Novo mesto, Kidričevo, Jesenice, Nova Gorica – Anketa med nekaterimi našimi večjimi podjetji kaže, da so se tudi zaradi izkušenj s spomladansko zaustavitvijo javnega prevoza prilagodili sedanjim razmeram. V podjetjih Revoz, Gorenje, Domel, Krka, Hella Saturnus, Mahle, Talum in Sij Acroni nimajo težav z organiziranjem prevoza zaposlenih na delo.
V novomeškem podjetju Revoz so za prevoz svojih zaposlenih organizirali lastni avtobusni prevoz. »Imamo 17 linij za prevoz zaposlenih na delo v dveh izmenah iz vseh okoliških krajev in regij ter pet linij za prevoz zaposlenih, ki delajo v spremljevalnih službah,« pravijo. Od skupaj 2500 zaposlenih v enem dnevu njihov avtobusni prevoz povprečno uporablja več kot tisoč zaposlenih.
Drugače je v novomeški Krki, kjer nimajo organiziranih prevozov in zaposleni prejemajo povračilo stroškov prevoza skladno z merili in ne glede na to, ali se na delo vozijo individualno ali skupaj. »To ureditev smo ohranili tudi med epidemijo, pri čemer opažamo, da zaposleni uporabljajo več individualnih prevozov z osebnimi vozili. Večjih težav nimamo,« pravijo v službi za odnose z javnostjo v Krki.
Redki so primeri podjetij, kjer prevoz zagotavljajo s taksi službo. FOTO: Leon Vidic/Delo
Na drugem koncu Slovenije, v Kidričevem, v podjetju Talum, kjer imajo okoli tisoč zaposlenih, prav tako ni težav s prihodi na delo, čeprav v podjetju nimajo organiziranega prevoza. »Zaposleni prihajajo z lastnim prevozom, za kar prejemajo povračilo stroškov,« pravijo v podjetju, ki je specializirano za proizvodnjo primarnega aluminija in aluminijastih izdelkov.
Podaljšane avtobusne linije
V velenjskem Gorenju, kjer se je vsak dan z njihovimi avtobusi, javnim prevozom ali pa v avtomobilih sodelavcev na delo vozilo okoli 600 delavcev iz proizvodnje, je zaostritev ukrepov vplivala na 300 ljudi, ki so uporabljali javni prevoz. Hitro so se organizirali in nekatere njihove sedanje linije podaljšali, kot je na primer avtobus Slovenj Gradec–Velenje, ki zdaj vozi na liniji Črna na Koroškem–Slovenj Gradec–Velenje. Ponekod so zagotovili dodatne avtobuse, za nekatere linije pa so naročili nove linijske prevoze. »V zelo kratkem času nam je uspelo z lastnimi prevozi pokriti vse lokacije, od koder prihajajo naši zaposleni,« pravijo v Gorenju.
V družbi Sij Acroni na Jesenicah, kjer je več kot 1300 zaposlenih, tistim, ki se vozijo z lastnim prevozom, izplačujejo kilometrino. Vsem, ki nimajo svojega prevoza in so jim to sporočili, so pomagali urediti prevoz s sodelavci z osebnim vozilom, pravijo v največjem slovenskem proizvajalcu jekla.
Večina podjetij se je hitro odzvala na sedanjo zaustavitev javnega prometa tudi zaradi spomladanske izkušnje. FOTO: Leon Vidic/Delo
Tudi v Domelu v Železnikih, kjer imajo okoli tisoč zaposlenih ter izdelujejo električne motorje in komponente iz različnih materialov, nimajo organiziranega posebnega prevoza na delo. Krijejo stroške prevoza, tako da ukinitev javnega prevoza ni imela bistveno vplivala.
Vključili so tudi taksije
V podjetju Hella Saturnus iz Ljubljane niso imeli težav s prevozi njihovih zaposlenih, ki se vozijo iz Zasavja, in tiste, ki se iz Ljubljane vozijo v obrat v Kamniku, ker so ti prevozi organizirani v podjetju. Morali pa so se prilagoditi ukinitvi javnega prevoza v Ljubljani in okolici, kar so nadomestili s posebnimi linijskimi prevozi za okoli 150 zaposlenih. Organizirali so tri trase po Ljubljani tako, da pokrijejo zaposlene iz vseh izmen. Za 22 zaposlenih, ki živijo v okolici Ljubljane, pa organizirajo prevoz na delo s taksijem.
Na Primorskem, v Šempetru pri Gorici, ukrep ni vplival na podjetje Mahle Electric Drives Slovenija, saj imajo urejen prevoz za zaposlene, ki ustaljeno deluje tudi zdaj. »Vsi delavci, ki so vezani na javni prevoz, pa si prevoz organizirajo v lastni režiji,« pravijo v podjetju.
Komentarji