Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Predstavitvena informacija  |   Avtomobilno

Pripravljeni, da se spet zaljubite?

Morda prvi pogled res ne razkriva obsega in pomembnosti vseh izboljšav in sprememb, toda prenovljena Octavia je povsem fit za svoje novo življenjsko obdobje.
FOTO: Škoda
FOTO: Škoda
26. 8. 2024 | 12:18
26. 8. 2024 | 12:18
5:44

Pa tudi mora biti, saj gre vendarle za model, ki je v letih postal tako rekoč sinonim za znamko Škoda. V Sloveniji je bila Octavia  v letu 2023 najbolj prodajan avtomobil na trgu. Še posebej imamo Slovenci radi prostorno in praktično Octavio Combi.

Octavia Combi, avtomobil, v katerem se pišejo spomini generacij. FOTO: Škoda
Octavia Combi, avtomobil, v katerem se pišejo spomini generacij. FOTO: Škoda

Kaj izstopa

Kar pri novi Škodi Octavii najbolj udari v oči, so zagotovo prenovljena mreža hladilnika in popolnoma novi matrični LED-žarometi druge generacije. Opremljeni z napredno LED-tehnologijo (s kristalastimi elementi) omogočajo izboljšano osvetlitev cestišča v vseh vremenskih razmerah. Povsem nov je tudi LED svetlobni podpis vozila, ki s svojo prepoznavno puščičasto obliko daje avtomobilu sodoben videz, pa tudi aerodinamično optimiziran sprednji odbijač, ki pripomore k učinkovitosti in manjšim emisijam.

Škoda Octavia je bila v letu 2023 najbolje prodajan avtomobil na slovenskem trgu. FOTO: Škoda
Škoda Octavia je bila v letu 2023 najbolje prodajan avtomobil na slovenskem trgu. FOTO: Škoda

Natančnejši pogled razkriva še nekaj manjših sprememb, kot so zračne zavese, ki so se pomaknile na robove odbijača, nov dvodimenzionalni logotip na pokrovu motorja, nova platišča (do 19 palcev), nov zadnji odbijač in zadnje luči s svetlobno animacijo. Omeniti velja, da so spremembe prispevale tudi k skoraj centimetrskemu dolžinskemu prirastku. Skupna dolžina limuzinske in karavanske različice Combi je tako 4698 milimetrov.

Paleto zunanjih lakov za Octavio sicer sestavljajo tri univerzalne in sedem kovinskih barv. Mamba zelena barva je ekskluzivna pri modelih Sportline in RS, Phoenix oranžna barva pa je na voljo samo za Octavio Combi.

Nabor serijske opreme je še obsežnejši in med drugim vključuje tudi dvopodročno klimatsko napravo. FOTO: Škoda
Nabor serijske opreme je še obsežnejši in med drugim vključuje tudi dvopodročno klimatsko napravo. FOTO: Škoda

Napredna vozna izkušnja

V notranjosti, okrašeni z dekorativnimi elementi UDC (Unique Dark Chrome), izstopa 13-palčni osrednji zaslon, ki zagotavlja vrhunsko uporabniško izkušnjo (serijsko je sicer na voljo 10-palčni). Prenovljen infotainment sistem vključuje glasovno pomočnico Lauro, v katero bo serijsko vključen klepetalni robot ChatGPT na osnovi umetne inteligence (na voljo bo kasneje). Nekoliko preurejen je tudi aktivni informacijski zaslon pred voznikom (10 palcev), posodobljen je volanski obroč (z novim 2D-logotipom), v ponudbi so novi materiali in barve. Octavia je tako na izbiro v štirih linijah opreme (Essence, Selection, Sportline in RS) ter več različnih slogih notranjosti. Omeniti velja še, da so ergonomski sprednji sedeži opremljeni tudi s prezračevalno in masažno funkcijo.

Notranjost Octavie Sportline je oblikovana po vzoru izvedbe RS. FOTO: Škoda
Notranjost Octavie Sportline je oblikovana po vzoru izvedbe RS. FOTO: Škoda

Prenovljeni in novi motorji

Med bencinskimi motorji posodobljene Octavie izstopa novi 1.5 TSI, ki ponuja odlično razmerje med močjo (85 in 110 kilovatov oziroma 110 in 150 konjev) ter porabo goriva. Na voljo sta tudi različici s tehnologijo blagih hibridov, kar s pomočjo zagonskega alternatorja in litij-ionske baterije na 48-voltni platformi še dodatno zmanjšuje emisije in porabo goriva.

Dizelska motorja (2.0 TDI) sta dva, s 85 ali 110 kilovati (115 ali 150 konjskimi močmi). Za prenos moči sta na voljo šeststopenjski ročni in sedemstopenjski avtomatski menjalnik DSG. Do prihoda različice RS je najmočnejši motor bencinski 2.0 TSI s 150 kilovati (204 konji), serijsko s štirikolesnim pogonom. Sicer pa sta oba dvolitrska agregata TSI doživela tudi tehnično prenovo in sta opazno močnejša (plus 10 oziroma plus 15 kilovatov).

Varnost je pri Škodi na prvem mestu. FOTO: Škoda
Varnost je pri Škodi na prvem mestu. FOTO: Škoda

Pri Škodi so osvežili tudi širok nabor varnostnih in asistenčnih sistemov. Izpostaviti je treba posodobljen nadzor utrujenosti voznika z zaustavitvijo v sili, nov inteligentni parkirni sistem z možnostjo oddaljenega parkiranja ter na splošno visoko raven pasivne in aktivne varnosti, ki je novo Octavio, ki ima sicer do deset varnostnih blazin, na preizkusnih trčenjih organizacije Euro NCAP s petimi zvezdicami postavila povsem v vrh.

Octavia RS, najmočnejša predstavnica družine, je že v prodaji. Tudi v mamba zeleni barvi, ki je ekskluzivna za različici Sportline in RS. FOTO: Škoda
Octavia RS, najmočnejša predstavnica družine, je že v prodaji. Tudi v mamba zeleni barvi, ki je ekskluzivna za različici Sportline in RS. FOTO: Škoda

Športnica

Do prihoda različice RS je vlogo najboljšega športnika v družini igrala Octavia Sportline, ki se lahko pohvali s športnim, za 15 milimetrov nižjim podvozjem, progresivnim krmiljenjem in nekaj oblikovalskimi posebnostmi v kovinsko črni barvi. Tudi njena notranjost je oblikovana po vzoru izvedbe RS in tako vključuje športni usnjen volan.

Te dni pa je v prodajo prišla tudi nova Octavia RS. Ta ima motor 2.0 TSI, ki razvije moč 195 kilovatov (265 konjev), to pa zagotavlja vrhunsko vozno dinamiko. Več o njej si lahko preberete in ogledate TUKAJ.

Octavio Sportline, oblikovano po vzoru Octavie RS, že lahko naročite. FOTO: Škoda
Octavio Sportline, oblikovano po vzoru Octavie RS, že lahko naročite. FOTO: Škoda


Naročnik oglasne vsebine je Porsche Slovenija

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine