Včasih je bil proceed trivratna izvedba modela ceed, dandanes pa trivratne različice skoraj povsem izginjajo in tako je tudi Kia spremenila filozofijo te izvedbe. Z njo poskuša po svoje doseči lastnosti bolj premijskega avtomobila, pri katerem sta poleg prostornosti prtljažnika zelo pomembna tudi videz in žlahtnejša vsebina.
Kia proceed je na voljo z družino že znanih bencinskih in dizelskih motorjev. Foto Gašper Boncelj
Pravijo mu shooting brake, tudi gran turismo ali celo baby stinger, v smislu nekaj manjše izvedbe njihovega najbolj atraktivnega modela doslej. Z njim ponujajo skoraj karavansko prostornost, a tudi privlačnejšo podobo, seveda posebno s stransko linijo in lepo padajočim zadkom, ki ga zaključijo spojler, pas svetečih diod po vsej širini, difuzor in napis izvedbe na prtljažnih vratih. Za vzor so si vzeli Mercedesov CLA shooting brake, od katerega je proceed malce večji, sicer pa je skoraj enake dolžine kot karavanski ceed. Še prestižnejši tako oblikovan, a večji model je denimo Porschejeva panamera sport turismo.
Notranjost?
▶ Notranjost prinaša nekaj poudarkov, a je manj izstopajoča kot zunanja oblika. Fotografiji Gašper Boncelj
Prtljažnik ni tako izjemen kot v karavanski izvedbi (proceed je le za odtenek daljši in meri 460,5 cm), a ima s 594 litri še vedno precej prostora, tu je tudi možnost prijazne delitve zadnje sedežne klopi v razmerju 40/20/40, vse se lahko zlaga s potegom vzvoda v prtljažniku, dno je dvojno, tja se po potrebi zloži prtljažni rolo, v ponudbi so tudi tirnice s premično pregrado. V drugi vrsti je malce manj prostora za glavo in kolena kot v karavanu, a to ne pomeni, da je zelo tesno. Različici sta po opremi le tisti višji, GT kot bolj športna in GT line kot bolj prestižna, malce se po maski in odbijačih razlikujeta tudi zunaj, drugačni so nekateri poudarki v kabini, kjer je avto sicer manj izstopajoč kot zunaj, tu vsaj po videzu ne dosega premijskih tekmecev.
Zadnji del zaznamujejo spojler, difuzor in pas svetečih diod med lučmi. Foto Gašper Boncelj
Proceed poganja bodisi 1,0- ali 1,4-litrski bencinski motor (88 in 103 kW), možnost je še 1,6-litrski dizel (100 kW), GT pa ima serijsko bencinec 1.6 T-GDi z močjo 160 kW; razen pri vstopnem motorju sta vselej na izbiro ročni menjalnik ali samodejni z dvema sklopkama. Standardno je vgrajenih kar nekaj varnostnih asistenčnih sistemov, še kar nekaj jih je za doplačilo (npr. popolne LED-luči, radarski tempomat, sistem za pomoč pri vzvratni vožnji, sistem za sledenje voznemu pasu …). Doplačati je mogoče še za marsikaj, denimo električno zapiranje prtljažnih vrat, večji večfunkcijski zaslon, brezžično polnjenje pametnega telefona, nastavljanje voznih programov. Tudi brez slednjega se proceed pelje bolj dinamično, prilagojeno je vzmetenje.
Pri zastopniku načrtujejo, da bodo letos pri nas prodali okoli tisoč ceedov, od tega 20 odstotkov proceedov. Njegova cena se začenja pri 22 tisoč evrih, kolikor stane z vstopnim motorjem in opremo GT line, najbolje opremljeni GT z najbolj zmogljivim motorjem pa je na voljo za 31 tisočakov.
Kaj je (bil) shooting brake
Shooting brake (izvor dela imena brake je kontroverzen) je, kot mnogo drugih karoserijskih oblik, obstajal že kot vprežno vozilo. Namenjen je bil prevozu lovcev, opreme in plena, zato je bila pomembna možnost preprostega natovarjanja večjih žrtev lovskega športa. Z razvojem avtomobila se je karoserija te vrste prilagajala potrebam v posameznih državah, tamkajšnjim lovskim navadam in bila vedno namenjena visoki družbi. Ker so se nekoč vsi boljši avtomobili naročali kot vozne šasije, so jih potem karosirali po željah kupcev. Pri Francozih se je avtomobil lahko imenoval break de chasse in je imel pogosto podvojeni zadnji kolesi, za boljši oprijem in nosilnost. Lahko je bil odprte ali zaprte vrste. Nemci so imeli jagdauto, dostikrat z reduktorjem ali zaporo diferenciala. Pri Italijanih je auto da caccia zaradi gorate pokrajine dobil še eno, zelo kratko prestavo. Britanci so dostikrat z lesom karosirali rollse in bentleyje v razkošne karavane, dokler niso dobili land roverjev. V garažah jugoslovanskega kraljevega dvora je bilo nekaj v domovini predelanih ali karosiranih avtomobilov, ki bi jim lahko rekli lovski avtomobili (voisin in vsekakor nekaj fordov). V zadnjih desetletjih je shooting brake doživljal velike spremembe. Voznih šasij, ki bi jih bilo mogoče karosirati po lastni volji, ni več, velike divjadi se skoraj ne spodobi več streljati, za obstreljene lovce pa so na voljo reševalni avtomobili, karosirani zelo podobno kot shooting brake. Shooting brake je danes dragocen kupe z dobrim dostopom do prtljažnika in najraje štirikolesnim pogonom. Andrej Krbavčič
Rolls-royce phantom I shooting brake iz leta 1928. Foto Wikimedia
Komentarji