Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Predstavitvena informacija  |   Avtomobilno

Francoska harmonija udobja in tehnologije

Novi Citroënov športni terenec C5 Aircross prepriča s svojo napredno tehnologijo, varčnimi motorji in vrhunskim udobjem.
Citroen C5 Aircross Foto Citroen
Citroen C5 Aircross Foto Citroen
11. 2. 2019 | 08:15
11. 2. 2019 | 08:15
11:04
Ponudba priljubljenih športnih terencev je bogatejša še za Citroënov model C5 Aircross, ki ni le znanilec njihovega programa za udobnejšo vožnjo Citroën Advanced Comfort, ampak preseneti s svojo prilagodljivo notranjosti, najbolj prostornim prtljažnikom v svojem segmentu in številnimi asistenčnimi sistemi za varnejšo in brezskrbnejšo vožnjo. Novinec je tudi dobro pripravljen na virtualno prihodnost, saj omogoča različne možnosti za vzpostavitev povezav s pametnimi napravami.
 
Napredno vzmetenje in udobni sedeži
 
Citroënovi avtomobili že od nekdaj slovijo po udobni vožnji – spomnimo se legendarne žabe in njenega hidravličnega vzmetenja, ki je bilo za tiste čase edinstveno – in C5 Aircross nadaljuje to tradicijo. Predvsem dve inovaciji moramo omeniti – to sta Citroënovo vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom (Progressive Hydraulic Cushions) in sedeži Advanced Comfort, ki prinašajo izboljšano kakovost blaženja in neprimerljivo udobje v vožnji.
 
Citroen C5 Aircross Foto: Citroen
Citroen C5 Aircross Foto: Citroen


Vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom je Citroënova inovacija, ki je plod strokovnega Citroënovega znanja iz avtomobilskega športa. S tem ko ponujajo večji razpon uporabnega hoda, hidravlični omejevalniki omogočajo tudi bolj učinkovito absorbiranje energije ob udarcih, zlasti ob pristanku po skoku. Uvedeni in preizkušeni so bili pri modelih za vzdržljivostni reli, zlasti pri zmagoslavnem dirkalniku ZX na reliju Pariz Dakar leta 1994, danes pa so v uporabi za vozilo C3 WRC. Na podlagi svojih izkušenj in strokovnega znanja inženirjev je znamka razvila novo tehnologijo vzmetenja, da bi izboljšala kakovost blaženja, tipično za Citroën, ki je kupcem tako zelo pri srcu.
 
Kako deluje progresivno vzmetenje
 
Princip delovanja tega sistema je povsem preprost. Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo amortizer, vzmet in mehanski omejevalnik, ima vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom še dodatna dva hidravlična omejevalnika na obeh straneh: enega za raztezanje in drugega za kompresijo. Vzmetenje tako deluje dvostopenjsko, odvisno od jakosti vzbujanja. Pri rahli kompresiji in rahlem raztezanju vzmet in amortizer sočasno nadzorujeta vertikalne premike brez posredovanja hidravličnih omejevalnikov. Vendar pa so lahko inženirji zaradi teh omejevalnikov zagotovili vozilu bolj neoviran hod vzmetenja, kar daje občutek lebdenja na »leteči preprogi« in se zdi, kot da vozilo preletava deformacije na cestišču.

Citroen C5 Aircross Foto: Citroen
Citroen C5 Aircross Foto: Citroen


Pri močnejši kompresiji in močnejšem raztezanju pa vzmet in amortizer delujeta sočasno s hidravličnim omejevalnikom za kompresijo ali raztezanje, ki tako premik progresivno upočasnijo in s tem preprečijo nagle zaustavitve na koncu hoda. V nasprotju s klasičnim mehanskim omejevalnikom, ki energijo absorbira in jo delno povrne, pa hidravlični omejevalnik energijo absorbira in jo razprši. Pri tem torej ni nobenega odskoka.
 
Prvi razred na cesti
 
Ko odpremo vrata C5 Aircross, nas v svojo objem povabijo široki sedeži, ki so nameščeni v privzdignjenem položaju in na katerih potniki dominirajo cestišču, ponujajo pa tudi občutek udobja in dobro oporo, tako da se potnikom zdi, kot da sedijo v fotelju, popolnoma izolirani od cestišča. Novost so sedeži z oblazinjenjem Advanced Comfort, ki bo na voljo za opcijske kombinacije notranjosti (Wild Grey, Metropolitan Beige, Metropolitan Grey in Hype Brown) in ponuja skupek izboljšav za še več vsesplošnega udobja. Udobje ob dotiku je okrepljeno, saj vozilo ponuja prijetno počutje in edinstveno oporo že ob prvem stiku po zaslugi 15 mm debele penaste gume na sedežih. Dinamično udobje, ki je bistvenega pomena za dobro oporo zlasti na dolgih potovanjih, se udejanja prek strukturirane penaste gume večje debeline v kombinaciji s ploskvijo z visoko gostoto na sredini sedeža. Nova penasta guma z visoko gostoto zagotavlja optimalno udobje, saj preprečuje ugrezanje po dolgih urah vožnje, pa tudi staranje vozila po več letih uporabe. Ne nazadnje je za dobro počutje poskrbljeno tudi s pomočjo opcijskega ogrevanja in masažne funkcije v sprednjih sedežih.
 
Prilagodljivost po meri
 
Posebnost novega C5 Aircross so gotovo trije posamični, drsno pomični, zložljivi in po naklonu nastavljivi zadnji sedeži, ki so bili značilni za enoprostorce, v športnih terencih pa so prej izjema kot pravilo. Vsi trije sedeži so enako široki, vzdolžno pomični, s čimer omogočajo modularno razporeditev prostora v potniški kabini in prtljažnem prostoru. Poleg tega jih je možno nastavljati tudi po naklonu, in to v pet položajev (od 19 do 26,5°).

Citroen C5 Aircross Foto: Citroen
Citroen C5 Aircross Foto: Citroen


Družine in aktivni posamezniki bodo cenili rekordno prostoren prtljažni prostor, ki meri od 580 do 1630 litrov, ko so sedeži druge vrste zloženi v dno. Za enostavnejši dostop do prtljage so C5 Aircross opremili s prtljažnimi vrati s prostoročnim upravljanjem: odpiranje prtljažnih vrat je električno vodeno s sistemom za prostoročno upravljanje, tako da moramo za sprožitev odpiranja le nogo podstaviti pod zadnji odbijač.
 
Tehnologija, ki rešuje življenja
 
Novi SUV C5 Aircross lahko opremimo kar z dvajsetimi tehnogijami za pomoč pri vožnji najnovejše generacije, ki temeljijo na kameri v zgornjem delu vetrobranskega stekla, radarskim zaznavalom v prednjem odbijaču in različnimi tipali ob vozilu. Med asistenčnimi sistemi najbolj izstopa funkcija Higway Driver Assist, ki je korak v smeri razvoja avtonomne vožnje. Omenjena funkcija združuje sistema Adaptive Cruise Control with Stop & Go (prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop&Go) in Active Lane Departure Warning System (opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu), da v posebej zahtevnih razmerah vožnje upravlja vožnjo na delno samodejni način. Kljub temu sistemu mora voznik zadržati roki na volanu (tudi če mu ga ni več treba usmerjati), da v skladu z veljavno zakonodajo še naprej aktivno sodeluje pri vožnji. Seveda lahko v kateremkoli trenutku prevzame nadzor nad vožnjo.

Citroen C5 Aircross Foto: Citroen
Citroen C5 Aircross Foto: Citroen


Za boljši oprijem
 
Športnega terenca C5 Aircross lahko opremimo tudi s sistemom Grip Control s funkcijo Hill Assist Descent, ki ponudi izboljšano vlečno moč ne glede na vrsto podlage za lažjo vožnjo po težavnih terenih. Uporablja napreden sistem za preprečevanje spodrsavanja koles, ki deluje v sklopu računalnika sistema ESP in upravlja spodrsavanje pogonskih prednjih koles. Razpolaga z različnimi načini, s katerimi se lahko prilagaja terenu. V standardnem načinu sistem Grip Control deluje samodejno, voznik pa lahko tudi sam izbere želeni način vožnje z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli: sneg, neutrjen teren, pesek ali ESP OFF. V kombinaciji s sistemom Grip Control pa pomoč pri spustu po strmini (Hill Assist Descent) pomaga vozilu zadržati nižjo hitrost, tudi na zelo strmem klancu. S to tehnologijo vozilo zadrži ustrezno smer vožnje, hkrati pa omeji nevarnost spodrsavanja ali zanašanja vozila med spustom po klancu tako v prestavi za vožnjo naprej kot tudi v vzvratni prestavi. Omenjeni dve funkciji sta na voljo z vsemi dimenzijami koles in za letne pnevmatike. Njuna učinkovitost je optimalna, če je vozilo opremljeno s pnevmatikami, ki so prilagojene lokalnim razmeram in zlasti z 18-palčnimi pnevmatikami Mud & Snow, ki so na voljo za doplačilo.
 
Povezan s svetom
 
Podobno kot novodobna vozila tudi C5 Aircross ponuja svojim potnikom intuitivne sisteme, s katerimi bodo lahko imeli neprekinjeno vzpostavljeno povezavo med digitalnim svetom in vozilom, kontaktirali z drugimi, izmenjevali informacije, brskali po internetu in se sprostili. Osrednjo vlogo ima tu 8-palčni zaslon na dotik s kapacitivno tehnologijo, ki ga lahko upravljamo s konicami prstov. Prek njega lahko uporabnik izbere nastavitve za svoje vozilo, dostopi do multimedijskega sistema in tudi do telefona, klimatske naprave in navigacijskega sistema.
 
Potem so tu še funkcija Mirror Screen*, ki je združljiva s protokoli Android Auto*, Apple CarPlay in MirrorLink, povezljiv 3D-navigacijski sistem zadnje generacije CITROËN Connect Nav*, Citroën Connect Box s paketom SOS in asistenco*, storitvami za klic v sili in klic avtomobilske asistence z geolokalizacijo, ki so na voljo brezplačno, 24 ur na dan in vse dni v tednu ter brez sklenitve naročniškega razmerja, in praktično brezžično polnjenje pametnega telefona po standardu Qi.
 
Posebnost je tudi ConnectedCAM Citroën, sistem s kamero, ki je vgrajena v podnožje notranjega vzvratnega ogledala in deluje neodvisno od multimedijskega sistema vozila z uporabo tehnologije full HD, GPS. Na integrirano spominsko kartico (16 GB) lahko uporabnik shrani fotografije. Podatke, ki se shranijo na kameri, lahko uporabnik v pametni telefon prenese po povezavi Wi-Fi. S kamero je možno posneti fotografijo ali narediti videoposnetek dogajanja v okolici pred vozilom in nato posneto vsebino poslati po e-pošti ali objaviti na družbenih omrežjih. Kamera namreč neprestano snema dogajanje na cesti pred vetrobranskim steklom in samodejno shranjuje videoposnetke v primeru prometne nesreče.
 
Do okolja prijazno
 
Novemu C5 Aircross so namenili nabor učinkovitih in zmogljivih bencinskih in dizelskih motorjev Euro 6.2 zadnje generacije, ki so idealni za vsakodnevno vožnjo pa tudi za daljša popotovanja ob koncu tedna oziroma med počitnicami. Vgrajujejo se skupaj s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom BVM6 ali z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom EAT8 za visokokakovostno vozno udobje in izjemno učinkovitost.

Citroen C5 Aircross Foto: Citroen
Citroen C5 Aircross Foto: Citroen


V drugi polovici leta 2020 pa bo C5 Aircross postal tudi prvo Citroënovo vozilo, za katero bo na voljo pogonski sklop Plug-In Hybrid PHEV, ki bo ponujal revolucionarno nizko vrednost emisij CO2 in do 60 kilometrov avtonomije v načinu ZEV.
 
*Delovanje sistema in funkcionalnost sta odvisna od posamezne države; v Sloveniji sistem deluje z omejenimi zmožnostmi.
VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine