Neomejen dostop | že od 9,99€
»Izkazalo se je, da je iz podzemnega rezervoarja hotela Delfin lani decembra izteklo bistveno več nafte, kot so bili sprva pripravljeni povedati,« pravi Vladimir Gavran, direktor podjetja Porting, ki upravlja izolsko marino. Najprej naj bi jih obvestili o izteku nekaj tisoč litrov, pozneje pa so izvedeli, da so bile količine več kot desetkrat večje. Gorivo ob obilnejšem dežju iz zemljine pronica v morje.
Včeraj so si stanje na terenu ogledali predstavniki Agencije Republike Slovenije za okolje (Arso) in Geološkega zavoda Slovenije. Na Arsu so nam povedali, da so na podlagi ogleda začeli načrtovati sanacijske ukrepe, ki bi čim bolj omejili negativen vpliv na okolje, predvsem na morje. Konkretnega izvajalca sanacije še niso določili, stroške pa bo nosil povzročitelj. »Proučiti moramo geološko sestavo tal in dokumentacijo o vseh posegih na tem območju. Ne moremo kar začeti prekopavati ali vrtati v tla, saj bi lahko s tem še poslabšali položaj,« je pojasnil Andrej Vuga, ki na Arsu skrbi za stike z javnostmi. Tudi sam se je vprašal, zakaj so v hotelu čakali pet mesecev, preden so razkrili, koliko nafte je v resnici izteklo iz njihovega rezervoarja. To, da mora povzročitelj nevarnosti za nastanek okoljske škode natančno obveščati Arso o vseh pomembnih okoliščinah, zahteva tudi zakon o varstvu okolja.
»Najprej smo mislili, da je šlo pri puščanju rezervoarja za enkratni dogodek zaradi slabega tesnjenja ventila, naknadno pa se je izkazalo, da je šlo za napako pooblaščenega servisa pri zamenjavi ventila. Konec januarja smo o tem obvestili vse pristojne službe, ki so tudi potrdile naš sanacijski načrt,« je dejal Miloš Milivojević, direktor hotela Delfin.
Po oceni se je iz njihovega podzemnega rezervoarja za kurilno olje v tednu dni izlilo okoli 30.000 litrov goriva, kar so ugotovili z zamikom. Za napako bo po njegovih besedah moralo odgovarjati podjetje, ki je izvedlo servis, zaradi tega so se obrnili tako nanje kot na zavarovalnico. Gre za podjetje SRM Pečar iz Kopra, kjer pa izjav za medije o tej zadevi ne dajejo.
Milivojević je še povedal, da ob dosedanjem monitoringu izkopane zemljine niso ugotovili, da bi se v njej zadrževala nafta, a je nadaljnje prepuščanje goriva v morje pokazalo, da žal ni tako. Trenutno so v akvatoriju izolske marine, v razdalji 150 metrov od obale, postavili baraže, ki preprečujejo, da bi se oljni madeži širili, nafto pa odstranjujejo s pivniki.
Na Inšpektoratu Republike Slovenije za okolje in energijo so potrdili direktorjeve navedbe, da je lani decembra prišlo do tehnične okvare novega ventila za regulacijo tlaka kurilnega olja, zaradi katere se je nevarna tekočina iztekala v bližnji meteorni jašek, po njem pa v morje. Inšpektor je odredil takojšnjo sanacijo in zaščito jaška, kar so v hotelu tudi izvedli. Dober mesec pozneje so v izolski marini opazili nove oljne madeže. Ob pregledu terena se je pokazalo, da se je v zemljo vendarle izlila večja količina kurilnega olja, kot so jih obvestili na začetku. Nazadnje so oljne madeže v marini opazili pretekli teden, zaznati je bilo tudi močan vonj po naftnih derivatih.
V izolski marini so zaradi iztekanja goriva morali premakniti nekatera plovila, škodo, ki je nastala, pa ocenjujejo na več sto tisoč evrov. »Bojimo se, da posledic razlitja ne bo mogoče odpraviti pred poletjem,« pravi Vladimir Gavran. Kot pravi, je bilo razlitje iz hotelskega rezervoarja bistveno večje kot v nezgodi vlaka pri Hrastovljah pred skoraj štirimi leti, kjer je v tla (na sicer vodovarstvenem območju) steklo slabih 8000 litrov kerozina. »Ne upam si predstavljati, kaj bi se zgodilo, če bi morje začelo poplavljati,« je zaskrbljen sogovornik.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji