Ljubljana – Pouk za učence prve triade in za maturante se bo predvidoma začel v ponedeljek, vrata bodo odprli tudi javni in zasebni vrtci. Kako natančno naj bi bila pouk in delo v skupinah videti, si nihče ne zna predstavljati.
Na novinarski konferenci je nove ukrepe pojasnil direktor Zavoda RS za šolstvo
Vinko Logaj.
V vrtcih in šolah zdaj zbirajo podatke, koliko otrok bo v ponedeljek sploh prišlo. Vrtčevski otroci, za katere varstvo starši lahko poskrbijo doma, naj doma tudi ostanejo, je že
včeraj povedal državni sekretar na ministrstvu za izobraževanje Damir Orehovec. Šola pa je obvezna oziroma lahko otrok ostane doma le zaradi zdravstvenih zadržkov. Da je otrok zdrav, bodo starši morali podpisati izjavo. Ta bo pogoj, da bo otrok v vrtec oziroma šolo sploh lahko šel.
Ravnatelje vrtcev in šol najbolj skrbi, ali bodo imeli dovolj prostora in kadra. Skupine v vrtcu bodo namreč štele od osem do deset otrok, razredi v šolah pa največ petnajst učencev, za prvo triado jih NIJZ priporoča do deset. To pomeni, da bodo šole potrebovale za prvo triado dvakrat več učiteljev, poleg tega morajo zagotoviti tudi jutranje in popoldansko varstvo z istimi skupinami otrok. Učitelji bodo morali poskrbeti tudi za učence, ki se bodo še naprej šolali na daljavo.
O težavah učiteljev je precej oster zapis objavila tudi
Bojana Potočnik, učiteljica slovenščine na Osnovni šoli Franja Malgaja Šentjur:
Učitelji, vzgojitelji in ravnatelji menijo, da vseh priporočil v praksi ni možno izpeljati.
Priporočila vrtcem in šolam
Logaj je dejal, da je v Sloveniji v vrtcih okoli 80.000 otrok, v prvi triadi je še 80.000 otrok, ki se vračajo v šolske klopi v ponedeljek. Učenci devetih razredov prihajajo v šole 25. maja.
Logaj je dejal, da za vrtce priporočajo, da delajo tako, da otroci v čim krajšem času pridobijo občutek varnosti: »Zavedamo se, da pomeni vračanje v vrtce ponovitev uvajalnega obdobja, zlasti za najmanjše. Strokovni delavci naj se prilagodijo otrokom, četudi ne bodo vsi cilji kurikuluma za vrtce doseženi.« Priporočajo dejavnosti, ki so povezane z zdravim načinom življenja, predvsem veliko gibanja.
V vrtcih naj bodo dejavnosti organizirane po kotičkih, z materiali, ki se jih lahko pogosto menja. Otrokom naj bodo na voljo strokovni delavci tudi za čustveno bližino.
V osnovnih šolah priporočajo prilagoditveno obdobje, ki naj traja okoli en teden, in kot je dejal Logaj, postopno poglabljanje in nadgrajevanje dosežene ravni znanja. Poudaril je, naj se učitelji ne obremenjujejo in naj razumejo, da se vsega ne da nadoknaditi. Dodal je še: »Učitelji naj ne prenašajo lastne tesnobe na učence.«
Za učence, ki iz zdravstvenih oziroma drugih razlogov ne bodo prišli v šolo, naj učitelji prilagodijo oblike dela, je še dejal Logaj.
Nov način prihajanja v šolo v Franciji. Podobno načrtujejo tudi pri nas – vstopanje posamično, primerna razdalja in za starejše od 12 let obvezne maske, razen v matičnem razredu. FOTO: Reuters
Vse se da, pravi zavod za šolstvo
O tem, kako naj bi učitelji zagotovili razdaljo med otroki prve triade, ki se dva meseca niso videli, je Logaj dejal: »Interakcije ni možno preprečiti. Otroci se bodo dotikali.« Tudi zato so skupine manjše in naj bi delovale kot družine. Zato morajo biti stalne, isti otroci naj bi bili tako v jutranjem varstvu, pri pouku in tudi v podaljšanem bivanju. To pomeni znatno več zaposlenih samo za prvo triado. Veliko učiteljev, ki bodo pomagali, bo čakalo delo na daljavo še z učenci, ki v šolo ne bodo šli.
Koliko časa naj potem traja delovni čas učitelja, je Logaj odgovoril, da so pri pripravi priporočil opravili tudi simulacijo možne organizacije: »Menimo, da se bodo v šolah lahko organizirali tako, da se bo vse izvedlo znotraj delovnega časa. Imamo tudi različne učitelje. Učitelje podaljšanega bivanja, učitelje za dodatno strokovno pomoč, verjamemo, da bodo priskočili na pomoč tudi učitelji vzgojnih predmetov. Možno je organizirati kvaliteten in varen pouk.«
Smiselna navodila?
Glede priporočila, naj si vzgojiteljice pred tolaženjem otroka umijejo roke, je Logaj dejal: »Zagotovo higienski režim predstavlja nove navade, ki jih bomo sčasoma pridobili. Vzgojiteljica naj mirno vzame tega otroka v naročje in ga potolaži, tako kot je to počela pred epidemijo.«
Učiteljem, ki pravijo, da so priporočila neživljenjska, pa je odgovoril: »Navodila, priporočila, smernice, tako z vidika pedagoške stroke kot tudi z vidika zdravstvene stroke, pomenijo bistveno spremembo v načinu delovanja. Zato smo priporočili v tem pripravljalnem obdobju pripravo protokolov in tudi strokovno delo v okviru pedagoških konferenc in drugih strokovnih organov in verjamem, da bodo učitelji temu kos.«
Med priporočili je tudi, naj učitelji ne prenašajo svoje lastne tesnobe na učence. Logaj je dejal, da celotno pedagoško vodenje in organizacija dela potekata na šoli: »Mislim, da tesnoba z dobro organizacijo, z jasnimi protokoli znotraj šole tudi izzveni.«
Glede priporočila, naj si vzgojiteljice pred tolaženjem otroka umijejo roke, je Vinko Logaj dejal: »Vzgojiteljica naj mirno vzame tega otroka v naročje in ga potolaži, tako kot je to počela pred epidemijo.« (Fotografija je simbolična.) FOTO: Mavric Pivk/Delo
Devetošolci se vračajo, ko bodo ocene že zaključene
Otroci od 4. do 8. razreda se v šolo ne bodo vrnili. Kaj naj storijo tisti, ki se niso sposobni šolati sami in bodo tudi devet ur sami doma, je državni sekretar Damir Orehovec dejal, da se bodo šolali, ko bodo domov prišli starši. Vinko Logaj je danes dejal, da stiske razume: »Prepričan sem, da bo v tem času staršem in učiteljem uspelo uskladiti dogovore za delo, nekaj samostojnega dela so učenci zagotovo sposobni opraviti, verjetno pa celotnega dela izobraževanje na daljavo v enaki meri kot do zdaj, ko so bili skupaj s starši, ni možno opraviti.«
Po 25. maju bodo šole sicer lahko pozvale v šolo tudi učence iz drugih razredov, ki se v šolo ne bodo vrnili, da bi lahko popravili ocene oziroma imeli dopolnilni pouk. Zakaj se morajo vrniti v šolo devetošolci, ki bodo imeli 25. maja večinoma vse ocene zaključene, je Logaj odgovoril: »Po eni strani ne gre za čisto nezanemarljiv čas, po drugi strani pa gre za zaključek devetletnega izobraževanja, ki so ga preživeli v šoli, kar precejšen del s svojimi vrstniki in kaže ta čas izkoristiti za zaključek šolskega leta. Po drugi strani pa svetujemo, da se učencem ponudi pomoč pri odpravljanju vrzeli v znanju, da dobijo priložnost za izboljšanje ocen.«
Komentarji