Golf je eden od sinonimov nemške avtomobilske tradicije. Pooseblja nemško zanesljivost in pragmatičnost, velja pa tudi za oblikovno preudaren avtomobil, brez drznih in futurističnih linij. Ampak to ne pomeni, da oblika ni (bila) pomembna. Kvečjemu nasprotno. In nemški avtomobilski odločevalci to dobro vedo.
Ko so pri Volkswagnu konec 60. letih prejšnjega stoletja zašli v krizo in so iskali naslednika znamenitega hrošča, se niso brez razloga odpravili v Italijo, domovino avtomobilskega dizajna. Obiskali so avtomobilski salon v Torinu, si ogledali vse razstavljene modele in si v beležnico zapisovali primerke, ki so jih najbolj zbodli v oči, obenem pa so spremljali medijska poročila, katere modele so najbolj hvalili novinarji.
Nazadnje so imeli na seznamu šest modelov, od tega so kar štiri narisali v oblikovalskem studiu Italdesign. Tarča je bila torej znana, Nemci pa so na lov poslali svojega italijanskega uvoznika
Gerharda R. Guemperta, da je vodjo Italdesigna prepričal, naj sprejme vabilo v Wolfsburg.
Giorgetto Giugiaro je prejel izziv, da (pre)oblikuje prihodnost Volkswagna, a ne tudi praznega lista papirja. Večni zaplet med oblikovalci in inženirji so Nemci v kali zatrli, saj so Giugiaru jasno določili vse parametre, dolžino, širino, višino, medosno razdaljo, notranje mere, velikost motorja ..., prav tako je bilo jasno, da mora oblikovati tri- in petvratno različico majhnega (ljudskega) avtomobila z motorjem pod sprednjim pokrovom.
Giorgetto Giugiaro je dobil izziv, da (pre)oblikuje prihodnost Volkswagna, a ne tudi praznega lista papirja. FOTO: Italdesign Giugiaro Spa
Rešitev za Volkswagen so poiskali v Italiji, domovini avtomobilskega oblikovanja.
Danes 81-letni Giorgetto Giugiaro si je zamislil obliko več kot dvesto modelov.
Oblikoval je tudi motorje, ladje, pohištvo, fotoaparate, očala, ure, nogometne stadione …
V sarajevskem Tasu
Če je imel hrošč več zaobljenih površin, je golf dobil jasen, neposreden in gladek značaj. Prevladovale so ravne linije, edina izjema so bili trije okrogli elementi na maski avtomobila – dva žarometa in Volkswagnov znak. Na pogled je bilo torej vse enostavno, vendar unikatno, kar je v resnici največje mojstrstvo na vseh področjih: da je nekaj vrhunsko in hkrati povsem preprosto.
Golf je bil zadetek v polno. Že v prvem obdobju, od leta 1974 do 1983, so prodali šest milijonov primerkov, med mladimi je bila še posebno priljubljena izvedenka GTI. Prodajne številke se niso ustavile niti z naslednjimi generacijami in golf je še vedno eden najbolj priljubljenih avtomobilov. To velja tudi za Slovenijo in celotno nekdanjo Jugoslavijo; za ta trg so golfi nekoč nastajali v Tasu (Tvornica automobila Sarajevo). Pri Volkswagnu so sicer prepričani, da se uspeh skriva v kontinuiteti dizajna brez pretiranih odstopanj od predhodnika.
Volkswagen golf – model, ki je zaznamoval avtomobilsko zgodovino. FOTO: Italdesign
Oblikoval več kot dvesto modelov
Leto pred golfom je Italdesign oblikoval tudi passata in kmalu še scirocca, v Giugiarovi zbirki pa je še cela vrsta znanih modelov, s čimer Italijan sodi v vrh avtomobilskih oblikovalcev vseh časov. Volkswagen je sicer leta 2010 odkupil 90-odstotni delež njegovega podjetja, preostalo je pet let kasneje kupil Audi, Giugiaro pa je takrat Italdesign zapustil.
Danes ima Giorgetto Giugiaro 81 let, oblikoval pa je več kot dvesto modelov. Po nekaterih ocenah se po svetu vozi kar 60 milijonov avtomobilov, ki so bili najprej narisani na njegovem papirju, sodeloval je tako rekoč z vsemi znamkami, ki vam pridejo na misel.
Njegov dedek je nekoč ustvarjal freske po cerkvah, oče je prav tako slikal, tako da je bil z risanjem in oblikovanjem obkrožen že od mladih nog, predvsem pa avtomobili niso bili njegova edina strast; oblikoval je tudi motorje, ladje, pohištvo, fotoaparate, očala, ure, nogometne stadione in celo testenine.
Avtor je zaposlen na Delovnici.
Komentarji