Nissan leaf je svoje pionirstvo na področju električnih avtomobilov že izkazal, tokrat je pripravljen drugič in prvič tudi v slovenski uradni prodajni mreži. Je zanimiv izdelek, z marsikako dobro lastnostjo, kak minus se pač najde.
Leaf je navzven zdaj bolj konvencionalen, čeravno ne moremo reči da je zelo zadržan, prepoznavnosti mu na cesti na manjka. V kabini takoj opazite, da je to uporabna družinska kombilimuzina, saj ima dovolj prostora tako spredaj kot zadaj, tudi v prtljažniku, kjer je sicer nekaj zmotil del avdio naprave, česar pa vam ni treba imeti. Oba priključna kabla lahko kar nekako pospravite (dve elastični zanki, mreža pri strani), a bi si vendarle želel, da bi imel zanju namenski prostor nekje drugje, da bi bil tovorni del povsem prost.
Za volanom so stvari logične, upravljala pri rolki, izvedba pa nekoliko plastična. FOTO: Gašper Boncelj
Za volanom so stvari hitro jasne, prikazi logični in korektno dosegljivi. Izvedba je dokaj plastična, na čelu z okroglo ročico za premikanje po načinih vožnje, ki pa ima smiselne gibe. No, bolj pomembni od izgleda sta se mi zdeli dve stvari. V dokaj toplem, a le še ne zelo vročem času testa, je klimatska naprava delovala zelo dobro in po drugi strani ni prav veliko vplivala na doseg avtomobila. Zaradi akumulatorjev v dnu so sedeži v najnižjem položaju postavljeni višji kot običajno, kar mi ni ustrezalo in sem se moral pomakniti nazaj, to je zahtevalo precejšnje privajanje.
Okrogli vzvod za pretikanje po programih. Nekateri smo se mu privadili prej kot drugi. FOTO: Gašper Boncelj
Udobno in poletno
Leaf se vozi prijetno udobno, a se ne nagiblje prav veliko, tudi na krmiljenje nimam kakih pripomb. Glede pospeševanja ni težav, lepo in takoj potegne, prehitevanje je preprosto. Predvsem v mestu lahko koristno uporabljate sistem e-pedal, ko avtomobil ob popuščenem pedalu za plin sam zavira in rekuperira energijo. Če ga povsem spustite, je zaviranje močno, presenetljivo veliko je bilo situacij, ko se je avtomobil tako sam ustavil na ravno pravem mestu pred rdečim semaforjem in ni bilo potrebno pritisniti še na zavoro. Je pa to nekaj, česar se bo morebitni uporabnik res dobro navadil s časom, ko bo pedalo glede na prometno situacijo spuščal ravno prav.
Na hitri polnilnici smo precej izpraznjenega leafa povsem napolnili v približno eni uri. FOTO: Gašper Boncelj
Kako je z dosegom? Ko je bil 40 kWh akumulator povsem napolnjen, je računalnik pokazal doseg dobrih 250 km in temu sem se kar prilbližal. Verjetno bi z zelo umirjeno vožnji lahko prevozili še kaj več, nasprotno bi večja hitrost na avtocesti to zmanjšala. Je pa tako, da te leaf k temu kar zlahka "zapelje", saj pokaže precej poleta. Ko je ostalo v akumulatorju po računalniku še borih 7 odstotkov energije, sem leafa zapeljal na hitro polnilnico na Petrolovi črpalki na Barju, kjer se je povsem napolnil v približno eni uri. Doma je seveda polnjenje na šuko vtičnici pričakovano precej počasnejše, tam sem akumulator predvsem dodatno polnil. Bi pa za preizkušanje učinovitosti različnih načinov polnjenja potrebovali več ponovitev. Vsakomur, ki ga takšen avtomobil zanima, priporočam, pregled stanja domače električne napeljave in morebitno vgradnjo polnilne naprave, ki lahko polnjenje pospeši.
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana
Cena: 35.490 evrov (40.790 evrov testni model), brez upoštevanja subvencije
Euro NCAP: ***** (2018)
Izpust CO2: 0 g/km
Leaf, ki je lahko zelo dobro opremljen, tako na temo udobja kot asistenčnih varnostnih sistemov, je nedvomno zanimiv avtomobil, ki je med električnimi predstavniki naredil korak naprej. Še večjega napovedujejo za prihodnje leto, ko bo dobil še bolj zmogljivii akumulator, a verjetno bo višja tudi cena.
- Soliden doseg, ki je odvisen tudi od načina vožnje
- Prijeten v vožnji, ugodni pospeški, e-pedal koristen v mestu
- Visoko sedenje v kombilimuzini, zahteva prilagajanje.
Komentarji