Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Svet

Kako sta si Kitajska in ZDA zamislili leto 2025

Leto 2025 bi bilo tudi točka, ko bosta velesili odšli vsaka na svojo stran: ZDA v preteklost, Kitajska v prihodnost.
Tako demokrati kot Donald Trump se zavedajo, da jim prevlada polzi iz rok prav zaradi vse močnejše Kitajske. FOTO: Damir Sagolj/Reuters
Tako demokrati kot Donald Trump se zavedajo, da jim prevlada polzi iz rok prav zaradi vse močnejše Kitajske. FOTO: Damir Sagolj/Reuters
13. 11. 2024 | 05:00
13. 11. 2024 | 11:06
7:20

V nadaljevanju preberite:

Ko so strategi kitajskega razvoja razmišljali, kako bi lahko njihova država postala globalna velesila, se jim je zdelo logično, da bi lahko ta cilj dosegli samo, če bi Kitajska postala ZDA. Da bi azijska sila postala nekaj več kot samo »azijska« – so bili prepričani –, mora razviti visoko tehnologijo, imeti mora močno vojsko, svoje gospodarstvo pa opreti na močne temelje suverene znanosti.

Kot prvo stopnico na poti do uresničitve tega cilja so takrat – pred slabim desetletjem – določili leto 2025. Svoj načrt so poimenovali Made in China 2025.

Ko so ameriški znanstveniki, zbrani v Heritage Foundation, razmišljali, kako preprečiti Kitajski, da bi prevzela globalno prevlado, so – po naključju ali namenoma – uporabili isto logiko: da bi bile ZDA odporne na kitajske izzive, morajo postati čim bolj podobne Kitajski. In tako je nastal Projekt 2025, smernice na 922 straneh, namenjene bodočemu ameriškemu predsedniku, ki bo, če se bo ravnal po tem programu, veliko bolj spominjal na katerega od kitajskih diktatorjev kot na voditelja najmočnejše demokracije na svetu.

Leto 2025 tako postaja leto, v katerem se bodo Kitajska in ZDA srečale, kaj lahko pa bi bilo tudi točka, ko bosta obe velesili odšli vsaka na svojo stran: ZDA v preteklost, Kitajska v prihodnost.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine