Potem ko so žarometi ugasnili in so se partnerji v akciji Štartaj Slovenija že začeli ozirati po novi beri obetavnih podjetniških novincev za naslednjo sezono, se za lanske udeležence delo nadaljuje s hitrim tempom. Živ dokaz je najzabavnejši akter tretje sezone, najhitrejši palačinkar na svetu. Komaj smo ga prestregli med delovnimi obveznostmi, da smo ga lahko vprašali, kaj trenutno počne. Peče palačinke, seveda! In si prizadeva, da bi pripravljeno zmes Palačinke takoj!, s katero se je uvrstil v projekt, pokusilo in vzljubilo čim več ljudi.
Aljaž Deu drži obljubo: ne bo odnehal, dokler ne speče zadnje palačinke. In zadnje gotovo še dolgo ne bo na obzorju. Čeprav o sebi pravi, da je skrajno nestanoviten, stvarnost njegove samokritike ne potrjuje. Kuharsko kapo, njegov zaščitni znak v poslu s palačinkami, namreč nosi že deset let. Pravzaprav se je podnjo spravila celotna petčlanska družina, par s tremi nadobudnimi naraščajniki; vsi kreirajo, preizkušajo, pečejo, hvalijo, promovirajo, živijo, dihajo in sanjajo svoje palačinke. In se z njimi preživljajo.
Peka palačink je poseben poslovni model. Ki pa v praksi ne deluje resnobno in strogo, ampak je, kot pravi Aljaž Deu, vedno v paketu s srečo in veseljem. FOTO: Blaž Samec/Delo
Nekaj »za pocrkljat«
Podjetniška kariera Aljaža in
Tine Deu je dobila nov zagon z uspešno udeležbo v projektu Štartaj, Slovenija in pridobljeno enoletno pogodbo za prodajo izdelka na policah več kot petdesetih Sparovih trgovin po vsej državi. Danes bi lahko rekli, da njun posel stoji na dveh stebrih: prvi je izdelava in polnjenje pripravljene zmesi za palačinke v štirih različicah, drugi pa peka palačink iz iste zmesi na dogodkih, javnih prireditvah, v podjetjih, na obletnicah, zaključnih piknikih v šolah in vrtcih, zasebnih zabavah in praznovanjih, tudi na dobrodelnih akcijah.
Peka palačink je poseben poslovni model. Ki pa v praksi ne deluje resnobno in strogo, ampak je, kot pravi Aljaž, vedno v paketu s srečo in veseljem. V naročnikovo podjetje ali ustanovo prinaša prešerno in sproščeno razpoloženje, v katerem lahko zorijo zdravi medsebojni odnosi. Nekaj »za pocrkljat« sodelavce ob posebnih priložnostih. Vloge animatorja v tako različnih okoljih ne zmore vsak, ampak le nekdo, ki ima razvit socialni čut, je iznajdljiv, zabaven, duhovit.
Aljaž Deu vse to ima, poleg tega pa še obilico izkušenj iz svoje pestre poklicne zgodovine. Včasih je sodeloval z Amnesty International in od tod ga denimo zanima dejavnost, ki ji Slovenci še nismo našli domačega izraza,
fundraising, zbiranje donacij, prispevkov.
V naročnikovo podjetje ali ustanovo prinaša prešerno in sproščeno razpoloženje. Na dogodek pride s svojim super hitrim strojem, palačinkomatom. FOTO: Blaž Samec/Delo
Obraz mu zažari, ko začne opisovati nedavno prigodo z učenci ljubljanske osnovne šole Mirana Jarca. Mularija se je na krožku podjetnosti odločila, da bo ob dnevu odprtih vrat na šoli zbirala denar za šolski sklad, za nakup brisačk za vse otroke. Njihov vložek bi bile palačinke, ki bi jih spekli sami, Aljaža pa so v na roko napisanem pismu prosili, da jim pomaga s pripravljeno zmesjo. »V zameno vam bomo delali najboljšo reklamo za vaš izdelek in vse otroke, starše in učitelje poslali v trgovino, da ga kupijo,« so obljubili.
Podjetnik je bil fasciniran, zato jim je predlagal še boljšo rešitev: da na dogodek pride s svojim super hitrim strojem, palačinkomatom, in jim speče palačinke, oni pa jih nato prodajajo. Podviga so se lotili družno, kot pravi profesionalci, krožek je prerasel v pravi strateški sestanek, na katerem so pod Aljaževo taktirko natančno dorekli vse podrobnosti, od časovnice, razdelitve dela, pripomočkov do zneskov in načina zbiranja. Uspeh je presegel pričakovanja, otroci so bili skupaj z mentorico presrečni, ogromno so se naučili, dobili praktične izkušnje in – zbrali okoli 800 evrov!
V posel se je spravila celotna družina, par s tremi nadobudnimi naraščajniki. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Pa se naslikajmo skupaj!
Glavna dejavnost družine Deu je sicer izdelava in pakiranje pripravljene zmesi Palačinke takoj!, ki ji dodamo samo vodo. »Projekt Štartaj, Slovenija je imel na najino podjetniško pot res velik vpliv,« prav Tina Deu. »Vsi sodelujoči smo s to izkušnjo veliko pridobili. Ne samo da izdelke prodajamo po vsej državi, tu so še nove izkušnje, dragoceni nasveti, know-how. Zaradi pomoči vseh treh sodelujočih partnerjev smo lahko prišli na trg skozi velika vrata. A eno je priti na trg, drugo pa na njem ostati. To je za nas zdaj največji izziv. Zdaj se morava z Aljažem znajti sama, poskrbeti ne le za proizvodnjo, ampak tudi za prodajne kanale, za ustrezno promocijo. V svojem delu zelo uživava. Vesela sva, da sva na svojem in da nama posel vsak dan ponuja nove izzive.«
S prodajo v Sparovih trgovinah sta zadovoljna, saj je njun izdelek tudi po končanem medijskem pompu z naskokom prvi v kategoriji pripravljenih zmesi in za nekajkrat prekaša konkurenco. Ljudje so ga vzeli za svojega, tako imata že stalne kupce, ki se zavedajo prednosti pripravljene zmesi. Če ti zmanjka mleka, jajc ali pa samo časa, kar se nam danes dogaja kar naprej, si lahko vedno pripraviš palačinke. »Ni ga človeka, ki mu ne bi bile všeč, ko jih enkrat pokusi. Marsikatera mama pove, da jo Palačinke takoj! rešijo iz zagate, ko je treba na hitro pripraviti večerjo. Poseben hit so tudi zmesi iz nekoliko bolj posebnih vrst moke – polnozrnate pirine, ajdove in riževe, ki jih velikokrat nimamo doma, poleg tega je iz njih palačinke težje pripraviti. Naše se pripravijo zelo enostavno, dodati je treba samo vodo,« razlaga Aljaž.
Ker je zmes za palačinke »lahko odlična rešitev na počitnicah«, je bila logična odločitev, da se 300-gramskim vrečkam tik pred dopusti pridruži še dvakrat tolikšno in sorazmerno nekoliko cenejše družinsko pakiranje (zgolj različica z belo moko). Medtem ko veliko potrošnikov zmes kupuje redno, Tina in Aljaž pričakujeta, da se jim bodo pridružili še tisti, ki bodo vrečke odnesli s sabo na dopust v kamp, avtodom, na potovanje, kjer si mora človek življenje poenostaviti, saj nima vseskozi na voljo vseh sestavin, poleg tega pa si želi na počitnicah čas porabiti tudi za kaj bolj prijetnega, kot je kuhanje.
In ker je večje pakiranje družinska zadeva, si je Tina rekla: »Pa se naslikajmo na vrečko vsi skupaj!« Navsezadnje so fantje – Rožle, Natan in Vital – od vsega začetka zraven, palačinke so njihova osebna zgodba, družinski izdelek.
Naročanje na palačinke
Poseben izziv bo zmes za tortilje, ki je na trgu še ni, Tina in Aljaž pa že ustvarjata recepturo.
Ozirata se tudi na tuje trge; z dvema distributerjema se dogovarjata za prodajo po načelu »in-out« (enkratna dobava) med turistično sezono v hrvaških obmorskih krajih, kjer dopustujejo Slovenci, ki njun izdelek že poznajo. Prav tako precej obeta sodelovanje s Tefalom. Aljaž, ki je zagrizen »potrošnik« njihovih ponev, kupil jih je že vsaj 15 in prepoznal najboljše, se je obrnil neposredno na proizvajalca in vzbudil njegovo zanimanje. Dogovorili so se za prodajno akcijo, v kateri bo Tefal ponvi za palačinke kot darilo priložil Palačinke takoj!. Dober primer sodelovanja, s katerim uveljavljeno podjetje podpira nastop novincev na trgu, je naveza s Podravko, saj palačinkar za čokoladno-lešnikov namaz uporablja izključno njeno linolado gold, medtem ko marmelade prispevajo sotrudnika iz lanske sezone projekta Štartaj, Slovenija, Uroš in Valentina, ter Natureta.
Da bi sebi olajšala delo, kupcu pa prihranila pot, se zakonca Deu spogledujeta s spletno prodajo, vendar malo drugače. Na spletni strani bosta ponudila možnost, da se potrošnik naroči na palačinke kot na časopis, recimo po nekaj vrečk zmesi na mesec. In z vsakim darilcem, ki ga bosta priložila v »box«, bosta stkala novo vez s palačinkojedci.
Komentarji