Kdor malo pozna ali celo vozi katerikoli izdelek iz tovarne BMW, potem ve, da ima veliko aktualnih modelov svoje neposredne gene v izdelku izpred par desetletij ali več. In to danes veliko šteje, ampak samo pri poznavalcih. Čeprav gre za brezčasno klasiko, ta model, R1250 RS pripada vrsti, ki žal izumira.
Ko sem dopolnil 18 let, so pri tovarni BMW ravno upokojevali model R65 LS. Že takrat je bil to poseben motor, za poznavalce, tako da z R1250 RS ni nič drugače. Vizualno gre za znan izdelek, sploh pogonski del nastopa v več tovarniških izvedenkah (GS, R, RT). Drugače pa je z ostalim delom motocikla, saj spada v serijo sport. Ta je posebna v podrobnostih, ko se športnost združi z ergonomijo. Pri R1250 RS je prednji del popolnoma prenovljen po skupnem hišnem vzorcu sport linije (simetrična razporeditev dvojnih polnih LED žarometov, nov spojler motorja ...), geometrija krmila, kjer so ročke nagnjene malenkost navzdol, pa zagotavlja športni položaj sedenja in vožnje.
BMW R1250 RS
Zastopnik: BMW Vertriebs GmBH
Cena: 19.681 evrov (testni motocikel z dodatno opremo)
Poenoten tovarniški sprednji videz, ki kaže na športno-potovalne ambicije. FOTO: Jan Jolič Lieven
Stranska linija motocikla je tekoča, zelo športna, celo s kovčki. Dominira videz motorja (ki je v RS verziji vedno temne barve) in zlato pobarvane prednje vilice v kombinaciji z zavorami Brembo. Cevi okvirja se lepo vidijo, gre za umetnino, poudarki so še na velikem izpuhu, kardanskemu pogonu in športnih platiščih. Sedež je dober, udoben, tudi za sovoznika.
Vetrobran je majhen, po višini nastavljiv in svoje delo opravlja nadpovprečno dobro tudi pri višjih potovalnih hitrostih. Ogledala so premajhna, sicer prevzeta od drugih hišnih modelov, vendar so nataknjena na oklep daleč spredaj, s čimer se zmanjša kot pogleda nazaj. Bolj široki vozniki bodo tu poiskali katero nadomestno rešitev. Luči so LED izvedbe, svetijo odlično, z več bele svetlobe kot sicer in samodejno uravnavajo višino snopa.
Armaturna plošča je seveda hišni izdelek, odlično opravlja svoje delo in ima en kup funkcij. Stikala so ergonomsko postavljena, kakovostna in enostavna za uporabo. Vzmetenje je že znano iz drugih BMW motociklov, je elektronsko nastavljivo in temu motociklu pisano na kožo. Naj omenim novost, ki sem jo tokrat prvič zasledil in sicer ima ta motor serijsko vgrajen sistem za pomoč speljevanja v klanec. Hipno zadrži motocikel na mestu, medtem ko speljujemo v klanec in pri polno obteženem motociklu nam je lahko v veliko pomoč.
BMW R1250 RS FOTO: Jan Jolič Lieven
Pohvalim tudi kovčke, ki so vodotesni, večji levi sprejme tudi čelado. Sicer pa so pri BMW že od nekdaj znani po kakovostnih in funkcionalnih kovčkih. Tudi barva testnega motocikla je nekaj posebnega, saj ob različnih svetlobnih pogojih daje drugačen barvni ton. Všečno.
Vožnja je z vidika ergonomije šolski primer dobre prakse, motocikel je neverjetno stabilen in na večini cest se počuti zelo domače. Edino pri manevriranju na mestu se čuti, da ima motocikel svojo težo. Pa za šviganje po mestu priporočam, da pustite stranske kovčke doma. Kardanski prenos je tako mehak, da ga bo voznik posvojil za vedno. Ne glede na športnejši položaj sedenja in držo krmila bo kos tudi dolgim potovanjem s sopotnico in prtljago. Malo več dela imajo zavore pri ustavljanju tega motocikla, priznam, da sem pričakoval več občutka na ročici.
Dobra in informativna digitalna instrumentna plošča z obiljem informacij. FOTO: Jan Jolič Lieven
BMW R1250 RS FOTO: Jan Jolič Lieven
Vse te popolne občutke omogoča zadnja generacija legendarnega bokserskega motorja s 1.254 ccm in z tehnično komplikacijo na odmičnih gredeh, ki se ji reče Shift Cam. Na kratko gre za to, da za nižje do srednje vrtljaje ventile odpira blag odmikač, nekje pri 7.700 vrtljajih pa se izvede aksialni pomik odmičnih gredi in sesalne ventile začne odpirati ostrejši odmikač.
Vse poteka hipno in nezaznavno, motor gre lahko zelo zelo hitro in pozna se, da je pridobil 11 KM na moči glede na prejšnjo generacijo motorja. Zdaj zmore okroglih 100 kW (136 KM) pri 7750 vrtljajih na minuto, največji navor je visokih 143 Nm pri 6250 vrtljajih. Vibracije so, ampak prijetne, zvok izpuha je poezija za ušesa. Agregat je zelo odziven in živahen, uporaben v vseh režimih in hitrostih, moči mu nikoli ne zmanjka. Mogoče je v vsej tej idili malce zaostajal menjalnik, je mehak ampak počasen, na srečo je bil na tem modelu tudi pomočnik za prestavljanje brez uporabe sklopke, ki ga tudi priporočam. Povprečna poraba goriva se je gibala okoli 4,3 litra na 100 km. Serijsko ima motor veliko uporabne opreme, seveda pa je katalog dodatne opreme, kot smo to pri BMW že navajeni, zelo zajeten.
Torej, dva ali tri desetletja nazaj je ta koncept predstavljal sanje moto sveta, danes so v ospredju križanci in njim podobni modeli. Tako je tudi pri BMW, veliko več kupcev se odloči za model GS, čeprav si upam reči, da je RS, glede na to, da nas večina vozi samo po asfaltu, veliko racionalnejša izbira.
Tehnični podatki:
Motor: 1.254 ccm, štiritaktni, dvovaljni bokser, 4 ventili na valj, dve odmični gredi, tekočinsko in zračno hlajen
Prenos moči: kardan
Moč: 100 kW (136 KM) pri 7750 vrt./min
Navor: 143 Nm pri 6250 vrt./min
Zavore: spredaj 2 x kolut 320 mm, zadaj 1 x 276 mm kolut, ABS, sistem proti zdrsu
Pnevmatike: 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17
Teža s tekočinami: 243 kg
Medosna razdalja: 1530 mm
Višina sedeža: 820 mm (za doplačilo 760 ali 840 mm)
Posoda za gorivo: 18 litrov (od tega 4 litre rezerve)
Odlični, vodoodporni kovčki in udobni sedeži, ki jim v kombinaciji z elektronskim vzmetenjem težko najdete konkurenco. FOTO: Jan Jolič Lieven
Komentarji