Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Mož z velikimi brki se poslavlja

Mercedesov in Daimlerjev šef Dieter Zetsche je sklenil veliko kariero. Koncernu zapušča kar nekaj problemov.
Dieter Zetsche končuje dolgoletno kariero. FOTO: AFP
Dieter Zetsche končuje dolgoletno kariero. FOTO: AFP
28. 5. 2019 | 14:00
4:19
Čeprav je bil pri Mercedesu že od daljnega leta 1976, smo za Dietra Zetscheja v širši javnosti prvič slišali, ko so ga na prelomu tisočlet­ja poslali reševat problematični ameriški del tedanjega DaimlerChryslerja. Takrat se je dvignil proti vrhu.

Chrysler je bil kar težka naloga, ki jo je Zetsche očitno opravljal dobro, drugače ga pozneje ne bi postavili še na najvišji položaj celotne nekoč nemško-ameriške družbe. V tistih časih smo zapisali, da se Zetsche nikoli ne fotografira s cigaro med zobmi kot njegov predhodnik Jürgen Schrempp. Takrat je dejal: »Nisem voditelj tipa Johna Wayna, ki hitro strelja … Sem plešast, imam velike brke in naočnike. Angleško govorim z naglasom, šale na moj račun me ne motijo.« V ZDA in Kanadi so imeli v času, ko je še vodil Chrysler, marketinško kampanjo »Vprašajte dr. Z-ja«, kar se je nanašalo na njegov vzdevek in vtis odprtosti, ki ga je dajal.

FOTO: Reuters
FOTO: Reuters

 

Sodeloval je s Slovencem


Tudi na srečanjih z novinarji je v nasprotju s katerim drugim kolegom iz vodstva deloval prijazno, med prvimi je na novinarskih predstavitvah začel nastopati bolj sproščeno, brez kravate, celo z roko v žepu. Čeravno smo lahko od koga slišali, da za zaprtimi vrati pač ni tako prijazen – tudi ko je prišel v Ameriko, se je najprej ostro lotil odpuščanj, ne nazadnje je bil on že tisti veliki šef, pod katerim so se odločili ameriški del prodati.



Odtlej je bil bistvo Daimlerja znova predvsem Mercedes in zvezda je začela vse bolj sijati. Avtomobili, ki se jim s kako neposrečeno epizodo nikoli ni odrekalo najvišje tehniške ravni, so po dolgem času začeli postajati na pogled zapeljivi, veliko je k temu prispeval tudi naš Robert Lešnik. Zetsche je z Mercedesovimi uspehi dokaj elegantno blažil dejstvo, da so neposrečeno zagnali superznamko Maybach in da jim nikoli ni šlo prav dobro z malim Smartom.

Za slednjega je, tako kot še za nekaj drugih stvari, partnerja nato našel v Renaultu, menda sta se zelo dobro razumela z Renaultovim kraljem Carlosom Ghosnom, ki mu zdaj pred japonskimi sodniki trda prede. Kar dobro je Zetsche prestal dizelsko afero; tudi njega so v Nemčiji klicali na zagovor in imajo kar nekaj vpoklicev, ampak se zdi, da je bil Volkswagen za politiko in medije že dovolj velika riba.

FOTO: Reuters
FOTO: Reuters


Naslednik bo na preizkušnji


Šestinšestdesetletni Zetsche odhaja po 13 letih na vodilnem položaju – na to temo so se v videu pošalili tudi pri največjem tekmecu BMW. Verjetno kariero končuje bolj v miru kot Ghosn, čeprav je na nedavni skupščini delničarjev napovedal, da se bo podjetje, ki zaposluje 290 tisoč ljudi, moralo prestrukturirati. A takšna svarila je v času okoljskih zahtev, ohlajanja gospodarstva, grožnje trgovinske vojne in napovedi o drugačni vlogi mobilnosti slišati še kje v avtomobilski industriji.



Njegov naslednik, ki glede na vse povedano nima lahke naloge, je Ola Kaellenius, 49-letni Šved, ki je bil doslej član uprave, odgovoren za razvoj, in bo prvi nenemški direktor po petih desetletjih. »Švedi zmoremo več kot le prodajati pohištvo dobrega videza, mesne kroglice in Abbo, to so nekateri klišeji, ki bi jih rad razblinil,« je menda zapisal na blogu malce pred imenovanjem. Kakšne bodo njegove prve poteze, bomo videli že kmalu. Za zdaj kaže, da ga recimo prav veliko ne zanima več Smart in da bo nadaljevanje zgodbe »Bonsai-Benza« prepustil še enemu Daimlerjevemu partnerju, kitajskemu Geelyju.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine