Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Nizkocenovnik na vtičnici

Dacia spring je dostopnejši »električar«, njegova šibkost pa je slaba varnostna ocena.
Spring je prvi električni avtomobil znamke Dacia. FOTO: Gašper Boncelj
Spring je prvi električni avtomobil znamke Dacia. FOTO: Gašper Boncelj
11. 12. 2021 | 06:00
11. 12. 2021 | 18:36
4:46

Dacia na slovenski trg pošilja prvi električni model, ki bo z upoštevanjem subvencije stal najmanj 13.500 evrov. A za to je bilo potrebnega kar nekaj kleščenja stroškov. Doseg je mestno majhen, bolj bode v oči slaba varnostna ocena na testu Euro NCAP.

Spring je avtomobil(ček) zanimivega videza, vsaj malce morda spominja na sandera, čeprav je krajši, v dolžino meri komaj 373 centimetrov. Ne doživite več prav pogosto, da je kak nov model predstavljen na 14-palčnih kolesih, kar pa podobe prav nič ne moti, nasprotno. Tudi znotraj so s pisanimi vstavki poskušali doseči živahnost, pa čeprav s tem ni mogoče skriti preproste zasnove in le najnujnejših funkcij. Sedi so spredaj solidno, a dokaj visoko. Zadaj je veliko manj zračno, v prtljažniku je 270 litrov prostora, se pa lahko zadnja klop, ki ni deljiva, podre.

V notranjosti ni presežkov, je pa z barvnimi vstavki malce bolj živahna. FOTO: Gašper Boncelj
V notranjosti ni presežkov, je pa z barvnimi vstavki malce bolj živahna. FOTO: Gašper Boncelj

Ker smo v električnem avtomobilu, so temu posvečeni prikazi za volanom, na sredini je spodaj preprosto kolesce za vozne programe (naprej, nazaj, nevtralno). Na sredini je večfunkcijski zaslon prejšnje Renaultove generacije. Avtomobil zaženemo s kontaktnim ključem, speljevanje je seveda povsem enostavno, se pa pri majhni hitrosti sliši rahel zven. Posebej močnega pospeška ni (motor ima moč 33 kW), v ekonomičnem programu sploh ne, takrat je največja hitrost 100 km/h. Če to izklopimo, je spring bolj odziven in z nekaj prizdevanja dosežemo avtocestno hitrost.

Spring je dolg le 373 cm. FOTO: Gašper Boncelj
Spring je dolg le 373 cm. FOTO: Gašper Boncelj

Spring ima baterijo z zmogljivostjo 27 kWh (nameščena je pod zadnjo klopjo), kar bi mu v toplejšem delu leta omogočilo doseg okoli 200 kilometrov, pozimi pa sodeč po potovalnem računalniku od 150 do 160. Torej je to bolj ali manj mestni avtomobil, morda kot drugo vozilo v družini. Kasneje bo sicer na voljo tudi dostavna izvedba, kot pravijo, primerna za različne dostavljavce, ki jih je po mestih res vse več.

Polnjenje je možno na različne načine. FOTO: Gašper Boncelj
Polnjenje je možno na različne načine. FOTO: Gašper Boncelj

Polni se lahko na različne načine (priključek je skrit pod masko avtomobila), bodisi na šuko vtičnici bodisi na javni polnilnici ali z adapterjem na hitri polnilnici z enosmernim tokom.

Dacia spring nastaja na Kitajskem, je tehnični sorodnik modela renault kwid, ki so ga leta 2015 predstavili za azijski trg, kasneje pa elektrificiranega za kitajske kupce. Čeprav pravijo, da je zdaj zelo drugačen, da je bilo veliko modifikacij, da ustreza tukašnjim zahtevam, je te dni na varnostnem preizkusu Euro NCAP spring dobil le eno zvezdico od petih. Konzorcij je bil do avtomobila kritičen, češ da je cinično dajati na trg zeleni avtomobil z nižjo ceno na račun manjše varnosti ob nesreči. Slovenski predstavniki Dacie so dejali, da so to oceno, ki ni dobra, pričakovali, da pa bi bil za boljšo avtomobil precej dražji. Na naše vprašanje, ali bo to kaj vplivalo na prodajo, niso mogli odgovoriti.

Spring stane v Sloveniji najmanj 16.890 evrov, z uveljavitvijo državne subvencije pa 13.500. V prvem polnem letu bi jih lahko prodali okoli 200, če ne bi bilo negotovih dobav in tega, da glede višine subvencij prodaje ni mogoče načrtovati dlje vnaprej

.

Renault zoe ob varnostnem trku: nekoč je imel vse zvezdice, zdaj nobene. FOTO: Euro NCAP
Renault zoe ob varnostnem trku: nekoč je imel vse zvezdice, zdaj nobene. FOTO: Euro NCAP

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine