V Coca-Coli se zanimajo za vstop v proizvodnjo pijač s kanabisom. Za razvoj tovrstnih napitkov se ameriška pijačarska družba pogovarja s kanadsko družbo Aurora Cannabis, proizvajalcem izdelkov iz konoplje, poroča Bloomberg.
»Pozorno spremljamo rast kanabinoida CBD, ki ni psihoaktivna snov, kot sestavine v pijačah po vsem svetu,« je Coca-Colin predstavnik za odnose z javnostmi
Kent Landers dejal za Bloomberg News. »Za zdaj še ni bilo sprejete nobene odločitve,« je dodal.
Kaj je CBD?
Coca-Cola bi torej proizvajala pijače s kanabinoidom CBD. Čeprav ta izhaja iz konoplje, ni psihoaktivna učinkovina, kot je THC, nekateri ga uporabljajo za zdravje in nima učinkov na psihično počutje, zato je njegova uporaba v Sloveniji zakonita. Nacionalni inštitut za javno zdravje je poleti izdal strokovno mnenje glede živil, ki vsebujejo industrijsko konopljo in za zdravje sprejemljivih vsebnosti THC in CBD v živilskih izdelkih. Glede slednjega so zapisali, da je možnost takojšne strupenosti čez dnevni enkratni vnos s prehrano neznatna, vendar pa študije na živalih nakazujejo učinke na hormonski sistem ob dolgotrajnem uživanju. Zato velja previdnost, uporabo pa odsvetujejo otrokom, mladostnikom in nosečnicam.
Konoplja in pijačarska industrija
Potencialni vstop Coca-Cole v konopljin posel prihaja v času, ko tudi nekateri drugi proizvajalci pijač uporabljajo kanabis v svojih izdelkih. Družba Constellation Brands, ki vari pivo Corona, je prejšnji mesec napovedala za 3,8 milijarde ameriških dolarjev (3,3 milijarde evrov) povečanje deleža v kanadskem proizvajalcu marihuane Canopy Growth. Družba Diageo, ki združuje znamke Guinness, Bailey's, Smirnoff in tako dalje, se pogovarja z vsaj tremi kanadskimi proizvajalci. Ameriška pivovarna Lagunitas, ki je tako kot Pivovarna Laško Union del Heinekena, pa je uvedla blagovno znamko za nealkoholne pijače, ki vsebuje THC, psihoaktivno snov marihuane.
Coca-Cola pa ob zmanjšanju porabe njihove najbolj znane gazirane pijače razpršuje svoj portfelj. Prejšnji mesec je napovedala, da bo okrepila navzočnost na kavnem trgu in za 5,1 milijarde dolarjev (4,4 milijarde evrov) prevzela britansko znamko kave Costa. V zadnjem desetletju so svoj pijačarski portfelj razširili tudi s sokovi, čaji in mineralno vodo.
Kako posluje velikan?
Ameriški proizvajalec brezalkoholnih pijač Coca-Cola – do leta 2000 je imel polnilnico v Žalcu, neuspešen pa je bil pri prevzemu Radenske – je v drugem trimesečju ustvaril 2,3 milijarde dolarjev čistega dobička, kar je 69 odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju. Povečali so prodajo pijač na severnoameriškem trgu, s čimer so izničili negativen učinek višjih carin na aluminij (tega uporabljajo pri proizvodnji pločevink za pijače).
Uporaba kanabisa v izdelkih je svetovni trend.
Ne le kanabis, Coca-Colo zanimata tudi kava in kakav.
Coca-Cola želi dobiti nove produkte, saj uporaba negaziranih pijač upada.
Potrošniki želijo manj sladkorja
Višji dobiček so pripisali nižjim davkom. Prihodki so na letni ravni upadli za 12 odstotkov, predvsem na račun prodaje družbe za polnjenje steklenic. Coca-Cola je v Severni Ameriki uspešno repozicionirala blagovno znamko Coke Zero in predstavila nove okuse dietne pijače, saj se potrošniki v želji po bolj zdravem življenju pogosteje odločajo za pijače z manj kalorijami in sladkorja. »Potrošniki kupujejo več pijač, ker jih imajo več na izbiro,« je ob objavi poslovnih rezultatov pojasnil izvršni direktor družbe
James Quincey. Čeprav so v Severni Ameriki povečali prodajo, pa prav tam družbo pestijo tudi višji stroški prevoza, plastike pa tudi višje cene aluminija za pločevinke, ki so posledica odločitve administracije predsednika
Donalda Trumpa za uvedbo 10-odstotnih carin na uvoz aluminija.
Komentarji