Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Slovenija

Javni prevoz ni konkurenčen avtomobilu

Z javnim prometom opravimo le pet odstotkov potniških kilometrov. Za večjo učinkovitost je nujno povezati tudi prostorsko in prometno načrtovanje.
Nadomestni avtobusni prevozi v času del na železniškem omrežju podaljšujejo že tako dolge potovalne čase; za pot Ljubljana–Litija potrebujejo celo uro. FOTO: Matej Družnik
Nadomestni avtobusni prevozi v času del na železniškem omrežju podaljšujejo že tako dolge potovalne čase; za pot Ljubljana–Litija potrebujejo celo uro. FOTO: Matej Družnik
20. 9. 2023 | 05:00
20. 9. 2023 | 09:10
11:02

V nadaljevanju preberite:

Promet je v Sloveniji po podatkih dr. Mateja Gabrovca v raziskavi Javni promet kot blažitelj podnebnih sprememb v 2020 sicer povzročil 47 odstotkov emisij toplogrednih plinov, od teh dve tretjini emisij potniški promet. Prav spremembe potovalnih navad in povečanje učinkovitosti prevoznih sredstev Gabrovec šteje med učinkovitejše ukrepe za zmanjšanje emisij pri osebnih potovanjih.

Druga raziskava, pod katero sta se poleg Gabrovca podpisala še dva avtorja Geografskega inštituta Antona Melika in ki je analizirala časovno konkurenčnost medkrajevnega JPP – izhajala je iz podatkov o voznih redih JPP in povprečnem trajanju poti z osebnim avtom, zajela pa izbrane povezave do Ljubljane in Maribora – pa je pokazala, da je JPP »na večini medregionalnih povezav časovno popolnoma nekonkurenčen osebnemu avtomobilu«. Bolj konkurenčen je železniški potniški promet na krajših razdaljah in v času prometnih konic, denimo med Zasavjem in Ljubljano ali Borovnico in Ljubljano. V teh primerih, pravi Gabrovec, je uporaba JPP bistveno večja.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine