Mercedes-Benz je s prvo generacijo sprinterja leta 1995 ustvaril segment velikih kombijev, ki zadostijo še tako zahtevnim potrebam obrtnikov, prevoznikov in podjetij, in zdaj je čas za tretjo generacijo tega gospodarskega vozila, na katero je mogoče naložiti do 17 kubičnih metrov tovora, kot minibus pa lahko na izlet odpelje do 19 potnikov. Seveda se ponaša z vsemi aktualnimi asistenčnimi sistemi in možnostmi povezovanja v svetovni splet.
Nova notranjost in zunanjost
Sprinter ni eden, sprinterjev je več, lahko mirno zapišemo, saj tovarna govori o kombinatoriki karoserij, nosilnosti, pogonov, motorjev in opreme, ki omogoči več kot 1700 različic. Tako lahko izbiramo med štirimi dolžinami vozila (5267, 5932, 6967 in 7367 mm), tremi višinami, tremi pogoni, med katerimi je poleg zadnjega in štirikolesnega prvič na voljo tudi sprednji, štirimi različicami dizelskih motorjev (dvolitrski štirivaljnik s 84, 105, 120 kW in trilitrski šestvaljnik s 140 kW) in samodejnim ali ročnim menjalnikom. Uvedba sprednjega pogona omogoča nekoliko večjo tovorno nosilnost in za 80 mm manjšo nakladalno višino.
Ergonomska ureditev notranjosti se je še bolj približala tisti iz osebnih avtomobilov. FOTO: Blaž Kondža
Nova generacija sprinterja ne prinaša le prenovljene zunanjosti, ki sledi najnovejšim hišnim oblikovalskim zapovedim, ampak tudi prenovljeno notranjost. Predvsem so izboljšali ergonomijo, ki se je še bolj približala tisti iz osebnih avtomobilov. Voznikov in sovoznikov sedež je – odvisno od opreme – mogoče nastavljati s pomočjo elektrike; elektrika upravlja tudi parkirno zavoro, motor pa zaženemo s pritiskom na gumb. Kupci lahko novega sprinterja naročijo s štirimi različnimi multimedijskimi rešitvami, med katerimi seveda največ ponuja najdražja: multimedijski sistem MBUX (mercedes-benz user experience), s katerim lahko voznik ali sopotnik prek osrednjega 10,25-palčnega HD-zaslona na dotik dostopata do vsega. Poleg tega je zelo poenostavljeno glasovno upravljanje, saj lahko voznik, med drugim, na ta način kar med vožnjo pošlje pisno sporočilo. No, obstaja tudi možnost, da se odločimo za sprinterja brez radia.
Podaljšan servisni interval
Novi Mercedesov veliki kombi je, kakor se za sodobna gospodarska vozila spodobi, opremljen s kar nekaj varnostnimi asistenčnimi sistemi. Serijski so sistem zaviranja v sili, samodejni vklop luči in asistent za bočni veter. Koristni so tudi doplačljivi aktivni tempomat, parkirni sistem s kamerami, ki omogočajo 360-stopinjski pregled nad okolico vozila, sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem za nadzor mrtvih kotov, ki deluje tudi po tem, ko smo ugasnili motor, in nas ob izstopu vozila opozori na morebitno od zadaj prihajajoče vozilo.
Koristen podatek za uporabnike je podaljšan servisni interval: sprinter bo moral na servisni pregled vsakih 60.000 kilometrov oziroma vsaki dve leti, odvisno, kaj prej nastopi. Slovenski kupci bodo za vstopno različico furgona 311 CDI s sprednjim pogonom in opremo edition odšteli od 21.800 evrov naprej – seveda brez DDV. Kesonska različica je 1000 evrov cenejša, nakup zgolj šasije pa bo stal od 19.600 evrov brez DDV naprej.
- Sprinter ni eden, sprinterjev je več, saj je mogočih čez 1700 različic.
- Slovenski kupci bodo za vstopno različico odšteli 21.800 evrov brez DDV.
- Koristen podatek za kupce je tudi podaljšan servisni interval.
Novi Mercedesov veliki kombi je, kakor se za sodobna gospodarska vozila spodobi, opremljen s kar nekaj varnostnimi asistenčnimi sistemi. FOTO: Blaž Kondža
Komentarji