Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Pod balonom bodo že jeseni vrteli pedale

Češča vas se vrača na svetovni kolesarski zemljevid. Lesena kolesarska steza bo v celoti nova. Na treninge ne bo več treba v tujino.
Z velodroma pod šotorom odstranjujejo povsem dotrajano kolesarsko stezo v obliki elipse. V prihodnjih tednih bodo na novo postavili spodnjo leseno konstrukcijo in nanjo pritrdili leseno stezo iz sibirskega bora. FOTO: Tomi Lombar
Z velodroma pod šotorom odstranjujejo povsem dotrajano kolesarsko stezo v obliki elipse. V prihodnjih tednih bodo na novo postavili spodnjo leseno konstrukcijo in nanjo pritrdili leseno stezo iz sibirskega bora. FOTO: Tomi Lombar
31. 8. 2018 | 07:00
5:31
Novo mesto – S prekritjem velodroma z ogromnim napihljivim balonom in z začetkom tesarskih del pri zamenjavi povsem dotrajane lesene kolesarske steze v obliki elipse na velodromu v Češči vasi nastaja olimpijski vadbeni center, v katerem bodo že prihodnje leto potekala kolesarska tekmovanja. Odprtje tega edinstvenega objekta pri nas v novomeški občini napovedujejo za jesen.

Po vseh zapletih okrog velodroma, ki je bil vse od odprtja pred 22 leti, ko so ga zgradili zaradi mladinskega svetovnega prvenstva v kolesarstvu, prepuščen na milost in nemilost vremenskim razmeram, se temu propadajočemu objektu vendarle obetajo boljši časi. Delavci podjetja Cimermanstvo Irner so začeli odstranjevati povsem dotrajano leseno konstrukcijo in kolesarsko stezo, ki jo bodo prihodnji teden nadomestili z novo. Zanjo bodo porabili sto kubičnih metrov letev iz sibirskega bora.

Velodrom v Češči vasi so pokrili z ogromnim balonom. FOTO: Bojan Rajšek
Velodrom v Češči vasi so pokrili z ogromnim balonom. FOTO: Bojan Rajšek


Vodja investicije za velodrom v novomeški občini Pavle Jenič je za Delo povedal, da bo prenovljeni objekt omogočal vrhunske razmere za celoletni trening domačih in tujih kolesarskih ekip.



Poleg kolesarske steze bo znotraj velodroma tudi atletska dvorana po standardih mednarodne atletske zveze: 200-metrska štiristezna atletska krožna proga, osem 60-metrskih sprinterskih stez, progi za skok v daljino in višino, površina za skok ob palici in metališče za suvanje krogle.


Pomoč države


»Večina članov slovenske atletike se mora zdaj voziti na Dunaj in tam najemati dvorano za vadbo. Osrednji del objekta bo mogoče uporabljati tudi za druge kolektivne športe, kot so košarka, nogomet, odbojka in rokomet, objekt pa bo primeren tudi za organizacijo prireditev,« napoveduje Jenič, ki optimizem utemeljuje z lani podpisanim protokolom s šolskim ministrstvom, slovenskim olimpijskim komitejem, Atletsko zvezo Slovenije, Kolesarsko zvezo Slovenije in Triatlonsko zvezo Slovenije o sodelovanju pri uporabi in upravljanju objekta, za katerega bo skrbel Zavod Novo mesto.

Motorna žaga je nepogrešljivo orodje pri odstranjevanju dotrajane kolesarske steze. FOTO: Bojan Rajšek
Motorna žaga je nepogrešljivo orodje pri odstranjevanju dotrajane kolesarske steze. FOTO: Bojan Rajšek


Občina je nameravala velodrom obnoviti že leta 2010, vendar je bila naložba prevelik finančni zalogaj, saj je bila njena vrednost takrat ocenjena na 16 milijonov evrov. Iskali so vire financiranja, a takrat ni bilo razpisov, na katere bi se lahko prijavili.



Prav tako so poskušali z objavo razpisa o javno-zasebnem partnerstvu pridobiti investitorja, a se nihče ni prijavil, zato je gradbeno dovoljenje propadlo. Zdaj bo naložba stala štirikrat manj, pri čemer je letos šolsko ministrstvo za projekt odobrilo skoraj pol milijona evrov, Fundacija za šport pa bo do leta 2020 zagotovila 133 tisočakov.


Treningi tudi pozimi


Po besedah direktorja novomeškega profesionalnega kolesarskega kluba Adria Mobil Bogdana Finka z odprtjem olimpijskega vadbenega centra ne bo pridobil samo šport, temveč gre tudi za promocijo regije in države, saj v trikotniku Dunaj–Beograd–Milano ni takih vadbenih objektov, Češča vas pa se vrača na svetovni kolesarski zemljevid.

Bogdan Fink, direktor Kolesarskega kluba Adria Mobil FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Bogdan Fink, direktor Kolesarskega kluba Adria Mobil FOTO: Bojan Rajšek/Delo


Fink že načrtuje kolesarska tekmovanja, ki bodo v začetku potekala v mladinskih kategorijah, a najpomembneje je, da bodo naši kolesarji s Primožem Rogličem na čelu pod balonom lahko trenirali tudi pozimi. Steza bo izjemnega pomena tudi za kolesarski podmladek, saj se bodo mladi tekmovalci naučili vožnje v skupini, si nabrali izkušnje s kolesom brez prestav in zavor (pedaliranje) ter se naučili orientacije v prostoru in taktičnih in tehničnih vrlin, ki jim bodo nato prišle še kako prav na cestnih dirkah, pravi Fink, prvi jugoslovanski in slovenski dobitnik kolesarske medalje leta 1990 na svetovnem prvenstvu v Angliji. »Zdaj se nam uresničujejo sanje, saj ta objekt poleg Novega mesta potrebuje tudi država,« je povedal Janko Hrovat, član upravnega odbora Adria Mobil, ki je prepričan, da se bodo v njem poleg različnih športnih dogodkov vrstile številne kulturne in zabavne prireditve.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine