Med tem ko so zvesti spremljevalci vseh mogočih družabnih omrežjih v zadnjem času z navdušenjem spremljali fotografije znanih osebnosti, z aplikacijo faceapp postaranih za nekaj desetletij, so mnogi svetovni mediji namigovali previdno z osebnimi podatki, v ozadju so Rusi! Podjetje Wireless Lab, ki si je zamislilo to aplikacijo, res prihaja iz Rusije, a bistveno bolj kot to je v tem primeru pomembno, da se uporabniki še vedno ne zavedajo, kako uporabni so lahko njihovi osebni podatki.
Kakor je pogosto pri družabnih omrežjih, se je
#faceappchallenge razširil z veliko hitrostjo in nekaj dni pošteno zabaval uporabnike in njihove spletne prijatelje. Kuharski mojster Gordon Ramsey izgleda v podobi starčka bistveno bolj prijazen, kot je zdaj, Denis Avdić je ob svoji fotografiji ugotavljal, da je kakor Sean Connery, le z lasmi, 23-letni britanski igralec Tom Holland si je še vedno podoben, le da ima sive lase in tu in tam kakšno gubico. Aplikacijo so mediji z veseljem uporabljali in spreminjali obraze javnih osebnosti, vzniknile so vse mogoče šale, češ »meni pa faceapp ne more nič«. To je sicer le ena izmed novejših možnosti, ki jih ponuja faceapp, aplikacija, ki je sposobna s pomočjo umetne inteligence spreminjati obraze. Obstaja sicer že od leta 2017, doslej si jo je naložilo več kot sto milijonov uporabnikov.
Se spomnite #10yearchallenge?
Strategija je premetena in nič novega ali edinstvenega. Z zabavno aplikacijo je najlaže pritegniti ljudi, da v čim večjem številu posredujejo svoje podatke, je dejal
Matjaž Ropret, urednik postala
Tehnozvezdje. »Očitno je, da hoče nekdo naučiti algoritme, kako prepoznavati obraze,« je menil. In prepoznava obrazov (
face recognition) bo v prihodnosti še kako pomembna. Na takšen zabaven način, kot je s faceappom oziroma najnovejšim filtrom za staranje, jih dobijo res veliko, in to na povsem legalen način.
Ropret se je ob tem primeru spomnil na #
10yearchallenge, ki se je na začetku leta razširil po facebooku. Že takrat so se pojavila vprašanja, kaj se skriva to zabavno aplikacijo in odgovor je bil na dlani – množica podatkov. Če jih ima neko podjetje, v tem primeru Facebook, dovolj, potem lahko na podlagi njegovih fotografij prepozna tudi človeka, ki se skozi čas spreminja.
V oblakih
Ob razširitvi faceappa je tokrat najbolj završalo ob informaciji, da so ga ustvarili Rusi, ki so seveda sovražniki od nekdaj in jim je precej priročno podtakniti še eno zlo delo, kakor da njihovi zgodovinski nasprotniki Američani ne bi podatkov na vse mogoče načine zbirali že ves čas, kot so se ob zgodbi zabavali pri britanskem
Guardianu. Kljub temu je zadeva eskalirala do vrha ameriške politike. Vodja demokratov v senatu
Chuck Schumer je celo pozval zvezno policijo FBI k uvedbi preiskave aplikacije. Zaradi ravnanja z osebnimi podatki bi lahko predstavljala varnostno tveganje za več milijonov Američanov, je zapisal v pismu, ki ga je objavil na
twitterju.
A bolj kot v tem, da Rusi zbirajo podatke, je problematičen način zbiranja teh osebnih podatkov. Aplikacija namreč fotografijo naloži takoj, ne da bi o tem še posebej pobarala o tem uporabnika. Fotografijo prenese slike v oblak, kjer se obdela in vrne v telefon.
...
»Kljub temu, da aplikaciji niste dovolili dostopa do vseh vaših fotografij, si aplikacija vzame sama pravico do tega. Prav tako nikjer ne vidite, katere fotografije so bile dejansko prenešene v oblak in kaj se dogaja z njimi. In verjetno imate med fotografijami tudi takšne, ki niso namenjene drugim ljudem, kajne?« je v svojem
Had blogu opozoril
Roni Kordiš. Prav tako na drobni tisk, ki ga radi spregledamo, in tam jim zagotavlja tako rekoč prosto pot, da s fotografijami in drugim podatki storijo, kar si želijo.
Ob vsem tem bi sicer lahko zamahnili z roko, češ, to so odrasli ljudje, ki bi se morali zavedati tveganja ob objavljanju fotografij, a znanje o tem, kaj vse lahko tehnološki izvedenci počnejo s podatki, je večinoma še vedno v oblakih. Podobno kot fotografije.
»Vem, da gre za zabavno aplikacijo in vem, da ni vedno zadaj teorije zarote, pa vendar je včasih treba biti previden pri novostih, ki se kot ogenj širijo po družbenih omrežjih. In če že uporabljate aplikacijo, potem jo uporabljajte s previdnostjo,« v svojem blogu svetuje Roni Kordiš.
Ustanovitelj aplikacije Jaroslav Gončarov je za
Forbes sicer pojasnil, da lahko uporabniki sami nastavijo možnost glede izbrisa naloženih fotografij. Zagotovil je tudi, da podjetje ne prodaja ali deli osebnih podatkov uporabnikov drugim.
Komentarji