Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Svet

Od prihodnjega leta ne bo več ikoničnih Ikeinih tiskanih katalogov

Prvi katalog je ustanovitelj Ikee Kamprad leta 1951 oblikoval sam, izšel je v 285.000 izvodih, leta 2016 so jih natisnili 200 milijonov.
Kdo ob obisku Ikee ni posegel tudi po tiskanem katalogu ali dveh, še za sosede ali prijatelje? FOTO: Jonathan Nackstrand/AFP
Kdo ob obisku Ikee ni posegel tudi po tiskanem katalogu ali dveh, še za sosede ali prijatelje? FOTO: Jonathan Nackstrand/AFP
J.B.P.
9. 12. 2020 | 09:30
2:35
Ko je ustanovitelj švedske Ikee Ingvar Kamprad začel širiti takrat še na južno Švedsko omejeno verigo svojih prodajaln pohištva, je leta 1951 oblikoval prvi letni katalog nastajajoče multinacionalke, ki je izšel v 285.000 izvodih. Pozneje je skupaj z rastjo verige Ikeinih prodajaln njihov katalog po vsem svetu postal priljubljena, celo ikonična publikacija in pomemben dejavnik Ikeinega uspeha, ki pa bo prihodnje leto zadnjič izšel v tiskani obliki, poroča britanski BBC.

Za prenehanje izdajanja tiskanega kataloga so se pri Ikei odločili zato, ker vedno manj ljudi bere tiskane publikacije, vedno več pa jih tako možnosti nakupa kot tudi namige za urejanje stanovanja išče na spletu. Njihov zadnji tiskani katalog bo tako izšel prihodnje leto, ko bo minilo okroglih sedemdeset let od izida prvega. Njegova naklada bo »skromnih« štirideset milijonov izvodov, kar ta katalog še vedno uvršča med največje letne publikacije na svetu. 

Prvi Ikein katalog z oblazinjenim naslanjačem na naslovnici je leta 1951 sestavil ustanovitelj Ikee Ingvar Kamprad. FOTO: Arhiv Muzeja Ikea
Prvi Ikein katalog z oblazinjenim naslanjačem na naslovnici je leta 1951 sestavil ustanovitelj Ikee Ingvar Kamprad. FOTO: Arhiv Muzeja Ikea

 

Katalog je bil tudi oblikovalec modnih smernic


Toda katalog, ki je poleg nakupovalnega pripomočka vedno bil tudi nekakšen priročnik za urejanje stanovanja in pomemben oblikovalec modnih smernic na tem področju, je imel v preteklosti še veliko višje naklade. Najvišjo je dosegel leta 2016, ko so ga na več kot petdesetih tržiščih po vsem svetu natisnili v dvesto milijonih izvodov. Od takrat je njegova naklada zaradi vse močnejše prevlade spleta strmo padala vse do sedanje odločitve o njegovi ukinitvi.

​Ukinitev te priljubljene publikacije v tiskani obliki pa nikakor ne pomeni, da se ustavlja rast švedske multinacionalke. Ikea ima zdaj po svetu 445 svojih prodajaln, v prihodnjih letih pa nameravajo odpreti še več deset novih, med drugim kmalu tudi v Ljubljani. Hitro pa narašča tudi njihova spletna prodaja. Lani se je v primerjavi z letom prej povečala za petinštirideset odstotkov. Letošnjih podatkov o rasti njihove spletne prodaje sicer še ni, a je ta zaradi omejitev gibanja in močne preusmeritve nakupov na splet gotovo še bistveno višja. 

 
 

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine