanjem. FOTO: Shutterstock


Status: zapleteno


Ko se je bitka odvijala zgolj med Facebookom in Twitterjem, v resnici ni šlo za neposreden spopad, saj sta nagovarjala drugačno občinstvo. S pojavom Instagrama leta 2010 sta obe omenjeni podjetji v mladem tekmecu videli možnost, da okrepita svoj položaj. Odločitev ustvarjalcev instagrama Kevina Systroma in Mika Kriegerja, da svojega »otroka« leta 2012 prodata Facebooku, je zatresla svet družbenih omrežij. Ne le da je bil Facebook pripravljen za nakup odšteti milijardo dolarjev, s to potezo je Mark Zuckerberg ubil dve muhi na en mah. Pridobil je družbeno omrežje, kamor so s facebooka bežali mladi, in zbodel Twitter.

Razmerje med Facebookom, Twitterjem in Instagramom v tistem času bi lahko označili za zapleteno. Kot v knjigi Brez filtra opisuje Sarah Frier, sta bila ustanovitelj Twitterja Jack Dorsey in Instagramov Kevin Systrom prijatelja, Dorsey pa velik oboževalec in eden prvih uporabnikov instagrama. Že v začetku leta 2010 je Dorsey hotel kupiti Instagram, a Systrom ideji ni bil naklonjen. Zato je bila za Dorseyja prodaja Instagrama Facebooku tako presenetljiva, da je protestno izbrisal aplikacijo s telefona. Tudi Twitter in Instagram od takrat nista več povezana. Twitter je namreč Instagram podprl tudi tako, da se je ob uporabi instagram povezave na twitterjevi časovnici odprla fotografija – zdaj se prikaže le povezava.


Od zabave do popolnosti


Običajno zanimanje za določeno družbeno omrežje najprej izgubijo mladi. Zato je pomembno, kaj si mislijo. FOTO: Shutterstock
Običajno zanimanje za določeno družbeno omrežje najprej izgubijo mladi. Zato je pomembno, kaj si mislijo. FOTO: Shutterstock
Instagram se je pod okriljem Facebooka razvil v izrazito močno družbeno omrežje. Sicer naj bi deloval kot samostojna enota, a vpliv velikega brata se je z leti le še okrepil. Zuckerberg je dal jasno vedeti, da pričakuje povrnitev vložka v instagram, kar je pomenilo, da se mora družbeno omrežje pospešeno posvetiti monetizaciji. Sočasno je instagram začel močno vplivati na družbo in se z njo spreminjati. Fotografije hrane s slabo osvetlitvijo niso bile več sprejemljive za objavo. Filtrom za olepševanje fotografij so se pridružile aplikacije za urejanje fotografij, pritisk, da naj se objavljajo čim bolj popolne fotografije, je postajal vse večji. Ta del zgodbe instagrama prav tako osvetljuje knjiga Brez filtra, v kateri avtorica piše, da so v podjetju redno s fokusnimi skupinami preverjali, kakšen je njegov položaj med uporabniki družbenih omrežij. Kmalu so ugotovili, da pritisk glede popolnosti nekatere odvrača od uporabe oziroma da si mladi vzporedno ustvarjajo finsta ali lažne profile, kjer objavljajo fotografije, s katerimi kažejo resnični jaz. Instagram jim ni ponujal začetne zabave ob objavi fotografij. So pa to znova našli na novem družbenem omrežju – snapchatu.


Napol pojeden sendvič


Snapchat, ki je na trg prišel leta 2011, je med mladimi priljubljen kot način komuniciranja. Namesto SMS-sporočil ali uporabe katerega od drugih komunikacijskih orodij si mladi raje izmenjujejo snape. Dal pa jim je tudi prostor, kjer niso bili obremenjeni s tem, kakšna bo fotografija. To so bile zgodbe. Posnetek, ki izgine po 24 urah, je bila prava pot do njihovih src in objav. In čeprav je skupina razvijalcev pri instagramu grožnjo hitro prepoznala in začela razvijati svojo verzijo 24-urnih podob, Kevin Systrom sprva ni prisluhnil svarilom. Med drugim je snapchat opisal kot družbeno omrežje za objavljanje napol pojedenih sendvičev, česar na instagramu nihče noče gledati.

Kevin Systrom, ki je instagram ustanovil skupaj z Mikom Kriegerjem in podjetje vodil do septembra 2018, ideji posnemanja snapchata sprva ni bil naklonjen. A nato si je, tudi zato, ker se je bal, da instagram ne bi bil več »kul«, premislil. FOTO: Lucas Jackson/Reuters
Kevin Systrom, ki je instagram ustanovil skupaj z Mikom Kriegerjem in podjetje vodil do septembra 2018, ideji posnemanja snapchata sprva ni bil naklonjen. A nato si je, tudi zato, ker se je bal, da instagram ne bi bil več »kul«, premislil. FOTO: Lucas Jackson/Reuters


Zuckerberg je, tako kot običajno, zelo zgodaj zaznal, da novo omrežje lahko ogrozi njegove poslovne interese, in ga je poskušal kupiti, a so pri Snapchatu ponudbo za 3 milijarde dolarjev zavrnili. Na koncu se je izkazalo, da Instagram ne potrebuje pomoči velikega brata (čeprav bi z nakupom Zuckerberg v resnici reševal Facebook, ne Instagrama), saj se je Systrom vendarle spametoval in svoji ekipi predstavil koncept majhnih krogcev na vrhu zaslona, kjer bodo 24 ur zbrane fotografije in posnetki uporabnikov.



Nova funkcija je nastajala pod imenom reels, a ko je avgusta 2016 ugledala luč sveta, je bilo jasno, da posnemanja podjetje sploh ne skriva – novo funkcijo so namreč na koncu poimenovali kar zgodbe. Systrom je vedel, da bodo mediji tako in tako pisali, da gre za kopijo, zato je vse skupaj obrnil v svoj prid. Vztrajno je ponavljal, da so zgodbe preprosto nov način komuniciranja, kot je na primer elektronsko ali SMS-sporočilo, in samo zato, ker je Snapchat nekaj izumil, to še ne pomeni, da drugi tega ne smejo uporabljati. Ni manjkalo tistih, ki so se javno pritoževali, a številke so kazale, da uporabniki novo funkcijo uporabljajo. V ZDA in v Evropi, kjer se je snapchat že dobro uveljavil, je trajalo nekaj časa, da so se uporabniki navadili, v Braziliji in Indiji, kjer ni dobro delal zaradi slabše povezljivosti z androidnimi telefoni, pa so se instagram zgodbe takoj prijele.

Poteza je snapchat oslabila. Ostal je sicer zelo priljubljen med mlajšo populacijo, ki ga ni uporabljala zgolj zaradi zgodb, ampak tudi za komuniciranje, a ustavila se je migracija malce starejših uporabnikov. Življenje družbenega omrežja je običajno takšno, da ga odkrije ožja skupina, v primeru snapchata ​zelo mlada populacija, a da doživi množičen uspeh, je nujno, da se uporaba razširi tudi na druge starostne skupine. Tisti nad 25 let z uvedbo zgodb na instagramu niso imeli več razloga, da bi imeli dodatno aplikacijo, in Instagram je uspešno odbil Snapchatov napad.

Ustanovitelj podjetja ByteDance, ki ima v lasti tiktok, Zhang Yiming trdi, da podjetje nikoli kitajskim oblastem ni in ne bo posredovalo podatkov nekitajskih uporabnikov, a Indijska vlada se je vseeno odločila, da aplikacijo prepove. O prepovedi razmišljajo tudi ZDA. FOTO: Shannon Stapleton/Reuters
Ustanovitelj podjetja ByteDance, ki ima v lasti tiktok, Zhang Yiming trdi, da podjetje nikoli kitajskim oblastem ni in ne bo posredovalo podatkov nekitajskih uporabnikov, a Indijska vlada se je vseeno odločila, da aplikacijo prepove. O prepovedi razmišljajo tudi ZDA. FOTO: Shannon Stapleton/Reuters


Reels, druga verzija


Zdaj je na vrsti Tiktok. Tokrat se pri Instagramu niso odločili, da spremembe uvedejo naenkrat povsod, ampak so kopijo najprej testirali v Braziliji. Pri imenu je pomenljivo, da gre za prvotno ime instagram zgodb, torej reels. In tokrat ne posnemajo dela določene aplikacije, ampak kar aplikacijo kot celoto. Res je sicer, da pri Instagramu ni več Kevina Synstroma (položaj vodilnega je zapustil septembra 2018), toda v ozadju je isti motiv: ustaviti je treba konkurenco, instagram ne sme izgubiti »kul« faktorja.

Instagramu gredo tokrat na roko težave, ki jim ima Tiktok. Indija je nedavno prepovedala množico kitajskih aplikacij, med njimi tudi tiktok, kar je bil velik udarec za podjetje, saj je tam tiktok scena cvetela. Z enako potezo zdaj grozijo ZDA. Na primeru Indije se je sicer pokazalo, da so se pojavile številne nove aplikacije, ki skušajo zapolniti mesto tiktoka, a tu ima instagram veliko prednost, saj gre za že uveljavljeno aplikacijo. S funkcijo reels mora narediti samo to, kar mu je uspelo z zgodbami: dati mlajši populaciji to, kar išče na tiktoku, a hkrati starejše, zveste uporabnike navaditi, da je novost nekaj, kar se splača uporabiti. To naj bi skušal doseči tudi z možnostjo, da posnetek, ki nastane na reelsu, vidijo le bližnji prijatelji. S tem bi pri Instagramu upočasnili oziroma popolnoma ustavili migracijo uporabnikov na drugo družbeno omrežje in ustvarili vtis, da je tudi na instagramu še vedno dovolj sproščenosti in zabave.





Majhni krogci na vrhu aplikacije so se najprej imenovali reels. Nato pa je padla odločitev, da instagram ne bo skrival, da posnema snapchat. Krogci se tako imenujejo zgodbe. FFOTO: Shutterstock
Majhni krogci na vrhu aplikacije so se najprej imenovali reels. Nato pa je padla odločitev, da instagram ne bo skrival, da posnema snapchat. Krogci se tako imenujejo zgodbe. FFOTO: Shutterstock


Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine