Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Črna kronika

Kolesarska sezona se je začela s smrtjo desetletnika

Ne le pri otrocih, tudi pri odraslih je za varnost pomembna uporaba zaščitne čelade.
Kolesarji veljajo za ene najranljivejših udeležencev v prometu (simbolična fotografija). FOTO: Špela Ankele/Delo
Kolesarji veljajo za ene najranljivejših udeležencev v prometu (simbolična fotografija). FOTO: Špela Ankele/Delo
23. 4. 2019 | 12:00
26. 4. 2019 | 14:04
3:13
Ljubljana – Medtem ko slovenske ceste lani niso terjale življenj med mladimi, starimi do 14 let, je včeraj zaradi posledic trčenja z motorjem na regionalni cesti Trate–Lenart v bolnišnici hudim poškodbam podlegel desetletni kolesar. Kot so sporočili s policije, kolesar med vožnjo ni uporabljal predpisane varnostne čelade.

Zakon o pravilih cestnega prometa glede uporabe kolesarske čelade določa, da morata voznik in potnik na kolesu imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado. Strokovnjaki dodajo še, da je zelo pomembna tudi pravilna namestitev čelade, saj je ta vse prevečkrat nameščena neustrezno, kar ob padcu ali trku ne zagotavlja ustrezne zaščite.

Na policiji opozarjajo starše, naj bodo pozorni na obnašanje njihovega otroka v prometu, naj preverjajo njegovo znanje, naj bodo pozorni na pomanjkljivosti njegovega znanja v prometu in ga na to opozorijo. Ker je bilo v zadnjih letih vse več smrti na cestah tudi zaradi neuporabe varnostnega pasu, velja opozoriti, da prav varnostni pas rešuje življenja. Predvsem otroci naj bodo v vozilu dosledno privezani, starejši pa naj jim z uporabo pasu dajejo zgled.
 

Med najranljivejšimi udeleženci


Kolesarstvo postaja čedalje bolj priljubljen rekreativni šport, kolo pa se čedalje bolj uveljavlja kot prevozno sredstvo. Toplejši dnevi so tudi napoved nove kolesarske sezone. Kolesarji imajo poleg tega, da so v prometu med najbolj ranljivimi (ker so manj opazni kot motoristi, so celo bolj izpostavljeni nesrečam), z motoristi še eno skupno točko. Za več kot polovico nesreč so krivi sami.

Pri vzrokih nesreč prednjačita nepravilna stran in smer vožnje, kar je včasih povezano tudi z alkoholom. Zunaj naselij se kolesarji največkrat poškodujejo na posameznih cestnih odsekih, kjer hitrosti ne prilagodijo stanju in lastnosti cest. Na nekaterih odsekih kolesarji dosežejo tudi precej visoke hitrosti, a se največkrat ne zavedajo, da je lahko usodna že vožnja z 20 ali 30 kilometri na uro. Ker so najhujše posledice navadno povezane s poškodbami glave, je tudi pri odraslih kolesarjih pomembna uporaba zaščitne čelade.


Ponekod slaba infrastruktura


Kolesarji imajo povedati kar nekaj krepkih tudi na račun kolesarske infrastrukture, saj je ponekod sploh ni, vse več pa je tudi tako dotrajane, da je vožnja po kolesarski stezi prej nevarna kot varna. Spomladi pa je na cestah in stezah še polno peska, ki je ostal od zimskih služb in ki je na asfaltni podlagi lahko precej nevaren.

Prav tako se udeleženci v prometu čudijo, zakaj upravljavci cest na odsekih po Sloveniji, kjer je znano, da so priljubljene kolesarske poti, ne postavijo več oznak, ki bi voznike opozarjale, da za naslednjim ovinkom lahko naletijo na kolesarja.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine