Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

Veliki majhni in mejni veliki

Danes je majhnost spet nekaj, za kar se potegujejo nemški ekonomisti.
Jure Stojan: V spomin velja priklicati čas rajnkega cesarja Franca Jožefa, ko so bila podjetja velika že, če so zaposlovala 50 ljudi. FOTO: Ermin Međedović
Jure Stojan: V spomin velja priklicati čas rajnkega cesarja Franca Jožefa, ko so bila podjetja velika že, če so zaposlovala 50 ljudi. FOTO: Ermin Međedović
18. 12. 2023 | 05:00
5:38

V nadaljevanju preberite:

»Na splošno, majhnim podjetjem bi morali dati prednost pred velikimi,« je pred natanko petdesetimi leti zapisal Ernst Friedrich Schumacher (1911–1977), v Nemčiji rojeni britanski ekonomist. O tej zamisli je napisal knjigo, ki danes že sodi med klasične. Dal ji je naslov, ki je postal pregovoren in ga uporabljajo tudi tisti, ki knjige še niso prebrali – kaj, ki zanjo še slišali niso. Majhno je lepo: preučevanje ekonomije, kot da so ljudje pomembni (Small Is Beautiful: A Study of Economics As If People Mattered). Z majhnostjo sicer ni meril zgolj na nizko število zaposlenih, ki jih podjetje zaposluje, pač pa tudi na vrsto tehnologije, ki jo uporablja – »tehnologijo razmeroma majhne razsežnosti, razmeroma nenasilno tehnologijo, 'tehnologijo s človeškim obrazom', da imajo ljudje možnost, da med delom uživajo, namesto da bi zgolj delali za plačilo«.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine