Torek, 22. septembra
BALET
Adolph Adam: Gusar
SNG Opera in balet Ljubljana, ob 19.30
Gusarja, ki ga na našem odru še nismo doživeli, so zaupali izjemnemu španskemu plesalcu in koreografu
Carlosu Martinezu, ki se je v zadnjih letih posvetil predvsem koreografiranju in umetniškemu vodenju Španskega nacionalnega plesnega ansambla. Orkestru bo dirigirala
Mojca Lavrenčič. Libreto za balet je leta 1855 napisal
Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges po
Byronovem istoimenskem epu v verzih iz leta 1814. Svojo prvo postavitev na
Adamovo glasbo je
Gusar doživel leta 1856 v Parizu v koreografiji
Josepha Mazilierja,
Petipajeva koreografija pa je nastala konec 19. stoletja za moskovsko gledališče Bolšoj.
Delo, ki ga bodo danes na odru predstavili premierno, velja za eno najbolj impresivnih in pripovednih del iz klasičnega baletnega repertoarja, a so ga do sredine 20. stoletja uprizarjala le redka baletna gledališča. Režiser in koreograf:
José Carlos Martínez. Plešejo:
Maia Makhateli k. g.,
Jakob Ferfeylik k. g.,
Filippo Jorio,
Ana Klašnja,
Lukas Zuschlag, T
jaša Kmetec.
RAZSTAVA
Henri Cartier-Bresson: Iz oči v oči (Tête à tête)
Galerija CD, Cankarjev dom, ob 20. uri
Henri Cartier-Bresson: Pablo Picasso, 1944. Foto Fundacija Henri Cartier-Bresson / Magnum Photos
Po skoraj dvajsetih letih, odkar je bila v Cankarjevem domu organizirana retrospektivna razstava
Henrija Cartier-Bressona, tokrat Cankarjev dom legendarnega fotografa predstavlja s portretno fotografijo.
V Galeriji CD bo predstavljenih sto portretov, ki so nastajali med letoma 1933 in 1996. Najzgodnejše podobe torej izhajajo iz tridesetih let, ko je kupil prvi fotoaparat Leica in po Evropi potoval s prijateljem
Andréjem Pieyrom de Mandiarguesom. Tedaj je začel ostriti svoj fotografski slog. S temi upodobitvami je Cartier-Bressonu uspelo v enem samem trenutku ujeti večnost v očeh, »notranjo tišino prostovoljne žrtve«. Razstava bo na ogled do 31. januarja 2021.
GLASBA
O, moj Bach
Dvorana Union, Narodni dom Maribor, ob 21.30
Nicolas Altstaedt Foto Marco Borggreve
Lawrence Power, nestrpno pričakovana tretjina »all-stars-tria«, zaradi omejitev potovanj, ki jih narekuje pandemija, ne more priti v Maribor. Zato z velikim obžalovanjem najavljajo, da bo napovedani koncert
Večer za Beethovna spremenjen. Ker je Fortuna, muhasta boginja sreče obrnila hrbet, so za po pomoč zaprosili drugo božanstvo, nič manj kot vrhovno avtoriteto glasbenega Olimpa,
Johanna Sebastiana Bacha.
Koncertni spored, posvečen njegovim suitam za violončelo, je brez dvoma odlična zamenjava in dragoceno darilo za vse zaljubljence v komorno glasbo. Še posebej, ker bo violončelo v rokah
Nicolasa Altstaedta. Virtuoz, ki so mu interpretacije teh kanonskih mojstrovin prislužile kritiške hvalospeve z vsega sveta, ni niti za trenutek okleval in bo vskočil namesto Powerja.
Komentarji