So avtomobili, ki jih kupimo iz užitka, in so avtomobili, ki jih zapeljemo v domačo garažo zaradi uporabnosti. V to drugo skupino nedvomno spada škoda fabia, ki je prišla med nas s prenovljeno tretjo generacijo.
Škoda fabia ambition 1.0 TSI
Zastopnik: Porsche Slovenija
Cena: 14.390 € (15.755 €)
Euro NCAP (2014): *****
Izpust CO₂: 101 g/km
Minili so časi, ko so bili takšni modeli povsem oskubljeni in je bil luksuz že avtoradio. Zaradi uspešnega avtomobilskega razvoja tako tudi v škodi fabii najdemo številne sodobne elemente opreme, vsaj za ta cenovni razred. Če obstajajo zapriseženi ljubitelji fabie, potem bodo takoj opazili drugačno sprednjo masko z višjimi rešetkami in spremenjenimi lučmi, toda še vedno gre za precej neopazen avtomobil, ki ne izstopa z nobeno ekstravagantnostjo. Vendar, zakaj sploh bi? Glavna naloga fabie je, da je čim uporabnejša in zanesljiva. S skoraj štirimi metri dolžine ni prevelika za vožnjo po mestnih opravkih in parkiranje v ozkih prostorih, hkrati pa je dovolj velika, da se vanjo spravi štiričlanska družina (udobneje) ali celo petčlanska (bolj na tesno). Tudi v prtljažniku ne primanjkuje prostora, skupno ga je za 330 litrov, ob podrti drugi klopi pa za 1150 litrov.

Voznikovo delovno okolje je preprosto. FOTO: Aljaž Vrabec
Delovno okolje voznika je preprosto. Plastika je malce trša, brez vseh presežkov, toda v tem cenovnem razredu gre za normalen pojav. Stikala so pregledna, nič ni zakomplicirano, sedeži so dovolj udobni tudi za kakšno daljšo pot. K uporabnosti pripomorejo že znani Škodini dodatki »simply clever«: nosilec za mobilnik, sprednje naslonjalo za roke, predal v sprednjih vratih za 1,5-litrsko plastenko, predal v zadnjih vratih za 0,5-litrsko plastenko, strgalo za led v vratcih rezervoarja za gorivo … Ker gre za preproste, a zelo koristne pripomočke, je kar malce nenavadno, da si česa takšnega ne omislijo tudi pri konkurenčnih proizvajalcih.
- To je prenovljena tretja generacija škode fabie.
- Dovolj je velika, da se z njo prevaža štiričlanska družina.
- Pod pokrovom je litrski turbobencinski trivaljnik z 81 kW.

Poraba je bila solidna okoli sedmih litrov. FOTO: Aljaž Vrabec
Pod pokrovom je litrski turbobencinski trivaljnik v najmočnejši različici s 110 konjskimi močmi (81 kW), moč pa razporejamo s precej natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. S takšno močjo lahko fabia doseže celo 196 kilometrov na uro, do stotice zmore v 9,5 sekunde. Vožnja je lahko precej poskočna, toda pri odločnejšem zaviranju se avtomobil vseeno malo nelagodno zatrese.

S skoraj štirimi metri dolžine ni prevelika za vožnjo po mestnih opravkih. FOTO: Aljaž Vrabec
Poraba goriva je bila solidna, okoli sedmih litrov, enak pridevnik lahko uporabimo za ceno testnega vozila pri dobrih štirinajstih tisočakih. Za ta denar namreč dobite precej avtomobila.

Koristnih pripomočkov ima tudi fabia precej. Tukaj je strgalo za led. FOTO: Aljaž Vrabec
Komentarji