Prvi kilometri Novi volvo V60 nadaljuje tradicijo švedskih karavanov in prinaša najnovejše asistenčne sisteme
Galerija
Volvo V60 nadaljuje tradicijo karavanov, ki so pomemben del DNK znamke, in bo vsekakor pomešal štrene nemškim znamkam.
Volvo je že od nekdaj strokovnjak za izdelavo karavanov – le kdo se ne spomni sila praktičnih in prostornih modelov, kot sta bila volvo 850 in V70. To karavansko tradicijo bo poleti nadaljeval najnovejši švedski izdelek višjega srednjega razreda – volvo V60.
Blaž Kondža, besedilo in fotografije
Kako se bo obnesel v konkurenci modnih športnih terencev – morda največjo konkurenco ima kar v domači hiši in se imenuje XC60 –, bo pokazal čas. Brez dvoma so Švedi tudi tokrat naredili zgleden in lep izdelek, ki sledi Volvovi novi oblikovalski filozofiji. Seveda o nekdaj značilni škatlasti obliki njihovih karavanov ni več ne duha ne sluha.
Bistvo karavana je prtljažni prostor, zato začnimo pri njem. Čeprav je novi V60 daljši (meri 4761 mm) in nižji od predhodnika in zato bolj spominja na eleganten predal kot na omaro, je njegov prtljažni prostor uporabnejši – vanj bomo lahko pospravili 529 litrov prtljage. Kakor se za karavana spodobi, lahko s preprostim podiranjem naslonov zadnjih sedežev – zadošča pritisk na stikalo v prtljažniku – prostor povečamo na 1441 litrov.
Dno tudi ob zloženih naslonih ostaja ravno, nakladalni rob pa primerno nizek, da je nalaganje prtljage nenaporno. Prtljažni prostor je opremljen s številnimi praktičnimi kljukicami in predalčki. Ni kaj, Švedi karavane obvladajo. Edino zložljiv naslon sovoznikovega sedeža, ki ga je imel predhodnik, se je z novincem poslovil.
Voznikov delovni prostor in notranjost podobno kot zunanjost sledita aktualnim Volvovim smernicam. Kdor je že peljal katerega od novih volvov, se bo znašel v znanem svetu. Zmes skandinavskega dizajna, elegance in praktičnosti: motor zaženemo z vrtljivim stikalom na sredinski konzoli, klasične merilnike je zamenjal zaslon, sredinski pokončni zaslon, ki spominja na tablico, pa je namenjen upravljanju različnih funkcij vozila, od multimedijske do klimatske naprave – tako kot smo že vajeni iz sodobnih volvov.
Katero motorizacijo so namenili novincu? Tako bencinski kot dizelska agregata so podobne zasnove – opraviti imamo z dvolitrskimi štirivaljniki, ki so podprti s turbopolnilniki. Na dizelski strani imamo ob začetku prodaje na voljo motorja z največjo močjo 110 kW (D3) oziroma 140 kW (D4), ki se vselej prenaša na sprednji kolesni par. Kupci bodo pri dizlih lahko izbirali med šeststopenjskim ročnim in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Dodajmo, da oba agregata že izpolnjujeta normo euro 6d temp. Povprečna poraba znaša po tovarniških obljubah med 4,4 in 4,8 litra dizla na 100 kilometrov, a naši prvi kilometri kažejo, da bo vsaj za dva litra večja. Proti koncu leta pa pričakujemo še možnost naročila štirikolesnega pogona.
Na bencinski strani lahko trenutno izbiramo med klasičnim turbobencinarjem in dvema priključnima hibridoma. Prvi z oznako T6 AWD bo zmogel največjo moč 228 kW in največji navor 400 Nm, ki se bo prenašal prek samodejnega osemstopenjskega menjalnika na vsa štiri kolesa, in zanj navajajo normno porabo 7,4 l/100 km. Priključna hibrida, ki prideta na trg pozneje, bosta bencinski agregat kombinirala s 65-kilovatnim elektromotorjem, ki ga bo napajal litij-ionski akumulator zmogljivosti 10,4 kWh. Ta bo po obljubah tovarne zadoščala za 45 kilometrov vožnje. Hibridna modela V60 bosta imela osemstopenjski samodejni menjalnik in štirikolesni pogon, pri čemer bo bencinski agregat gnal sprednji kolesni par, elektromotor pa zadnjega. Sistemska moč šibkejšega hibrida bo 251 kW (T6 twin engine AWD) in močnejšega 288 kW (T8 twin engine AWD). Pri obeh tovarna obljublja majhno porabo goriva 2,2 l/100 km. Dodajmo, da bo proti koncu leta motorno ponudbo zaokrožil še šibkejši bencinar T5 (184 kW) s samodejnim menjalnikom in sprednjim pogonom. Volvo slovi tudi po varnih avtomobilih in novi karavan tako prinaša kopico asistenčnih in varnostnih sistemov – na žalost niso vsi del serijske opreme, za mnoge bo treba dodatno seči v žep. Serijsko so vsi V60 opremljeni s sistemom city safety, ki uporablja samodejno zaviranje v primeru, ko avtomobil zazna nevarnost trčenja. Kakor pravijo pri Volvu, je njihov sistem edini na trgu, ki prepozna tudi pešce, kolesarje in velike živali. Sistem pilot assist, ki so ga pri V60 nadgradili z boljšim krmiljenjem v ovinkih, pa je Volvov korak proti avtonomni vožnji. Vozniku pomaga pri krmiljenju, pospeševanju in zaviranju na dobro označenih cestah pri hitrosti do 130 km/h.
Na slovenske ceste bo novinec zapeljal predvidoma konec junija, kupci pa ga lahko že naročijo pri pooblaščenih trgovcih. Za orientacijo: V60 D4 s srednje bogato opremo momentum stane pri nas 45.000 evrov.
Komentarji