Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Pisma bralcev

Dohodnina na eDavkih je preveč zapletena

Skratka: zelo prijazna gospa s Fursa me je na objavljeni številki vodila skozi postopek kar 44 minut!
FOTO Jože Suhadolnik
FOTO Jože Suhadolnik
Alenka ViceljoLjubljana
11. 3. 2019 | 05:00
2:43
Zakaj smo tako zelo zakomplicirali državo in življenje? Dohodnine za samostojne osebe z dejavnostjo na eDavkih ni več mogoče oddati z enakim programom Silvester Fineus kot lani. Kakšno presenečenje! Program je obstajal samo kakšno leto, tako da je eden od posvečenih ponovno lepo zaslužil. Zadeva pa je namenoma tako komplicirana, da je ljudje pač ne znamo oddati sami in tako nekdo spet lepo služi z nami.

Pri svoji visoki izobrazbi ne znam priti niti do obrazca! Sprašujem se, ali bi moral zato vsak državljan, tudi taki z nizkimi dohodki, plačevati računovodjo? Kako se znajdejo šele ljudje z nižjo izobrazbo?
Dogaja se odisejada, epska zgodba in stres pri elektronskem oddajanju dohodnine, ker obstaja »milijon« okenc, ki jih moraš izpolniti in, seveda, ne veš kako, zato ti Fursov program vlogo kar naprej zavrača. Pri fizični oddaji bi bilo seveda uslužbencu finančne uprave (Furs)marsikaj logično in bi izpolnil sam.

Dolžnost Fursa bi bila poskrbeti, da ti določene logične postavke izpolni program sam – glede na podatke, ki jih imajo o zavezancih. Končno je za Furs pomembno samo, koliko si zaslužil ter koliko akontacije in prispevkov si plačal. Tako pa eno popraviš, drugo se izbriše ... Vmes »crkuje« internet ali kurzor oziroma »miška«. Seveda se v enem letu zgodijo spremembe v zakonodaji in veljati začnejo dopolnila, za katere običajen davkoplačevalec niti ne ve, kakšno podrobnost pozabiš in zadeva se začne od začetka. Je to napredek?

Res bi bilo najbolje, da bi ministrstvo za finance odpravilo elektronsko oziroma »brezpapirno« oddajanje vlog! Navsezadnje je namen, da ljudje plačamo davke, ki so sami po sebi dovolj visoki in velik zalogaj za nas zavezance. Ni potrebno, da nam z administriranjem povzročate dodaten stres.

Skratka: zelo prijazna gospa s Fursa me je na objavljeni številki vodila skozi postopek kar 44 minut! In še nisva končali – dokument sem uspešno oddala po eni uri! Hvalaaa ji. Ona ni kriva za takšno stanje. Zdaj tudi razumem, zakaj je njihova številka nenehno zasedena. Hvala bogu in ljudski oblasti!


Povezane vsebine

Davčna reforma za razbremenitev dela: "Delo se mora izplačati"

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine