Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Svet

Konec plutja križark po Giudecci že ta mesec?

V Benetkah naj bi velikim ladjam odprli alternativni kanal Viktorja Emanuela III., a kritiki opozarjajo, da je politika še v duhu nedavne predvolilne kampanje.
Nesreči je hitro sledil protest skupine No grandi navi (Ne velikim ladjam). FOTO: Manuel Silvestri/Reuters
Nesreči je hitro sledil protest skupine No grandi navi (Ne velikim ladjam). FOTO: Manuel Silvestri/Reuters
3. 6. 2019 | 10:25
3. 6. 2019 | 14:31
4:22
»Videla sem konico in mislila, da bo prišla vse do mojega doma, če sem iskrena.« Tako je včerajšno nesrečo ob vplutju križarke Opera v Benetke opisala stanovalka tamkajšnje četrti Santa Marta. »Bila sem na terasi v četrtem nadstropju in odlično vidim kanal Giudecca,« je opisala trenutke, ko je ob okoli desetminutnem donenju siren, ki ga je opisala kot oglušujočega, grozilo, da bo 275 metrov dolga, skoraj 60 metrov visoka in 65.000 ton težka Opera vstopila v njen dom.

Dan po nesreči ostajajo informacije o poškodovanih ob trčenju Opere z mnogo manjšo turistično ladjo enake. Štiri lažje ranjene osebe, med njimi navajajo turistke iz ZDA, Nove Zelandije in Avstralije, stare med 67 in 72 leti. K sreči nobena izmed njih ni resneje poškodovana. Dve so že včeraj odpustili iz bolnišnice.



FOTO:o Andrea Pattaro/AFP
FOTO:o Andrea Pattaro/AFP

 

Vlačilca bolj za okras


Razplet nesreče bi bil lahko mnogo hujši, opozarjajo po nesreči. Zdelo se je, da »plavajočega nebotičnika«, ki je aprila pristal tudi v Kopru, v Benetkah nihče ne more več zaustaviti, med vplutjem se je njegova hitrost celo višala. Vlačilca, ki naj bi uravnavala vplutje, sta bila po poročanju tiska bolj za okras. Ko so skušali Opero zaustaviti, se je kabel, ki jo je povezoval z vlačilcem, pretrgal.

Mnogo manjša ladja, v katero je trčila Opera, je bila River Countness, registrirana v Franciji, sicer pa v osnovi rečno plovilo, ki je bilo s turisti namenjeno na izlet po bližnji reki Brenta. V času trka je 110 gostov na njej ravno zajtrkovalo.

Kot poroča televizija RAI, je uprava prometa v laguni odprla preiskavo, katere cilj bo ugotoviti, ali je nesrečo povzročila tehnična ali človeška napaka. Napovedujejo rekonstrukcijo poteka nesreče, kar pa bo zahtevalo več časa. V pomoč bodo tudi mnogi video posnetki, ki so nastali ob trku.


 

Ministrstvo zadrževalo alternativno plutje


Nesreča je takoj obudila polemike o prepovedi plutja velikih ladij po Giudecci v središču lagunskega mesta, ob trgu sv. Marka. Hitro se je oglasil minister za promet in infrastrukturo Danilo Toninelli: Tvitnil je, da so mnogih letih inercije naposled blizu končni rešitvi glede prepovedi, morda že ta mesec.

Namesto po Giudecci naj bi ladjam odprli kanal Viktorja Emanuela III. Gre za alternativo, ki jo po poročanju agencije Ansa že dlje podpirajo občina Benetke, regija Veneto in tudi organizatorji križarjenj, udejanjili pa je niso ravno zaradi ministrstva. Kanal, ki so ga začeli izkopavati pred slabim stoletjem, poteka zahodno od Benetk in vodi v pristanišče Marghera.

FOTO: Manuel Silvestri/Reuters
FOTO: Manuel Silvestri/Reuters




Tudi minister za okolje Sergio Costa je tvitvil, da je to, kar se je pripetilo včeraj, nekaj, na kar že dolgo opozarjajo. Velike ladje ne smejo skozi Giudecco. Tudi on je izjavil, da so v vladi blizu rešitvi. A tisk opozarja, da je hitra reakcija vlade še v duhu nedavne predvolilne kampanje.



Tisk kot vzrok dejstva, da Opere ni bilo mogoče zaustaviti, še vedno navaja okvaro motorja, o kateri je njen kapitan takoj obvestil luško kapitanijo. Ob trku sta jo skupili tako Opera kot pomol in armiranega betona.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine