Sreda, 23. septembra
GLASBA
Simfonični orkester RTV Slovenija – Kromatika 1
Gallusova dvorana, Cankarjev dom, ob 19.30
Prvi koncert nove sezone je hkrati eden izmed koncertov, ki jih letos prvenstveno posvečajo glasbi
Ludwiga van Beethovna – tako se velikega mojstra spominjajo ob 250. obletnici njegovega rojstva. Spored bodo začeli s krstno izvedbo dela
Tris Jošta Juhanta. Gre za delo, v katerem mladi skladatelj, študent kompozicije na ljubljanski Akademiji za glasbo v razredu
Vita Žuraja, uporablja motive iz Beethovnovega
Trojnega koncerta.
Da bodo solistični parti Beethovnovega
Trojnega koncerta resnično zablesteli, bodo poskrbeli japonska violinistka
Kana Matsui, slovenski violončelist
Igor Mitrović, oba člana Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, in izvrstni švedski pianist
Per Rundberg. Koncert bo vodil
Rossen Milanov. Z nemalo simbolične navezave na letošnje dogodke bo spored sklenila Beethovnova mogočna Peta simfonija, tako imenovana Usodna.
ZA OTROKE
Bimberli
Lutkovno gledališče Maribor, ob 18. uri
Bimberli Foto Boštjan Lah
Besedilo
Bimberli pripoveduje o prikupnih magičnih bitjih, ki jih poznamo tudi kot namišljene prijatelje. Ta domišljijska bitja so pogosti spremljevalci otrok v zgodnjem otroštvu, so njihovi zaupniki ali zarotniki. V zgodbi spremljamo deklico, katere namišljeni prijatelj bunko Bimberli je tako zrasel, da je za stanovanje prevelik in preglasen. Hišni svet zato sklene, da ga mora deklica nemudoma odpeljati na Otok spominov …
Bimberli je zgodba o odraščanju. S prispodobo domišljijskega bitja osvetljuje vse, kar tak lik simbolizira. Avtorja predstave, ki je primerna za otroke od tretjega leta starosti, sta
Andrej in
Rok Predin, zadnji je predstavo tudi režiral. Danes bo na odru Lutkovnega gledališča Maribor predpremiera, premiera pa bo na sporedu jutri.
RAZSTAVA
Sanela Jahić: Negotovost v zanki
Aksioma | Projektni prostor, Ljubljana, ob 19. uri
Sanela Jahić: Negotovost v zanki Foto Sanela Jahić
Razstava
Negotovost v zanki je sklenitev večletnega raziskovalnega projekta
Sanele Jahić. V svojem nedavnem delu je avtorica svoje umetniško delo pretvorila v podatke, potem pa odločanje predala napovednemu algoritmu, ki določi vsebino in estetiko njenega naslednjega umetniškega dela.
V končni fazi projekta, ki bo prvič prikazana na tej razstavi, je Sanela Jahić v algoritem začela vnašati ne le podatke o svojem preteklem delu, ampak tudi pogled na svoje aktualne raziskave.
Komentarji