Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Prva električna alfa, toda prodajali bodo predvsem hibride

Model junior je v Sloveniji, še so glavna prednost vozni občutki. Električni in športni veloce bo nišni.
Močnejša električna različica ima 280 konjskih moči (209 kW). Fotografiji Aljaž Vrabec
Močnejša električna različica ima 280 konjskih moči (209 kW). Fotografiji Aljaž Vrabec
18. 1. 2025 | 05:00
18. 1. 2025 | 16:38
6:32

Alfa Romeo je znamka za nostalgične romantike, a marsikdo nove alfe samo hvali, kupi pa ne. Morda bo drugače z modelom junior, vendar velik preboj težko pričakujemo, še posebno v povsem električni različici.

Veliko se govori, da je to prvi povsem električni model Alfe Romeo, toda v bistvu bo največ kupcev našel v hibridni različici. Tudi na slovenski predstavitvi so nam pokazali oba, nekaj kilometrov pa smo prevozili samo s hibridnim.

Avtomobil poganja 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ima 136 konjskih moči (100 kW), deluje pa v povezavi blagega hibridnega pogona in šeststopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama. Trenutno ima pogon na dve kolesi, v prihodnje naj bi dobil še štirikolesnega. Električni sklop sestavljata 48-voltna litij-ionska baterija in 21-kilovatni elektromotor. Potovalni računalnik nam ni kazal ravno majhne porabe, bila je celo blizu devet litrov, a je res, da ga je pred nami vozilo že nekaj drugih novinarjev, ki so vsi po vrsti iskali pregovorno dobre vozne občutke v Alfinih avtomobilih, zato niso imeli ravno lahke noge.

Menjalnik je enak kot pri avtomobilih znamke Peugeot.
Menjalnik je enak kot pri avtomobilih znamke Peugeot.
Posebna prednja maska FOTO: Aljaž Vrabec
Posebna prednja maska FOTO: Aljaž Vrabec

In če kaj, so glavna odlika juniorja vozne lastnosti. Podvozje, krmiljenje in občutek na cesti, vse je brezhibno, sploh ko počasi dojameš, kaj vse dopušča ta avtomobil.

Kar zadeva uporabnost, je priročen prtljažnik s 400 litri prostornine. V potovalni kabini je obilo prostora za voznika in sovoznika, bistveno bolj tesno pa je v drugi vrsti, saj se lahko tja zgnetejo samo otroci. Avtomobil je dolg 4,17, širok 1,78 in visok 1,52 metra.

Občutek v notranjosti je odvisen od paketa opreme. V osnovnih različicah je kar nekaj trde plastike, tudi oblika menjalnika je takšna, kot jo že nekaj let poznamo pri Peugeotovih modelih, pri boljših paketih opreme pa je marsikaj drugače, sploh pri opremi veloce, ki je rezervirana za najmočnejšo električno različico. V tej izvedbi je cel kup oblikovnih prijemov, ki nagovarjajo največje Alfine navijače. In roko na srce, resnično so videti dobro, denimo drugačna prednja maska in sedeži.

 

Električni model ima baterijo s 54 kilovati in dve izvedenki motorja, šibkejšo s 156 in močnejšo z 280 konjskimi močmi (115 oziroma 206 kW). Prva naj bi imela 410 kilometrov dosega v idealnih razmerah, v realnosti verjetno nekaj čez 300. Za močnejšo različico podatka o dosegu ni, a najbrž ne lažemo, če zapišemo, da bo okoli 250 kilometrov. Največja moč polnjenja je sicer 100 kilovatov, s čimer se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v manj kot pol ure.

Pri cenah lahko pohvalimo, da sta si hibridna in električna različica (z všteto subvencijo) precej blizu. Hibridni pogon namreč stane najmanj 27.490 evrov, električni (brez subvencije) pa 34.490. Bistveno dražja je najmočnejša električna različica veloce, stane najmanj 45.790 evrov. Toda kaj prida električnih izvedenk na slovenskih cestah ne bo. Uvoznik pričakuje prodajo skupno 70 juniorjev, od tega naj bi bila le desetina električnih.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine