Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Sezona se je začela odlično, pričakovanja so visoka

Toplo vreme je povečalo obisk, zasedenost za praznike bo zelo dobra, pravijo na Obali – avtobus z Bleda na Pokljuko.
nov
nov
Nataša Čepar, Blaž Močnik, Nejc Gole, Jaka Maučec, Mariborinfo
8. 4. 2019 | 06:00
7:57
Ljubljana – Topel začetek leta je spodbudil tudi turiste, ki bolj kot lani v tem času obiskujejo slovenske kraje. Preverili smo, kako so na nadaljnjo sezono pripravljeni turistični delavci.

»Leto smo začeli dobro. V prvih treh mesecih smo imeli 177.000 hotelskih prenočitev, kar je šest odstotkov več kot lani,« je povedala Lea Šuligoj iz portoroškega turističnega združenja. Samo marca je bilo hotelskih prenočitev v piranski občini za kar devet odstotkov več kot isti mesec lani, od tega dobrih 40 odstotkov domačih gostov. Opažajo tudi veliko dnevnih obiskovalcev. V portoroškem turističnem združenju bodo začeli promocijsko kampanjo na italijanskem trgu, osredotočili se bodo predvsem na posebna doživetja (tako imenovana petzvezdična doživetja), ki so jih pripravili lokalni ponudniki.

Portoroški hoteli za velikonočne in prvomajske praznike napovedujejo zelo dobro, če ne celo polno, zasedenost. »Toplo spomladansko vreme se v hotelih LifeClass Portorož že pozna pri obisku, saj opažamo porast števila obiskovalcev, ki se bo nadaljevala vse do velike noči in čez prvomajske praznike,« pravi Lana Švab iz Istrabenza Turizem. V portoroškem hotelu Kempinski Palace so že zdaj ob koncih tedna povsem zasedeni, med tednom pa gostijo predvsem skupine, dogodke in konference.

INFOGRAFIKA: Delo
INFOGRAFIKA: Delo

Zadovoljni s sedanjim obiskom, ki presega lanskega ob tem času, so tudi v Hotelih Bernardin. Prihodnji konec tedna bo Velikonočna regata v Portorožu pritegnila 540 jadralcev iz 12 držav. V razmahu sezone pričakujejo največ Avstrijcev in Italijanov, ki jim bodo ponudili obisk praznika olja in blitve v Padni ter špargljev v Izoli, poleg tega tudi velikonočno tržnico v Piranu.

Praznikov se zaradi napovedane dobre zasedenosti veselijo tudi v Izoli. Tu bodo za veliko noč prav tako gostili jadralce zaradi evropske regate Spring Cup, konec aprila bo v mestu tudi Orange wine festival. V Kopru do 6. maja pričakujejo šest potniških ladij, če bo vreme lepo, pa tudi veliko drugih obiskovalcev.
 

Posočje: rast je še vedno realna


Ne glede na večletni rekordni turistični obisk je prihodnja rast še vedno realna, so prepričani v Posočju, kjer so lani dosegli 760.000 prenočitev, predvsem na račun povečevanja obiska zunaj glavne sezone. »Natančnejše napovedi za dolino pa so nehvaležne, ker smo zaradi strukture ponudbe, velikega deleža kampov in dejavnosti na prostem kot glavnega motiva za prihod precej odvisni tudi od vremena,« pravi Janko Humar, direktor Zavoda Dolina Soče. Od leta 2003 je število prenočitev povprečno raslo za kar 30 odstotkov, zato je turizem poskrbel za nove izzive, ki še niso rešeni: prometni režimi, javni prevoz, plovba na Soči, primerno upravljanje obiska ključnih znamenitosti, festivalsko dogajanje …

Zgornja Soča. FOTO: Blažž Samec/delo
Zgornja Soča. FOTO: Blažž Samec/delo


»Še letos bomo poskušali vzpostaviti destinacijsko kartico ter zastaviti sistem certificiranja lokalnih proizvodov in storitev. Ta nam bo pomagal učinkoviteje vključevati lokalne proizvode v turistično ponudbo in izpostavljati najboljše izdelke, storitve, ponudnike, ki jih naša dolina premore,« pravi sogovornik. Pozornost bo zavod namenil trem skupnim produktom: krožni pohodniški poti Juliana, turno-kolesarski krožni poti, ki jo postavljajo skupaj s Planinsko zvezo Slovenije na območju Porezna, in skupni smučarski karti Julijske Alpe.
 

Blejci rešujejo prometne zagate


Blejci so že leta 2017 presegli mejo milijona prenočitev, novo sezono pa pričakujejo z nekaj novostmi na področju mobilnosti. Sredi junija bodo uvedli avtobusa, ki bosta šestkrat na dan povezovala Bled in blejsko podeželje z Vintgarjem, Zatrnikom in Pokljuko. Turizem Bled hkrati uvaja kartico mobilnosti za goste, ki tam prenočijo vsaj tri dni. »Bled bo s kartico dosegel več ciljev, med njimi so spodbujanje daljšega bivanja na Bledu, usmerjanje turističnih tokov, dodatno povezovanje s skupnostjo Julijske Alpe in tudi uporaba javnega prevoza, s tem pa zmanjšanje onesnaževanja in prometne gneče na Bledu ter v njegovi okolici,« je prepričana Romana Purkart iz Turizma Bled, brezplačno kartico bo letos predvidoma koristilo 27.000 ljudi.

Blejski grad. FOTO: Voranc Vogel/delo
Blejski grad. FOTO: Voranc Vogel/delo


Občini Bled in Bohinj sta se odločili, da bosta gradnjo državne kolesarske povezave pospešili s svojim finančnim in kadrovskim vložkom ter evropskim denarjem. Bled je začel opremljati parkirišča s posebnim sistemom, ki uporabnikom že ob glavni cesti sporoča, koliko parkirnih mest je na voljo, hkrati pa s temi informacijami promet usmerja na parkirišča zunaj središča. Občina obnavlja javno razsvetljavo na način, da se bo jakost svetlobe prilagajala sprehajalcu, in sprehajalne poti. V teh dneh je končala rekonstrukcijo pristanišča Mlino, lesen pomol pa bo privez za enajst pleten ter bo omogočal boljše pogoje za vstop in izstop potnikov.
 

Ljubljana stavi na kulinariko


V Ljubljani je bilo v prvih dveh mesecih sedem odstotkov več turistov kot v istem obdobju lani. Strateški cilji Turizma Ljubljane so povečanje potrošnje, daljšanje dobe bivanja, decentralizacija, ki vključuje usmerjanje turističnih tokov v okolico mesta in dlje, ter povečevanje števila prenočitev zunaj poletja. Pravijo, da je za Ljubljano značilen mestni turizem, sestavljen iz prostočasnega in poslovnega turizma, ki se odvija vse leto. V Turizmu Ljubljana za letošnjo sezono pripravljajo nov voden ogled, osredotočajo se na kulinarično ponudbo. V kratkem bodo v lokalih in restavracijah razširili tudi ponudbo ljubljanskih zajtrkov iz izključno sezonskih in lokalnih sestavin.
 

Štajerska: ujeli bi turiste, ki potujejo na Hrvaško


Tako v Mariboru kot na Ptuju poudarjajo, da so poletni meseci precej boljši za tamkajšnji turizem kot zimski. Na Ptuju stavijo tudi na množico turistov – po nekaterih podatkih milijon turistov –, ki poleti potujejo mimo Ptuja proti hrvaški obali. Ptujski zavod za turizem tranzitne turiste privablja s promocijskimi akcijami, kot je razdeljevanje zemljevidov na mejnih prehodih in avtocestnih postajališčih, ter z oglasnimi panoji, ob predložitvi računa za vinjete pa jim dodelijo posebne ugodnosti.

Štajerska prestolnica stavi predvsem na vina, kulinariko in kulturne prireditve, v okviru katerih je tudi Festival Lent, v poletnih mesecih pa želijo bolj razviti ponudbo na Pohorju. Podjetje Marprom, ki upravlja smučišče, Bike park in žičniške naprave na Mariborskem Pohorju, je lani okoli 70 odstotkov prihodkov ustvarilo med zimsko sezono, letos pa pričakujejo povečan delež prihodkov poleti.

K temu pripomore Bike park Pohorje, ki ima iz leta v leto večji obisk. Aprila bo Mariborsko Pohorje gostilo najprej evropski in potem še svetovni pokal v gorskem kolesarstvu, ki bo imel kar 700 udeležencev. Poletno ponudbo na Pohorju dopolnjuje tudi Miran Ferk s podjetjem Playgreen, ki želi do začetka poletja od slabe banke dokončno odkupiti pohorske hotele Arena, Bolfenk, Videc in Pohorske terase. Poudarja, da od poletne sezone na Pohorju še ni mogoče živeti. Tudi to poletje bo na Pohorju gostil številne športne ekipe, predvsem nogometne, ki dobro polnijo pohorske hotele.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine