Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Rafale kot Renaultov zastavonoša

Rafale je kupejevski križanec in pogonski hibrid. Zanj razvijajo tudi štirikolesni pogon.
Renault rafale je novi kupejevski hibridno gnani križanec. Na trg bo pripeljal prihodnje leto. FOTO: Renault
Renault rafale je novi kupejevski hibridno gnani križanec. Na trg bo pripeljal prihodnje leto. FOTO: Renault
25. 6. 2023 | 05:00
3:54

Renault je na mednarodni razstavi aeronavtike na letališču Le Bourget pri Parizu razkril model rafale – novi kupejevski športni terenec. Po australu in espaceu naj bi bil to naslednji model francoske znamke v zahtevnem srednjem razredu. Vtis je celo, da naj bi bil to trenutno vrh njihove ponudbe.

V začetku prejšnjega stoletja je Renault motorje z notranjim zgorevanjem izdeloval ne le za kopenska vozila, ampak tudi za vlake in letala. Leta 1933 je kupil francoskega proizvajalca letal Caudron in ustanovil podjetje Caudron-Renault. Letala so poimenovali po vetrovih, tako so tekmovalnemu enosedežnemu letalu za doseganje hitrostnih rekordov nadeli ime rafale.

Devet desetletij kasneje so to ime uporabili za nov avtomobilski model, športnega terenca s kupejevskimi potezami. Rafale naj bi bil prvi model, ki ga je od začetka do konca zasnoval še dokaj novi Renaultov šef oblikovanja Gilles Vidal. Prišel je iz Peugeota in tudi tam že poznamo kakšen model, ki meša linije SUV-a in kupeja. Automotive News Europe je pri tem navajal tudi prvega moža Renaulta Luco de Mea, da Renault doslej s svojimi modeli, ki so jih imeli za zastavonoše, ni bil uspešen (tu imamo v mislih predvsem model talisman pa tudi prav tako neuspešnega koleosa), rafale pa zdaj po njegovem mnenju prihaja v pravi segment in s pogonom, ki je uglašen z današnjimi potrebami.

 

Digitalni zaslon je že znan, so pa za rafale pripravili novo grafiko in zvoke. FOTO: Renault
Digitalni zaslon je že znan, so pa za rafale pripravili novo grafiko in zvoke. FOTO: Renault

 

Renault rafale je dolg 4,71 metra, ima kar zajetno medosno razdaljo 2,74 metra pa dokaj široka koloteka in tudi precej položno zadnje okno. Njegov dinamični videz naj bi podkrepilo tudi podvozje, ki prinaša večvodilno premo, sistem krmiljenja vseh štirih koles pa še dodatno elektronsko pomoč za čim boljšo lego na cesti.

Zelo dobra naj bi bila sprednja sedeža. FOTO: Renault
Zelo dobra naj bi bila sprednja sedeža. FOTO: Renault
V pogonskem smislu bo rafale najprej bencinsko-električni samopolnilni hibrid. Že dobro znani sklop z oznako e-tech full hybrid 200 združuje 1,2-litrski bencinski trivaljnik in električni pogon, samodejni menjalnik skrbi za prenos na sprednji kolesi, skupna moč znaša 150 kW. Kasneje bo dosegljiva tudi izvedba z dodatnim električnim motorjem zadaj, torej s štirikolesnim pogonom in sistemsko močjo 225 kW (e-tech 4x4 300). To ne bo samopolnilni, temveč priključni hibrid, ki naj bi bil sposoben nekaj deset kilometrov prevoziti le na elektriko.

Notranjost naj bi bila napredna in po kakovosti na visoki ravni. Digitalni kokpit sam po sebi ni revolucija, saj je bil uveden z modelom mégane e-tech electric, nato prilagojen in uporabljen za australa in novega espacea, zdaj še za model rafale. Ima pa v primeru rafala novo grafiko in zvoke. Napovedujejo vrhunska sprednja sedeža, po trditvah snovalcev naj bi bilo zadaj ugodno prostorno za dva potnika. Prtljažnik bo imel v osnovi spodobnih 647 litrov. Omenjajo veliko panoramsko streho, ki da se bo sposobna ob sončnih žarkih samodejno ravno prav zatemniti.

Renault rafale bo tako kot austral in espace nastajal v Palencii v Španiji. V prodajo pride prihodnje leto, zato je za cene še prezgodaj. Po povedanem sodeč, ga bodo pri Renaultu verjetno želeli postaviti na vrh njihove ponudbe, utegne se zgoditi, da bo torej nekoliko dražji od australa in espacea.

 

Rafale naj bi bil prvi model, ki ga je od začetka do konca zasnoval še dokaj novi Renaultov šef oblikovanja Gilles Vidal. FOTO: Renault
Rafale naj bi bil prvi model, ki ga je od začetka do konca zasnoval še dokaj novi Renaultov šef oblikovanja Gilles Vidal. FOTO: Renault

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine