Fabia ni športni terenec, niti nima električnega pogona, a je vseeno ena pomembnejših avtomobilskih novosti tega leta. Od vseh modelov, ki jih pri Škodi trenutno proizvajajo, je ravno fabia najmanjša, vendar ima zato nekatere odlike, povsem primerljive z večjimi modeli konkurenčnih znamk.
Že dolgo imajo Škodini avtomobili predvsem eno prednost – ogromno prostora za potnike in prtljago. Čeprav je fabia najmanjši Škodin model, ima četrta generacija v prtljažniku kar 380 litrov prostora, 50 več kot do zdaj.
Morda ta podatek vsem bralcem ne bo dal oprijemljive predstave, drugače pa je, če zapišemo, da je to pravzaprav toliko prostora, kot ga ima volkswagen golf, in celo več kot ford focus, čeprav sta ta modela v višjem razredu kot fabia. Kljub temu njeni glavni tekmeci ostajajo peugeot 208, ford fiesta, renault clio in toyota yaris.
Prednost Škodinih avtomobilov je veliko prostora za potnike in prtljago. FOTO: Škoda
Prostornost v prtljažniku ni pobrala nobenega davka pri potniški prostornosti. Spredaj se povsem udobno vozijo tudi višjerasli potniki, zadaj pa brez težav tudi odrasli, če spredaj ni nekdo večji od 190 centimetrov.
Povsem spodaj je trikotnik linij, ki na prvi pogled ne izstopa, toda če poznate češko zastavo, potem veste, kaj predstavlja.
Marwan Khiat, oblikovalec
Vse to je možno, ker so fabio zdaj postavili na koncernsko platformo MQB A0, na kateri že sestavljajo med drugim tudi audija A1, seata ibizo, VW pola in T-crossa. V praksi to pomeni, da je fabia za 11 centimetrov daljša (meri 4,1 metra), medosna razdalje je daljša za 9,4 centimetra, avtomobil je tudi za 5,4 centimetra širši in za 0,8 centimetra nižji.
»Večja fabia je bila odlična priložnost, da naredimo boljši avtomobil,« je na mednarodni predstavitvi v Sopotu ob Baltskem morju, na skrajnem severu Poljske, razlagal
Marwan Khiat, eden glavnih oblikovalcev pri Škodi. »Večje mere so nam dale več manevrskega prostora za ustvarjanje, zato smo lahko unovčili bistveno več kreativnosti.« Poudaril je tudi, da imajo v ekipi oblikovalce iz različnih kultur, od Kitajske do Španije. »Prav zato smo lahko pri fabii uporabili veliko oblikovalskih začimb,« je pristavil domiselno.
Linije, ki spominjajo na češko zastavo. FOTO: Aljaž Vrabec
Zaradi povečane širine in manjše velikosti fabia deluje bolj športno, tudi na cesti naj bi bila bolj stabilna, opazni so še modernejši žarometi s tehnologijo LED. »Pri oblikovanju je več malenkosti, ki jih želimo bolje predstaviti, ena teh je osrednji del pokrova, ki izstopa ven, zato je kot rdeča preproga, na koncu pa je Škodin znak,« je razlagal Khiat in opozoril na še eno posebnost na sprednjih potniških vratih: »Povsem spodaj je trikotnik linij, ki na prvi pogled ne izstopa, toda če poznate češko zastavo, veste, kaj predstavlja. To je naš skriti znak, da avtomobil prihaja iz Češke.«
Notranjost so precej spremenili. FOTO: Škoda
Velik poudarek so namenili potniški kabini, ki je nedvomno korak naprej v primerjavi s prejšnjo generacijo. »Še večjo priložnost za napredek smo imeli pri notranjosti in nismo je hoteli zapraviti. Uporabili smo moderne materiale, kajti želeli smo, da se potniki počutijo kot doma, da so materiali udobni, tako kot v naši dnevni sobi,« je govoril Khiat. »Sredi armaturne plošče je črta, ki prostor razdeli na dvoje. Najpomembnejše pa je bilo, da ohranimo prostornost in pametne rešitve.«
V prejšnjih treh generacijah fabie so prodali 4,5 milijona primerkov. FOTO: Aljaž Vrabec
Pametne rešitve pri Škodi označuje ime »simply clever«, sem spadajo denimo strgalo za led v vratcih za gorivo, dežnik v potniških vratih, omogočanje razporejanja prtljažnega prostora in prostor za mobilno napravo v naslonjalu sprednjih sedežev. Vseh rešitev je kar 43, vendar tudi drži, da je ponudba odvisna od kupčeve pripravljenosti za doplačilo boljše opreme.
Fabio so postavili na koncernsko platformo MQB A0. FOTO: Aljaž Vrabec
V prejšnjih treh generacijah fabie so prodali 4,5 milijona primerkov, od četrte pričakujejo, da se bo krivulja nadaljevala v isti smeri. Kljub temu se niso povsem ravnali po sodobnih trendih, saj pri fabii ni niti električnega niti hibridnega pogona, seveda pa ni več niti dizelskih motorjev. Na voljo je tako pet bencinskih agregatov, ki imajo od 65 do 150 konjskih moči (od 48 do 110 kW). Pri menjalnikih ima ročni pet ali šest prestav, samodejni DSG pa sedem, a ta pride v poštev samo pri najmočnejšem 1,5-litrskem bencinarju.
Še naprej je zraven veliko rešitev »simply clever«. FOTO: Škoda
Znižali so tudi količnik zračnega opora, kar naj bi po obljubah tovarne omogočalo porabo med petimi in šestimi litri, vendar je vsaj nam potovalni računalnik pri prvih kilometrih kazal skoraj osem litrov pri mestni vožnji, imeli pa smo najmočnejši motor in samodejni menjalnik. Kljub temu je bila opazna boljša stabilnost, čeprav fabia še vedno ni noben dirkalnik, mnogo bolj gre za koristen avtomobil za majhno družino, čeprav pri četrti generaciji ne bo več karavanske različice.
Cena še ni znana, škoda fabia četrte generacije pa v Slovenijo prihaja predvidoma novembra.
- V prtljažniku ima 380 litrov prostora, 50 več kot do zdaj.
- V prejšnjih treh generacijah fabie so prodali 4,5 milijona primerkov.
- Cena še ni znana, v Slovenijo prihaja predvidoma novembra.
Po novem je fabia tudi širša. FOTO: Aljaž Vrabec
Škoda fabia zdaj v dolžino meri 4,1 metra. FOTO: Aljaž Vrabec
Komentarji