Pripravljalna dela za obnovo dobri dve desetletji starih predorov Golovec na ljubljanski vzhodni obvoznici se začnejo v ponedeljek, 18. maja, ko bo promet usmerjen na dva vozna pasova v vsaki cevi, popolna zapora zahodnega predora pa je predvidena za 15. junij. Od sredine junija bo promet osebnih (vinjetnih) vozil do predvidoma 17. avgusta potekal dvosmerno po vzhodnem predoru, tranzitni avtobusni in težji tovorni promet pa bo preusmerjen na severno in zahodno obvoznico, tako da bo upočasnjen promet na vsem ljubljanskem obroču, prometno najbolj obremenjenem delu slovenske avtocestne mreže. Prihodnje poletje bodo obnovili še vzhodni predor.
Med zaporo ene cevi predora bo promet osebnih vozil potekal po drugi cevi po premičnem sistemu 2 + 1: v jutranji konici bo potekal po dveh voznih pasovih iz smeri dolenjskega kraka in južne obvoznice proti severu, v popoldanski konici pa bosta dva pasova v nasprotni smeri. Hitrost vožnje, ki bo omejena na 60 kilometrov na uro, in odliv tovornjakov na zahodno in severno obvoznico, kjer bo tačas preklicana prepoved prometa v nočnem času, bo kontrolirala policija.
Na pot pol ure prej
Promet bodo na širšem območju stalno nadzorovali, tako da bodo vozniki o pretočnosti tekoče obveščeni – prek portalov na samem obroču in prek prometnih informacij, najbolj aktualno na spletni strani
promet.si. V Darsu pa svetujejo, naj se vozniki od doma odpravijo pol ure prej kot običajno.
Z ljubljansko občino so se v državni avtocestni družbi dogovorili, da se na drugih cestah med obnovo Golovca ne bo delalo, prek zbornic so pozvali gospodarske družbe, da uvedejo drseč delovni čas in tam, kjer je možno, delo od doma, ki se je kot učinkovito izkazalo med epidemijo. S prevozniki se dogovarjajo o krepitvi javnega prometa, Slovenske železnice naj bi ob postopni normalizaciji prometa po potrebi dodale nove vlake.
Med popolno zaporo bo potekal promet izključno osebnih vozil po premičnem sistemu 2+1. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Po ljubljanski vzhodni obvoznici se je lani povprečno na dan peljalo 67.000 vozil, leta 2000 pa kar 139 odstotkov manj, 28 tisoč. V zadnjih dveh mesecih je promet seveda upadel, a se je 13. maja že okrepil na 60.000 vozil. Član uprave Darsa
Vili Žavrlan pravi, da so se prav zaradi prometne obremenjenosti projekta lotili izjemno premišljeno, delali bodo v dneh, ko je na obroču po vseh statistikah in raziskavah najmanj prometa, kljub temu pa se zastojem in daljšim potovalnim časom ne bo mogoče izogniti.
V Ljubljano prihaja sto tisoč migrantov na dan. V jutranji konici so pred epidemijo marca našteli na vzhodni obvoznici, del katere sta predora Golovec, skoraj 3900 vozil na uro, med samo epidemijo pa je bilo to število več kot polovico manjše.
Po treh krogih pritožb je bila kot izvajalec izbrana družba Kolektor CPG, pogodba za obnovo obeh cevi v vrednosti 10,4 milijona evrov z DDV pa je bila podpisana v začetku letošnjega aprila.
Med epidemijo so bila na ljubljanskem obroču opravljena vsa druga obnovitvena dela, predvsem preplastitve, na Kozarjah in Malencah so bili že lani izvedeni ukrepi za večjo pretočnost prometa.
Štiri druga morebitna delovišča
Poleg predora Golovec in jesenskega za promet nemotečega urejanja bližnjega vkopa Strmec bo Dars verjetno že poleti začel preplastitev odseka Drnovo–Brežice na dolenjskem kraku, kjer je pogodba z izvajalcem že podpisana. Za tri preostale večje obnove pa datuma začetka del še ni mogoče napovedati: za odsek Selo–Vogrsko na vipavski hitri cesti sta bili odprti dve prijavi, za odsek Vučja vas–Turnišče na pomurskem kraku je postopek v fazi odpiranja, za odsek Hrušica–Podmežakla na gorenjskem kraku pa javni razpis še pripravljajo.
Komentarji