Neomejen dostop | že od 9,99€
Statistike marsikdo ne mara, vendar brez nje ne gre, tudi pri avtomobilih ne. Ta doživlja spremembe in dobiva zanimive podkategorije. V njej bi si želeli še marsikaj, a kot pravi Tomaž Toplak iz družbe Ardi Int., ki vse to pripravlja za sekcijo prodajalcev osebnih motornih vozil, so pri tem ovire.
Segmenti se spreminjajo vseskozi zaradi različnih dejavnikov, na primer zaradi novih modelov vozil, novih vrst pogona in podobno. Pred časom so bili to enoprostorski avtomobili, v zadnjem času križanci (cross SUV) in pa hibridni in električni pogon. Segmente oziroma tržne razrede sproti prilagajamo. Žal pa tega ne morem reči za vir naših podatkovnih baz. Baze podatkov se polnijo ob tehničnem pregledu vozila, kjer pa ne označujejo novih vrst pogona, tako da imamo s tem nekaj težav, recimo, kako pravilno razbrati iz modela vozila in drugih podatkov, ki so na voljo, za kakšno vrsto pogona gre.
Pri umestitvi v pravilen segment nam pomaga predvsem pregled, kam model uvršča proizvajalec in kako je vozilo statistično razvrščeno v drugih državah.
Da, zelo verjetno.
Enodnevne registracije se še vedno pojavljajo. Vendar če hočemo spremljati prodajo v Sloveniji, bi po mojem mnenju vsako tako vozilo šteli kot prodano. Žal po podatkih, ki so nam na voljo, ni mogoče spremljati, kam gre vozilo po prodaji in kaj se z njim dogaja (tudi menjave lastništva, trg rabljenih vozil, uvoz vozil iz tujine). Za te vrednosti lahko podamo le oceno.
Žal, pri sedanjih bazah podatkov to ni izvedljivo. Kot rečeno, lahko samo ocenimo.
Tudi sam menim, da bomo tako imenovane mehke hibride v kratkem nehali posebej voditi. Oznaka je bila zanimiva na začetku, ko se je ta vrsta pogona šele pojavila. Zdaj pa skorajda ni več novega vozila, ki je ne bi imel.
Sam bi si želel statistiko razširiti z marsičim. Bomo videli, kaj bo na to rekel trg in ali je kdo pripravljen za tovrstne razširitve tudi plačati.
Področje spremljanja prodaje rabljenih vozil je precej neurejeno, delno zaradi varstva osebnih podatkov, delno zaradi pomanjkanja podatkov. Predlagal sem že nekatere prijeme, kako bi vseeno te podatke lahko spremljali, pa žal od države še ni bilo pozitivnega odgovora.
Žal ne. Statistiko lahko naredimo le na podlagi podatkov, ki so sicer v prometnem dovoljenju – brez podatkov o lastniku, seveda.
Zanimiv predlog. Bomo razmislili, ali bi še to vključili v kakšen pregled.
Iz statistike voznega parka lahko ugotovimo, koliko na novo prodanih vozil ni več v Sloveniji.
Poleg prodajalcev vozil še nekateri prodajalci rezervnih delov in nekatere agencije, ki raziskujejo tržne razmere.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji