Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Najprej so mu rekli milano, zdaj je alfa junior

Alfa Romeo: Prvi električni model te znamke. Najprej so mu dali ime milano, zdaj bo zaredi protestov alfa junior.
Alfa romeo junior (še ne predstavitvi je imela napis alfa milano) je doslej najmanjši SUV te italijanske znamke. FOTO: Daniele Mascolo Reuters
Alfa romeo junior (še ne predstavitvi je imela napis alfa milano) je doslej najmanjši SUV te italijanske znamke. FOTO: Daniele Mascolo Reuters
13. 4. 2024 | 05:00
15. 4. 2024 | 18:32
3:44

Alfa Romeo je nedavno predstavila še svojega tretjega, doslej najmanjšega športnega terenca, ki so mu najprej dali ime alfa romeo milano, po mestu, v katerem je bila davnega leta 1910 ta slovita znamka ustanovljena. Zdaj so ga preimenovali v alfo junior in sicer zaradi nezadovoljstva italijanskih sindikatov in vlade, ker ga bodo izdelovali na Poljskem.

Milano je prva alfa romeo, ki je ne bodo izdelovali v Italiji, temveč v Fiatovi tovarni v Tichýju na Poljskem, kjer na modularni osnovi CMP izdelujejo tudi tehnično sorodna jeepa avengerja in fiata 600. Vselej jezični šef Stellantisa Carlos Tavares je ob kritiki proizvodnega odhoda iz Italije – gospodarski minister Adolfo Urso je dejal, da je še posebej ob pričujočem imenu modela to nedopustno – zabrusil, da bi bil v primeru proizvodnje v Italiji model milano za 10 tisoč evrov dražji.  Očitno pa je bila juha s tem imenom le prevroča, skupina Stellantis je danes sporočila, da se bo ta avtomobil imenoval alfa romeo junior.

Junior kot mali SUV je dolg 417 cm, pravijo, da je nekakšen skupni idejni naslednik nekdanjih modelov mito in giulietta, pa čeprav sta bila ta nižji kombilimuzini. Pripravljena je z električnim in z bencinskim hibridnim pogonom. V električni izvedbi – gre za prvo tovrstno alfo – ima baterijo z zmogljivostjo 54 kWh, motor ima lahko moč 115 ali kar 177 kW. Slednji je namenjen za zmogljivo izvedenko veloce, ki ima malce znižano podvozje in zatrjevano izjemno neposredno krmiljenje. Ta verjetno nima posebej velikega dosega, so pa navedli, da ga ima z manjšim motorjem do 410 km. Junior ima lahko tudi bencinski hibridni pogon, ki združuje 1,2-litrski trivaljni turbo bencinski motor (moč 100 kW) in šeststopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama, v katerega je vgrajen električni motor z močjo 21 kW. Pogon je speljan na sprednji kolesi, kasneje bo milano pripravljen tudi v štirikolesni izvedbi Q4, ki bo imela še električni motor na zadnji osi.

Cena za električni junior v uvodni izvedbi z imenom speciale naj bi se v Italiji začela pri 39 tisoč evrih, bencinska bo veljala slabih 30 tisočakov. To naj bi bil v prihodnosti najbolj prodajan avtomobil te znamke.

Alfa Romeo je lani prodala 50 tisoč avtomobilov, kar se sliši zelo malo, a je bilo vendarle polovico več kot leta 2022. Znamko so na novo zaganjali že večkrat, zdajšnji matični koncern Stellantis jo je nazadnje začel prestrukturirati prav leta 2022, ko so predstavili srednji športni terenec tonale. Zdaj je na vrsti junior, za naš trg bodo naročila odprta v sredini maja, tako da ga lahko v prodaji pričakujemo jeseni. Za njim naj bi na novo pripravili še novo izvedbo večjega športnega terenca stelvio in limuzine giulio. O alfi romeo so sicer v koncernu dejali, da bo leta 2027 le še električna, a to bomo šele videli. 

 

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine