Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Svet

Marina znotraj Velikega zidu

Slavna umetnica, po rodu iz Beograda, se je na Kitajsko vrnila prvič po letu 1988.
Mladi obiskovalci moderne umetnosti stojijo v dolgih vrstah predvsem pred deli, ki ponujajo interaktivno doživetje, nato pa pozorno sledijo navodilom, ki spremljajo skoraj vsak razstavljen predmet. FOTO: AFP
Mladi obiskovalci moderne umetnosti stojijo v dolgih vrstah predvsem pred deli, ki ponujajo interaktivno doživetje, nato pa pozorno sledijo navodilom, ki spremljajo skoraj vsak razstavljen predmet. FOTO: AFP
18. 10. 2024 | 05:00
5:38

V nadaljevanju preberite:

Prisotnost Marinine umetnosti na Kitajskem leta 1988 in zdaj sta dve povsem različni stvari. V času, ko sta Marina in Ulay načrtovala, da se bosta srečala na pol poti po Velikem zidu in se tam poročila, se je Kitajska šele postopoma in plašno odpirala proti zunanjemu svetu. Partijski cenzorji so za odobritev njunega projekta potrebovali toliko časa, da se je njuna zveza v tem času izpela, zvodenela in na koncu razpadla tam, kjer bi morala biti ovenčana s poroko. A prav v tem času se je začela prebujati tudi kitajska konceptualna umetnost. Veliko pozornost in tudi kritične razprave so vzbudila dela umetnikov, kot je Xu Bing, ki je leta 1987 ustvaril svojo Knjigo z neba, veliko instalacijo, narejeno iz belega papirja, na katerem je bilo odtisnjenih štiri tisoč znakov, povsem podobnih kitajskim pismenkam, a brez vsakega smisla. Sporočilo Xujevega dela je bilo: mi samo mislimo, da razumemo tradicijo, vendar v resnici nismo sposobni brati tega, kar nam govori. Nerazumevanje je povezava med preteklostjo in sodobnostjo.

 

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine