Pri ameriškem proizvajalcu letal Boeing so napovedali, da bodo januarja začasno prekinili proizvodnjo letal 737 max, ki so zaradi dveh tragičnih nesreč – v Etiopiji in Indoneziji – prizemljena že od marca. Vse kaže, da se bo prizemljitev nadaljevala tudi v letu 2020. Boeing ne namerava odpuščati delavcev, prekinitev proizvodnje pa bo prizadela oskrbovalno verigo po vsem svetu.
Iz ameriške Zvezne uprave za zračni promet (FAA) so prejšnji teden sporočili, da pred letom 2020 ne bodo dovolili vrnitve letal 737 max v promet, in v upravnem odboru Boeinga so se po dveh dneh zasedanja v Chicagu odločili, da prekinejo proizvodnjo, dokler ne bo jasno kaj več.
Boeingi 737 max so prizemljeni zaradi nesreč v Indoneziji in Etiopiji, v katerih je umrlo 346 ljudi. Posledice so Boeing doslej stale že devet milijard dolarjev.
Boeingi 737 max so prizemljeni zaradi nesreč v Indoneziji in Etiopiji, v katerih je umrlo 346 ljudi. FOTO: Lindsey Wasson/Reuters
»Zavedamo se, da mora biti postopek odobritve vrnitve 737 max v uporabo in določitve ustreznega usposabljanja izredno temeljit in trden, da bodo naši regulatorji, kupci in javnost znova pridobili zaupanje v posodobitve 737 max,«
BBC povzema sporočilo Boeinga.
Kljub prizemljitvi, za katero so se odločili zaradi odpravljanja tehničnih pomanjkljivosti, ki so zakrivile nesreči, pa je Boeing še naprej proizvajal letala 737 max, in sicer po 42 na mesec, in tudi prejemal naročila zanje.
Analitik za potovalno industrijo
Henry Harteveldt je za
BBC dejal, da bo odločitev o prekinitvi proizvodnje verjetno močno vplivala na Boeing, njegove dobavitelje in letalske družbe. »Letalske družbe, ki so vključene v ta posel, se bodo znašle v pravem kaosu, prav tako tudi šeststo podjetij, ki so del Boeingove dobavne verige.«
Komentarji