S porastom nizkocenovnih letalskih ponudnikov so številni ljudje dobili priložnost, da kam odpotujejo z letalom, kar je bilo pred tem nedosegljivo, vendar vse bolj do izraza prihaja, kaj je vzrok za nizke cene letalskih vozovnic – izkoriščanje letalskega osebja.
Tako danes ponovno stavkajo piloti in kabinsko osebje irskega nizkocenovnega letalskega prevoznika
Ryanair, stavka pa poteka v Nemčiji, Španiji, na Portugalskem, v Italiji, na Nizozemskem in v Belgiji. Odpovedali so okoli 200 poletov od skupaj 2400 ali povedano drugače: brez letalskega prevoza bo ostalo okoli 35.000 potnikov od skupaj 450.000.
Obljub ni na papirju
Kljub temu v Ryanairu niso sporočili, katere lete so odpovedali, ampak o tem obveščajo potnike individualno. Kljub vsemu so britanski mediji kmalu izbrskali nekaj podatkov, predvsem za domača letališča. V
The Independentu so zapisali, da je na letališču Stansted v bližini Londona obstalo okoli dvajset letal, ki bi morala poleteti proti Nemčiji, iz letališča v Manchestru pa niso poletela letala proti Barceloni, Berlinu, Faru in Malagi.
Brez letalskega prevoza bo ostalo okoli 35.000 potnikov od skupaj 450.000. FOTO: Reuters
Več sindikatov je pripravilo tudi protestne shode delavcev. Sindikalisti v različnih državah zahtevajo, da morajo imeti delavci Ryanaira pogodbe urejene skladno z zakonodajo države, v kateri živijo, in ne na podlagi irskih zakonov. Na Nizozemskem naj bi Ryanair v to že privolil v ustnih dogovorih, vendar se obljube niso uresničile. Prav tako ostajajo številna nerešena vprašanja o izplačevanju pokojnin in bolnišničnih nadomestil.
Stavka poteka v Nemčiji, Španiji, na Portugalskem, v Italiji, na Nizozemskem in v Belgiji. FOTO: Reuters
To ni akademska razprava
Da morajo imeti piloti in kabinsko osebje sestavljene pogodbe o zaposlitvi skladno z državo, v kateri delujejo, in ne po irski zakonodaji, je potrdila tudi evropska komisija. »Pogodbe o zaposlitvi morajo biti pripravljene glede na državo, v kateri pilot dela, nikakor pa ne na državo, v kateri je podjetje registrirano,« je rekla evropska komisarka za socialne zadeve
Marianne Thyssen. »Spoštovanje evropskih zakonov ni nekaj, o čemer so potrebna pogajanja. Notranji trg ni džungla, ampak ima jasna pravila o pošteni mobilnosti in zaščiti delavcev. To ni akademska razprava, temveč konkreten dogovor o socialnih pravicah delavcev.«
Kljub temu Ryanair večino svojih delavcev zaposluje po irski zakonodaji, kjer naj bi imeli omejen dostop do socialne varnosti, izvršni direktor podjetja
Michael O'Leary pa je stavko delavcev že označil za »nepotrebno«.
V poslovnem letu 2017/2018 je podjetje vknjižilo 7,15 milijarde evrov prihodkov in ustvarilo 1,45 milijarde evrov dobička. FOTO: Reuters
1,45 milijarde evrov dobička
Ryanair je največji evropski nizkocenovni prevoznik. Povezuje več kot 215 letališč v 37 državah in zaposluje okoli 14.500 ljudi. V poslovnem letu 2017/2018 je podjetje vknjižilo 7,15 milijarde evrov prihodkov in ustvarilo 1,45 milijarde evrov dobička.
Podjetje, ki se je dolgo upiralo združevanju svoje delovne sile v sindikate, se je od začetka leta ukvarjalo že z vrsto stavk osebja, ki upravlja letala. Delavci zahtevajo pravice skladno z nacionalnimi zakonodajami svojih domačih držav. Tokratna stavka je druga usklajena panevropska.
Komentarji