Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Avtomobilno

Kolesarstvo je v razcvetu,a prinaša tudi sveže izzive

Več kolesarjev pomeni tudi več nesreč. Nujna sta strpnost in spoštovanje med avtomobilisti in kolesarji.
Prikaz nepravilnega prehitevanja avtomobila, ko slednji vozi zelo tesno mimo kolesarjev. FOTO: Gašper Boncelj
Prikaz nepravilnega prehitevanja avtomobila, ko slednji vozi zelo tesno mimo kolesarjev. FOTO: Gašper Boncelj
12. 3. 2022 | 05:00
12. 3. 2022 | 07:33
8:33

V prispevku preberite:

Slovenija je nedvomno kolesarska dežela, v vse bolj pestrih oblikah. Kolesarji so rekreativci, športniki, a vedno pogosteje tudi množični udeleženci prometa, to pa prinaša marsikateri izziv. Predvsem v tem, kako doseči višjo prometno kulturo in zmanjšati število nesreč, kar je odgovornost tako avtomobilistov kot tudi kolesarjev in drugih udeležencev v prometu. Morda se vprašamo, zakaj se je za pripravo tokratne novinarske konference pred začetkom kolesarske sezone odločila Avto-moto zveza Slovenije, a kot je uvodoma dejal njihov generalni sekretar Jure Kostanjšek, niso več avtomobilski, temveč mobilnostni klub, saj ljudje vse bolj potujejo z različnimi prevoznimi sredstvi.

Kot je povedal, ima kolesarstvo danes že veliko pojavnih oblik: športno, rekreacijsko, družinsko, mestno, primestno, vsaka od teh ima svoje posebnosti, ki se jim je treba posebej posvečati.Po mnenju Kostanjška se pri kolesarjenju prevečkrat govori le o pomenu prijaznosti do okolja, enako pomembna sta namreč ekonomični vidik premikanja in vidik varnosti. Statistike o nesrečah in umrlih so znane – lani deset, predlani osem, dve leti prej devet, kar je bilo manj kot pred nekaj več leti, a poudarja, da prevečkrat govorimo le o absolutnih številkah: »Število umrlih motoristov na prevožene kilometre je veliko večje kot pri voznikih avtomobilov v tem merilu, za kolesarje pa teh podatkov za zdaj sploh ni.«Več podrobnosti o kolesarskih nesrečah smo izvedeli od Agencije za varnost v prometu (AVP). Kot je povedal njihov direktor Jože Hribar, so kolesarji pri nas vsako leto udeleženi v 1300 prometnih nesrečah. V letih 2018–2020 je bilo število smrtnih nesreč najmanjše v zadnjih 25 letih, lani se je žal malce povečalo.Zato pa se opazneje povečuje število hudih poškodb, v letih 2016–2020 za 15 odstotkov.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine