Linija spodnjega perila, ki jo je zvezdnica predstavila v torek, naj bi bila po njenih besedah »vključujoča, saj slavi in obenem izboljšuje vse oblike telesa in obline žensk«.Vendar pa je prav z njo
Kim Kardashian West na družbenih omrežjih sprožila odzive nekaterih Japoncev, ki menijo, da linija ni spoštljiva do njihovega tradicionalnega oblačila, piše
BBC. Zgodovina japonskega kimona, nekakšne halje z dolgimi rokavi, prevezane s pasom, sega v 15. stoletje. Danes je to narodna noša, ki jo oblečejo ob praznovanjih oziroma drugih posebnih priložnostih.
Kimono na Japonskem oblečejo ob posebnih priložnostih. FOTO: Yuya Shino/Reuters
»Kimono oblečemo, ko praznujemo: za rojstne dneve, poroke, ob diplomi, na pogrebih. Gre za slavnostno oblačilo, ki se v družinah prenaša z generacije na generacijo,« je za
BBC pojasnila Japonka
Yuka Ohishi. Dodala je, da perilo za oblikovanje postave kimonu ni niti podobno, za ime linije pa je uporabila le del svojega imena – Kim. To ne kaže spoštovanja do tega, kar ta obleka v naši kulturi zares pomeni, je bila kritična sogovornica.
Na družbenih omrežjih so odzivi različni, predvsem kritični. Nekatere je zmotilo to, da je kot blagovno znamko vzela za japonsko kulturno tako pomemben element. Drugi se niso strinjali s tem, da ima tradicionalno oblačilo enako ime kot blagovna znamka. Nekatere je celo strah, da bi sedaj kimono prej povezovali s spodnjim perilom, kot pa z japonsko narodno nošo.
»Predstavljam si, da bo njena linija vplivala na spletno iskanje, tudi z #lojtrami, če bo linija postala tako močna, kot njeni drugi posli,« je v skrbeh
Yuka Ohishi.
»Ne (u)kradite nam naše kulture.«
»To so kimoni moje babice. Nekateri od njih je zvezla in pobarvala sama. Kot otrok sem jo rada gledala, kako je vezla. Tudi moja babica, je - tako kot njeni izdelki, lepa. To se mi je vedno zdelo čarobno.«
»Draga Kim Kardashian, to je kimono. Prosim, spoštuj našo kulturo.«
»Na tej fotografiji nosim kimono ob podelitvi diplome. Žalostno je slišati, da je Kim Kardashian registrirala blagovno znamko 'Kimono' za novo linijo spodnjega perila.«
Kardashianova linijo predstavlja kot vključujočo, saj je, kot pravi, raznolika in dosegljiva v vseh velikostih, od konfekcijsk številk XXS do 4XL. Na voljo je tudi v devetih različnih kožnih odtenkih.
Neka strokovnjakinja za kimono je dejala, da je ironično, da se perilo identificira z oblačilom, ki je popolno nasprotje oblikovanju postave. »Lepota Kimona je v eleganci, nežnosti in uglajenosti. Ne razkriva oblike telesa ali konfekcijske številke. Zakrije (telo) tistega, ki oblačilo nosi,« je povedala profesorica
Sheila Cliffe iz univerze za ženske Jumonji.
Komentarji