
Neomejen dostop | že od 14,99€
Promet na štajerski avtocesti med Slovenskimi Konjicami in Dramljami bo v naslednjih mesecih precej zgoščen. Konec meseca bodo začeli intenzivnejša dela, odprti bodo skupno trije prometni pasovi. Najzahtevnejša dela bodo sledila poleti, ko bosta odprta le dva pasova. Dars, ministrstvo za infrastrukturo in ministrstvo za notranje zadeve opozarjajo, da obvoza ne bo, tovornjaki morajo ostati na avtocesti. Zastoji so že zdaj.
Predsednik uprave Darsa Andrej Ribič je pojasnil, da so obnovo 6,5 kilometra dolgega odseka, vozišč je torej v obe smeri skupno 13 kilometrov, načrtovali že leta 2022, a sta padla v vodo dva razpisa. Tako so začeli konec lanskega leta, v 410 dneh, dela bodo prekinili pozimi, bodo za 61,6 milijona evrov med drugim prenovili vozišča, oba predora, vzpostavili prisilno prezračevanje v predorskih ceveh, sanirali viadukte in mostove ter postavili nove protihrupne ograje.
Obsežnejša dela bodo sledila konec marca, ko bo v smeri proti Ljubljani zaprt prehitevalni pas, zapora bo trajala do konca junija. Kot so pojasnili danes v Tepanjah, bosta v jutranjih konicah odprta prometna pasova proti Ljubljani in eden proti Mariboru, popoldne pa obratno: dva proti Mariboru in eden proti Ljubljani. Najzahtevnejša dela bodo sledila od konca junija, ko bodo obnavljali viadukte in predore. Poleti bo promet med Slovenskimi Konjicami in Dramljami preusmerjen na polovico avtoceste, kjer bo potekal dvosmerno po enem pasu v vsako smer. Uvoz na avtocesto proti Ljubljani bo na priključku Slovenske Konjice zaprt. Prihodnje leto bo poleti zaprto vozišče proti Mariboru in promet preusmerjen na drugo polovico avtoceste, kjer bo potekal dvosmerno.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je pojasnila, da je ta odsek lani vsak dan prevozilo okoli 41.000 vozil, od tega 7000 tovornih. Trenutno je zaradi del zaprt le odstavni pas med priključkom Slovenske Konjice in predorom Golo rebro, a so že zastoji. Prebivalce tega območja skrbi, da se bo veliko voznikov z avtoceste preusmerilo in bodo imeli kaos na regionalnih cestah, kot je povedal tudi konjiški župan Darko Ratajc: »Župani se zavedamo, da je to treba narediti, vemo pa, da brez težav ne bo šlo. Že zdaj opažamo povečanje prometa.« Alenka Bratušek je poudarila, da obvoza ni in ga ne bo. »Tovornjaki ostajajo na avtocesti. Na državne ali lokalne ceste bodo lahko zapeljali samo tisti, ki imajo tovor namenjen v lokalno okolje. Apeliram na avtoprevoznike, da to pravilo spoštujejo in da prek svojih združenj na to opozorijo tudi kolege v tujini.«
Notranji minister Boštjan Poklukar je opozoril, da gre za zahteven odsek, ki je eden od glavnih koridorjev med Madžarsko in Italijo. Pozval je k strpnosti in spoštovanju prometnih predpisov ter poudaril, da bo policija stroga pri sankcioniranju, da jim bodo pri tem pomagali občinski redarji. Dodal je, da zastoji bodo, zato bo treba na pot prej. Kot je povedal Zvonko Zavasnik iz Darsa, njihova prometna študija kaže, da bo zamuda do največ pol ure za voznike na avtocesti, prav toliko naj bi bila dolga zamuda za tiste, ki bodo pot opravili na vzporednih cestah. Tudi zato svetujejo voznikom, da ostanejo na avtocesti.
Kot smo poročali, so celjski ravnatelji zaskrbljeni zaradi napovedanih del, saj se bojijo, da bodo maturanti zamudili na maturo. Predsednik uprave Darsa Andrej Ribič je dejal, da se bodo najzahtevnejša dela začela konec junija, ko bo matura zaključena in da nikomur ne bo treba pred šolo postavljati šotora.
Zdaj pa so se oglasili tudi v Dijaški skupnosti Celje s predsednikom Nikom Slemenškom. Njihovo pismo objavljamo v celoti:
»V Dijaški skupnosti Celje se pridružujemo zaskrbljenosti ravnateljev in širše javnosti zaradi napovedanih zamud, ki bodo nastale kot posledica obnovitvenih del na avtocestnem odseku Dramlje–Slovenske Konjice. Še posebej nas moti, da nas kot regijsko dijaško skupnost z 10.000 dijaki iz Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) o teh spremembah ponovno niso obvestili, čeprav gre za spremembe, ki neposredno vplivajo na naše dijake, predvsem pa na tiste, ki letos opravljajo maturo.
Jeseni smo bili že priča velikim težavam zaradi sprememb voznih redov, zaradi katerih so dijaki v šolo prihajali z velikimi zamudami ali se domov vozili več ur. Takrat smo pričakovali, da bodo pristojni iz te situacije potegnili nauk in v prihodnje poskrbeli za boljšo organizacijo ter pravočasno obveščanje. Namesto tega pa se soočamo z novimi neprijetnimi presenečenji in to dva meseca pred maturo.
Matura ni zgolj še en preizkus – gre za ključno preizkušnjo, ki ima drugačna pravila od ostalih. Tu namreč zamude ne pridejo v poštev, zato si ne smemo privoščiti, da bo dijak iz denimo Dramelj na izpit zamudil zaradi zastoja, ki ga je povzročil DUJPP na najpomembnejših prometnih konjicah. Maturanti bodo sicer morali na pot bistveno prej, toda kako daleč moramo iti? 15-20 minut, kot pravijo, ni spodbudno. To bi v praksi lahko pomenilo več, če smo iskreni. Naj začnejo pot v šolo že ob štirih zjutraj, da bodo zagotovo pravočasno na izpitu? Ali naj prespijo v bližini šole, ker nihče ne more zagotoviti, da bo javni prevoz deloval brezhibno? Takšna rešitev je nesmiselna. Strinjamo se, da velja razmisliti tudi o sistemskih spremembah na ravni mature glede podobnih ekscesov, toda v tem primeru bi si raje želeli prilagoditev avtobusnih linij s strani DUJPP na način, da spremembe ne bodo preveč opazne, ali pa enostavno zamaknitev del.
V DUJPP sicer obljubljajo prilagoditve voznih redov, dodajanje direktnih linij in povečano pogostost avtobusov v konicah. A ob tem tudi sami priznavajo, da bodo zamude nepredvidljive in vsak dan drugačne. To pomeni, da maturanti ne morejo vedeti, ali bodo na izpit prišli pravočasno, tudi če se odpravijo na pot več ur prej. V takšnih razmerah od dijakov pričakovati, da bodo kljub vsemu ohranili mirnost in se optimalno pripravili na izpit, ni realno. Tudi vsi ne spremljajo razmer na cesti in ne bodo nič zasledili v medijih ali šolah.
Dijaki smo enakovreden del skupnosti, zato v kratkem pričakujemo klic direktorja DUJPP s pojasnili, v prihodnje pa vključenost v obveščanje in organizacijo prevozov, še posebej ob tako pomembnih spremembah.
Od pristojnih pričakujemo, da bodo ukrepe načrtovali premišljeno in jih uvedli na način, ki bo čim manj vplival na dijake. Potrebna je tudi večja fleksibilnost pri pravilih mature, vsaj v času obsežnih prometnih motenj, ki jih maturanti ne morejo predvideti ali preprečiti.
Dijaki nismo zgolj potniki, zato zahtevamo boljšo komunikacijo, premišljene rešitve in predvsem zagotovilo, da zaradi nepredvidljivih zamud nihče ne bo ostal brez priložnosti opraviti mature.«
Komentarji