Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Terenska zverina iz srca klasične avtomobilske Amerike

Hummer: poltovornjak nove dobe z nekoč nepredstavljivim električnim pogonom.
Novi hummer je, vsaj po videnem od daleč, kar zanimiv kolos. FOTO: GMC
Novi hummer je, vsaj po videnem od daleč, kar zanimiv kolos. FOTO: GMC
23. 10. 2020 | 12:00
23. 10. 2020 | 14:11
7:04
O Hummerju in njegovi oživitvi se je govorilo že nekaj časa, a morda je o tem imenu kaj treba povedati še iz njegovega prvega življenja. Nastal je leta 1985, izdelala ga je tovarna AM General iz okrilja teksaškega koncerna LTV in uporabljati ga je začela ameriška vojska, rekli so mu humvee. Vozil je tudi po pesku v zalivski vojni, takrat ga je prek televizije in poročil z bojišč spoznala javnost. Naj omenimo, da ga je naročila tudi slovenska vojska, o čemer je bilo nekaj razprave.

V ZDA pa so se domislili, da bi izdelali civilno izvedbo, vse skupaj je namreč kupil ameriški avtomobilski velikan General Motors. Humveeja so prvič v civilno različico preodeli v modelu hummer H1. Prvega je menda kupil Arnold Schwarzenegger, ki je vozilo videl pri snemanju enega filmov v Oregonu in začel navijati, naj ga izdelujejo za širšo publiko. Kasneje je GM na malce bolj lastni platformi izdelal še modela H2 in H3.

Ne bo poceni (uradno je zdaj pod znamko GMC, torej GMC hummer EV), v ZDA bo najprej na voljo le v najvišji opremi za okoli 112 tisoč dolarjev. FOTO: GMC
Ne bo poceni (uradno je zdaj pod znamko GMC, torej GMC hummer EV), v ZDA bo najprej na voljo le v najvišji opremi za okoli 112 tisoč dolarjev. FOTO: GMC


Ta nezgrešljivi omarasti hummer je sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja našel tudi kakega kupca pri nas, statistika pravi, da jih je v slovenskem voznem parku še vedno kakih 40. Prodajali so ga sicer po vsem svetu, izdelovali tudi v Avstraliji in celo v Rusiji! Ampak ob njegovih požrešnih motorjih in siceršnji simbolnosti nečesa velikanskega in potratnega v prvi večji krizi leta 2008 zanj ni bilo več posluha. GM je imel finančne težave; zdelo se je, da se bodo celo Američani v hudi gospodarski krizi začeli odrekati velikim avtomobilom, in Hummerjeva usoda je bila zapečatena. Prodajali so ga (znamko), pa ne prodali, zdelo se je, da bo ime ostalo v muzeju.


Takšen je bil še klasično bencinsko gnani hummer H3 iz leta 2006. Hummerjev je pri nas v voznem parku kakih 40. FOTO: Bruno Kuzmin
Takšen je bil še klasično bencinsko gnani hummer H3 iz leta 2006. Hummerjev je pri nas v voznem parku kakih 40. FOTO: Bruno Kuzmin


Tekmec cybertrucku


Do lani, ko so začele krožiti govorice, da bi ga General Motors rad oživil. Vse skupaj je bilo pripravljeno za letošnjo pomlad, objavljen je bil že kratek dražilni posnetek, pa je bilo zaradi koronavirusne krize vse skupaj prestavljeno na oktober in te dni je bil na dan začetka nove bejzbolske sezone v ZDA v javnosti prikazan video o novem hummerju – tokrat na električni pogon.

Zadeva v svetovnih medijih ni požela niti približno toliko pozornosti, kot je je recimo lani predstavitev Teslovega neposrednega tekmeca cybertrucka. A General Motors, ki ga ima marsikdo za dinozavra stare avtomobilske industrije, morda le še kaj zmore. Na tem mestu se tudi ne mislimo ukvarjati z morebitnim anahronizmom: da pripraviš orjaškega poltovornjaka, ki sam po sebi ni pojem ekologije in nato to rešuješ z električnim pogonom. Ker poltovornjaki so v nasprotju z Evropo v Ameriki nekaj najbolj običajnega; kar je tod Volkswagnov golf, je v ZDA poltovornjak ford F-150 – že vrsto let najbolje prodajano osebno vozilo.

Notranjost deluje precej prestižna in prostorna, med drugim bo v vozilu tudi kopica kamer, ki bodo na zaslonu vozniku prikazovale vse možno, tudi dogajanje pod vozilom. FOTO: GMC
Notranjost deluje precej prestižna in prostorna, med drugim bo v vozilu tudi kopica kamer, ki bodo na zaslonu vozniku prikazovale vse možno, tudi dogajanje pod vozilom. FOTO: GMC


Kakorkoli, novi hummer je, vsaj po videnem od daleč, kar zanimiv kolos. Ohranil je škatlasto pojavo in ostre robove, zunanjih mer v številkah sicer še nismo našli, a je nedvomno ogromen, ima dvojno kabino in še nakladalni prostor. Toda v njegovem drobovju ni več kakega bencinskega osemvaljnika, ampak trije električni motorji. Prisilni prevod imena hummer bi bil po angleški frazi to hum (brenčati) morda brenčač, »brenči« pa lahko z močjo kar 1000 konjev, vse to se ustrezno prenaša na štiri kolesa.

Po eni strani govorijo o pospešku z mesta do 100 km/h le v treh sekundah, kar se zdi skoraj noro nepotrebno, po drugi strani pa naj bi imel EV hummer več kot konkretne terenske sposobnosti: od tega, da se bo z zračnim vzmetenjem pred konkretnejšimi ovirami na že tako velikih kolesih lahko dvignil še za skoraj 15 cm, do tega, da bo voznik lahko vklopil crab (rakovica) walk in se pri nizki hitrosti premikal diagonalno z vsemi kolesi, obrnjenimi pod enakim kotom … Voznik bo dogajanje pod avtomobilom lahko spremljal z eno od osemnajstih kamer, ki bodo nameščene po vozilu. Kot piše Autocar, je Al Oppenheiser, glavni inženir novega hummerja, zatrdil, da bo vozilo »absolutna terenska zverina«.


Kliči za 112 tisoč dolarjev


Ker smo pri električnem pogonu, je treba reči še kaj o baterijah; to bo sklop iz 24 modulov iz novega GM hišnega sistema Ultium, o zmogljivosti še niso posredovali natančnih podatkov, naj bi bil pa novi hummer z enim napolnjenjem sposoben prevoziti okoli 560 kilometrov, imel pa ob 800-voltni napetosti tudi zmožnosti zelo hitrega polnjenja. Ko se polni, se to domiselno prikazuje v sprednjih lučeh.

Prepoznavna silhueta za električno prihodnost FOTO: GMC
Prepoznavna silhueta za električno prihodnost FOTO: GMC


Hummer bo imel še nekaj modno praktičnih rešitev, recimo, da bo mogoče njegovo streho deloma razstaviti in jo pospraviti v sprednji prtljažnik. Tu je še sistem super cruise za polsamodejno vožnjo po določenih cestah, s čimer seveda merijo na Teslovega autopilota.

Izdelovali ga bodo na obrobju Detroita, v srcu klasične avtomobilske Amerike. To je tovarna Hamtramck, kjer sem si imel nekoč priložnost ogledati začetek proizvodnje takrat revolucionarnega električnega avta s podaljševalnikom dosega, chevroleta volta. Ampak ta je od lani že zgodovina, takšne priključne hibride zdaj bolj snujejo v Evropi, GM se pač ukvarja z večjimi stvarmi, trenutno z električnim poltovornjakom.

Humer EV je zdaj član znamke GMC, ki sodi pod okrilje General Motorsa, kasneje naj bi bil hummer tudi kak električni športni terenec. FOTO: GMC
Humer EV je zdaj član znamke GMC, ki sodi pod okrilje General Motorsa, kasneje naj bi bil hummer tudi kak električni športni terenec. FOTO: GMC


Novi hummer ne bo poceni (uradno je zdaj pod znamko GMC, torej GMC hummer EV), v ZDA bo najprej na voljo le v najvišji opremi za 112 tisoč dolarjev, šele kasneje bo možna za nekaj deset tisočakov cenejša izvedba. Rezervacije menda že sprejemajo, prvi naj bi do kupcev pripeljali proti koncu prihodnjega leta. Vozil ga bo tudi slavni košarkar LeBron James, ki mu je mama nekoč kupila prvega hummerja in je bilo glede tega kar nekaj kritik. Zdaj je James izjemno uspešen in je prav gotovo prepričan, da je naveza z električnim hummerjem še bolj prava.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine