Obstajajo avtomobili, ki kupcev ne prepričujejo s svojo podobo, ampak predvsem z uporabnostjo. Takšen je tudi suzuki SX4 s-cross, ki ima praktično vse, kar rabi avtomobil, pa še prav nič posebno drag ni.
Kdor kupuje avtomobile zgolj zaradi čustev, potem suzukija SX4 s-crossa verjetno ne bo opazil. Toda v resnici je to mode, ki lahko pride prav številnim uporabnikom; lahko je primeren za ljubitelje športnih terencev, lahko je družinski avtomobil, morda pa nanj pomisli tudi kak ljubitelj čistokrvnih terenskih avtomobilov.
V notranjosti ni oblikovnih presežkov, v ospredju je uporabnost. FOTO: Gregor Pucelj
SX4 s-cross namreč omogoča višje sedenje, predvsem pa ima vse odlike terenskih vozil, še posebno štirikolesni pogon, ki ga nadzoruje računalnik, toda vseeno lahko uporabimo tudi vozni program lock in z njim zaklenemo štirikolesni pogon za najtežje preizkušnje. Vsi vozni programi so sicer samodejni (auto), zimski (snow), športni (sport) in zaklenjeni 4 krat 4 pogon (lock). To pomeni, da je avtomobil primeren za vse možne podlage.
Testni primerek je imel 1,4-litrski bencinski motor s 130 konjskimi močmi (95 kW) in samodejni menjalnik. FOTO: Gregor Pucelj
Testni primerek je imel 1,4-litrski bencinski motor s 130 konjskimi močmi (95 kW) in samodejni menjalnik, zato spada med najboljše v Suzukijevi ponudbi. Njegova posebnost je, da gre za blagega hibrida. To pomeni, da premore še 48-voltno baterijo, ki shranjuje regeneracijsko energijo pri zaviranju in nato z elektriko pomaga motorju na notranje zgorevanje, predvsem pri speljevanju in s tem manjša porabo goriva. Kljub temu v realnosti poraba goriva ni bila nič posebnega, gibala se je nad sedmimi litri na sto prevoženih kilometrov.
Vzvratna kamera dobro deluje. FOTO: Gregor Pucelj
Druga posebnost tega avtomobila je, da ima kot hibrid tudi samodejni menjalnik (s šestimi prestavami). S tem je poraba nekaj višja, toda zato ima voznik manj dela. Takšen SX4 s-cross se sicer najhitreje pelje pri 190 kilometrih na uro in do stotice poseže v 10,2 sekunde.
Velika prednost tega avtomobila je prostorska uporabnost. V 4,3 metra dolgem avtomobilu brez težav sedijo štirje odrasli potniki, okoli njih pa je precej odlagalnih mest za vse drobnarije. Dokaj uporaben je še prtljažnik s 430 litri prostora (dvojno dno), če zadnje sedeže podrete, pa se pred vami odpre 1269 litrov prostora.
Prtljažnik ima 430 litrov prostora in dvojno dno. FOTO: Gregor Pucelj
Tudi v drugi vrsti je precej potniške prostornosti. FOTO: Gregor Pucelj
Poleg višje porabe nas je zmotil še zelo občutljiv senzor za samodejno zaviranje, saj se je glasno odzival tudi v situacijah, ko sploh ni bilo nobene nevarnosti za trk. Boljša bi lahko bila še zvočna izolacija, rahlo nepraktično pa je upravljanje potovalnega računalnika z vrtljivimi stikali ob merilnikih.
Med asistenčnimi sistemi moramo pohvaliti aktivni tempomat in kamero za vzvratno vožnjo, zraven pa so še pomoč pri speljevanju v klanec, številne zračne blazine, parkirni senzorji … Največja prednost tega avtomobila je njegova cena, saj vse to dobite za 25.450 evrov.
Resda je občutek v notranjosti zaradi preprostejših materialov manj ugleden, a vseeno je v času testnih voženj k nam pristopilo kar nekaj ljudi, ki jih je zanimalo več o avtomobilu – in prav nihče ni spraševal o lepoti, ampak zgolj o tehnični uporabnosti.
Komentarji