Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Parkirna mesta večinoma preozka

Parkirne hiše so pomanjkljivo označene, parkirna mesta v večini primerov preozka, za plačilo parkirnine pa potrebujete gotovino.
Na inštitutu so preverili in ocenili 14 parkirnih hiš v Ljubljani, Mariboru in na Obali. FOTO: Roman Šipič/Delo
Na inštitutu so preverili in ocenili 14 parkirnih hiš v Ljubljani, Mariboru in na Obali. FOTO: Roman Šipič/Delo
P.V.
5. 9. 2018 | 13:50
5. 9. 2018 | 15:31
5:16
Zveza potrošnikov Slovenije je pripravila primerjalno oceno parkiranja v parkirnih hišah. Primerjava je bila izvedena s strani Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave (MIPOR) ob sofinanciranju Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.
V ocenjevanje so vključili le plačljive parkirne hiše, saj pri njih lahko uporabniki upravičeno pričakujejo višjo raven storitve kot v brezplačnih hišah, ki stojijo ob večjih trgovinskih centrih. Na inštitutu so preverili in ocenili 14 parkirnih hiš v Ljubljani, Mariboru in na Obali. 
 

Napačno in nerodno označevanje


Na parkirno hišo naj bi v vednost voznikov opozarjale ustrezne oznake. MIPOR pri označevanju sicer ni zasledil večjih težav, so pa opozorili na par nepotrebnih nerodnosti. »Parkirna hiša Šentpeter ob ljubljanskem kliničnem centru ima oznako postavljeno tako, da tisti, ki se do nje pripelje s severa mimogrede zgreši pravo križišče. Tudi ljubljanska parkirna hiša Trdinova ima z ene strani napačno oznako, saj ta kaže v nepravo smer enosmerne ceste, namesto, da bi nakazovala potek prave poti do vhoda. Parkirna hiša Metelkova ima oznake deloma skrite za zelenjem, zato jih voznik vidi razmeroma pozno, boljše pa bi bile lahko tudi oznake za parkirno hišo Kozolec, do katere je pot zaradi cestnih zapor že na splošno precej zoprna,« je pojasnil Boštjan Okorn, vodja programa javne službe pri mednarodnem inštitutu.

Ocena parkirnih hiš je bila izvedena v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. FOTO: Leon Vid
Ocena parkirnih hiš je bila izvedena v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. FOTO: Leon Vid


Poleg tega je opozoril tudi na koprsko parkirno hišo Zeleni park, do katere vodi enosmerna cesta, zato je potrebno biti na oznake pazljiv že precej pred središčem mesta. Na inštitutu so med drugim ugotovili, da številne parkirne hiše pred vhodom nimajo informacije o tem, koliko prostih mest je še na volj. Poleg tega pa so prišli tudi do ugotovitve, da oznake pogosto tudi zavajajo in voznikom ne sporočajo nujno pravilnih informacij.
 

Preozka parkirna mesta


Med ocenjevanjem so izmerili tudi širino tipičnega parkirnega prostora. Izbrali so takšnega, ki ni bil omejen s stebri in zidom, merili pa so med obema vzdolžnima črtama. Po prvotnih ocenah so na inštitutu pričakovali, da bodo v parkirnih hišah našli parkirišča, ki so označena z dvema črtama na vsaki strani, saj je voznikom tako omogočeno nemoteno odpiranje vrat, ko je avtomobil pravilno parkiran. »Žal tega v parkirnih hišah nismo doživeli. V negativno smer z 217 cm širokimi mesti najbolj izstopa parkirna hiša F-City v Mariboru, kjer avtomobili praktično nikjer niso bili parkirani znotraj črt, ampak sta na treh parkirnih mestih stala po dva avtomobila,« pojasnjuje Okorn.

Kot posebno kategorijo so na MIPOR ocenili prijaznost parkirnih hiš v očeh voznikov. FOTO: Joze Suhadolnik/delo
Kot posebno kategorijo so na MIPOR ocenili prijaznost parkirnih hiš v očeh voznikov. FOTO: Joze Suhadolnik/delo


Poleg tega so pri pripravi primerjalne ocene ugotovili, da so parkirna mesta v večini primerov omejena s stebri ali stenami, a kljub oviram širina parkirnih mest ni povečana. Vozniki večjih avtomobilov poleg težav s širimo mest lahko naletijo tudi na nevšečnosti z zavitimi dostopnimi potmi. Največje težave na podlagi ocene inštituta tako povzročajo preozki in nepregledni ovinki, poleg tega pa se na poti včasih lahko pojavijo stebri, ki jih je potrebno previdno obiti.
 

Plačevanje z gotovino in neprijazne tarife


V večini primerov je za plačilo parkirnine potrebno pripraviti gotovino. Na inštitutu so sicer ugotovili, da vsi avtomati v parkirnih hišah, kjer so opravljali primerjavo, vračajo denar. Po njihovih ugotovitvah le v parkirnih hišah Kongresni trg, Trdinova, Kozolec in Fornače lahko plačate s kartico, pod Kongresnim trgom in v Kozolcu pa lahko parkirnino plačate tudi z mestno kartico Urbana.

»Dobra polovica parkirnih hiš ima posebno tarifo, a s tem ne pravimo tudi, da je vedno prav posebej ugodna,« opozarja Boštjan Okorn. Prav tako so ugotovili, da parkirne hiše usklajeno zaračunavajo vsako uro posebej, kar pomeni, da boste drugo parkirno uro plačali že, ko boste za minuto presegli 60 minut od uvoza v parkirno hišo. Tej neprijazni taksi se lahko izognete le v parnirni hiši Union ter deloma v parkirni hiši Kapitelj. 

»Pri večini parkirnih hiš velja, da lahko brezplačno parkirate do 15 minut, pri drugih 5 oziroma 10 minut, v parkirni hiši Šubičeva pa boste plačali takoj, ko se vam dvigne zapornica. Je pa res, da se tudi v tej hiši lahko premislite – tik pred zapornico je namreč možno zaviti na izvoz,« so še ugotovili na inštitutu. 


 

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine